Здравейте,
бихте ли уточнили какво е "справка 5"?
Здравейте,
Как ще постъпите зависи от решението на ръководството относно съдбата на това просрочено задължение.
При всички случаи, налице е обстоятелство по чл. 46, ал. 1, т. 1 от ЗКПО, което Ви задължава да увеличите финансовия резултат с цялата сума на неизплатеното задължение.
Ако не възнамерявате да го погасявате, най-добре е да го отпишете като приход.
Ако в плановете на фирмата съществува намерение за плати задължението, само увеличете финансовия резултат при преобразуването, без да правите счетоводни записвания на преобразуването и при погасяване на задължението ще посочите в намаление размерът на платеното. Или също в бъдещ период може да го отпишете на приход, но да намалите финансовия резултат, увеличен сега. 
Да,заведен е според погасителния план за 54000лв.Върху тази ли стойност ще се смята 1/60 като дан.основа при положение,че ДК е ползван засега само върху първонач.вноска 8000лв и върху няколко погасителни вноски по 800лв,в които ДДС-то се начислява всеки месец?Нямам фактура за цялата стойност.Реално ползването на ДК е ежемесечно с всяка вноска
Според мен, във вашия случай освен преките резходи, които е ясно как се смятат, всеки месец трябва да включвате пропорционално по 1/60 от вече ползвания до момента ДК при придобиване на автомобила.
Здравейте,
Заведен ли е автомобилът като актив в счетоводството и с каква стойност?
Принципно, при ползването на ДА за лични нужди начислявате пропорционално на 1/60 от отчетната стойност и съответната пропорция от текущите разходи.
Здравейте,
Правилно ли съм разбрала, че:
1. При подаване два пъти на едно и също задължение за един и същ период, грешката се коригира със заличаваща декларация?
2. Срокът за подаване на заличаващата Д6 е срокът на подаване - 25-то число или краят на месеца, следващ месеца, в който е срокът за подаване?
3. Дали в този случай се дублират и Д1 и трябва ли също да се подаде заличаваща Д1?
Попълнете в помощната справка загубата и я отразете като загуба за пренасяне в следващи години.
Преди всичко, ще се наложи да се осигурява не на 300, а на 420 лв.
Декларация за започване на дейност се подава в седем дневен срок от началото на дейността. Формуляр ОкД5.
Трябва да избере дали да продължи да се осигурява през ЗП или през ЕООД.
Дайте ги на заем на собственика и като разпределите дивидента прихванете със заема (вземане със задължение) :smile1:
Така няма да се притеснявате и за плащане по банков път над 10 хил. лв.
Сметките са безумни, въпреки, че правилно сте формулирали поредността на формиране на облагаемия доход.
Трябва ли до 14.02.2016 г
да се регистрира като в момента няма  да декларира данък за лични нужди.

Не. Няма регистрация на активи, а начисляване на данък при ползването им.

Кой от 3-те предложени варианта в указанията на НАП е най удачен?
Всеки, който отговаря на действителните икономически процеси във фирмата.

Задължително ли е да се смени софтуера ако нямаш ползване на лични нужди.
Доставчиците на софтуер ще направят актуализации. Вие трябва да се обърнете към Вашия доставчик и да разберете в какъв срок ще предостави новата версия.

Дали НАП ще приемат ДДС по досегашните справки-деклараций?
Не
По коя сметка е салдото?
Вижте дали не попадате в някой от тези текстове:
Скрит текст :
Аз не виждам връзка между договорните отношения, тяхната възмездност и заплащането на командировката.
Скрит текст :
Въпросът е грамотно да обосновете документално разходите за командировката - заповед със съответна задача, отчет за извършената работа, РКО за сумата в съответствие с наредбата.
Колко "няколко"? :smile1:

Задължения за предоставяне на информация от платци на доходи
Чл. 73. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Предприятията и самоосигуряващите се лица по смисъла на Кодекса за социално осигуряване - платци на доходи, изготвят справка по образец за изплатените през годината доходи:
........................ ..................
(5) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишна ал. 4 - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Когато лицата по ал. 1 са изплатили през данъчната година доходи на повече от 5 физически лица, справката по ал. 1 се предоставя само на електронен носител във формат и по ред, одобрени със заповед на изпълнителния директор на Националната агенция за приходите.
Здравейте,

1. При ЕООД "А":
- за прихода от отстъпване на правото на строеж със стойността на получената по НА престация осчетоводявате приход от продажба на дълготрайни активи:
Д-т 411 / К-т 706

2. При ЕООД "Б":
- за придобитото право на строеж осчетоводявате разход за външни услуги:
Д-т 602 / К-т 401
- отнасяте разхода към сметка разходи за придобиване на дълготрайни активи по стопански начин
Д-т 613 / К-т 602
- натрупвате по тази сметка всички разходи за построяване на обекта
Д-т 613 / К-т 601 (материали); 602 (подизпълнители); 603 (амортизация на ползвани собствени машини); 604 (възнаграждения на работници); 605 (осигуровки); 609 (нотариални такси и др).
- след построяването на обекта го завеждате в счетоводството
Д-т 203 / К-т 613

Следва да внимавате за следното:
1. Отстъпеното право на строеж е освободена доставка до получаване на разрешението за строеж и след това сте длъжни да начислите ДДС
2. Става дума за сделка между свързане лица и това има значение както при определяне на цената на сделката по чл. 15 и 16 от ЗКПО, така и за определяне на данъчната основа при начисляването на ДДС съгласно чл. 27 от ЗДДС.
Не сте задължени да отписвате вземания, защото това би имало неблагоприятен данъчен ефект за фиска и няма законодател, който би приел подобна норма :smile1:
Прочетете чл. 34 и 37 от ЗКПО.
Според мен тук не става дума за погасяване по давност на дължими данъци, а за отписване на недължимо начислени такива.
Не може да се начислява данък за нещо, което не притежаваш (ако колата е продадена) или за нещо, което не съществува (ако колата е бракувана и дадена за скрап).
Моят съвет е да се обърнете с писмено изложение по случая към директора на съответнота ТД на НАП.
pmihaleva, аз разбрах, че за сега лицето пита за авансовия данък, а като стигнем до годишно деклариране тогава може да ползва облекчения :smile1:
Одиторският доклад и завереният ГФО се подават само в ТР. :good:
Здравейте,
Самият факт на отдаване под наем не поражда задължение да декларирате това обстоятелство.
На деклариране подлежат доходите от наем, които се считат за придобити в момента на получаването им по банков път или в брой.
Облагаемият доход се получава като от брутния доход се приспаднат 10% нормативно признати разходи и след това се приспаднат осигурителните вноски, които правите за Ваша сметка. Не се ползват данъчни облекчения за застраховки живот или имот, нито за доброволно пенсионно осигуряване.
Задължението се декларира до края на месеца, следващ тримесечието на получаване на дохода (30.04; 31.07 и 31.10) в териториалната дирекция на НАП по Ваш постоянен адрес. В същите срокове се внася и дължимият авансов данък :smile1: