Никаква :smile1:
Санкции се налагат при ощетяване на фиска, а в този случай такова няма.
Когато задължение се отписва на приход и са спазени изискванията на чл. 46, ал. 1 от ЗКПО, то не се извършва преобразуване на счетоводния финансов резултат.
В случая няма да преобразувате :good:
Според възприетия сметкоплан:
Д-т Разходи за обезщетение / К-т Разчети с персонала
Д-т Други разходи / К-т Разчети по съдебни спорове
Д-т Външни услуги / К-т Доставчици
И още един въпрос: МПС без право на дан. кредит не се ползва и за последващи разходи. Но лицето го ползва и за лични нужди-зарежда си гориво сам...
Сега как да процедирам? Да го карам да зарежда със служебната карта и на края на месеца да деля лични служебни и да внася сумата в касата на фирмата. Да облагам лицето по ЗДФЛ, като освен разходите за гориво трябва да начислявам и всички разходи по поддръжката? /за които не е ползван дан.кредит?/
Ако не е ползван данъчен кредит, не се начислява данък с протокол.
НИЩО не правите! :good:
Как ще се осчетоводява данък уикенд за ползвано служебно МПС например?!
На базата на изготвен протокол но какви контировки ще се вземат?
Да кажем за месец 01,2016 год. след уточняване на км. и т н сумата която се получава че е изразходена за гориво е 560 лв., и от тук на татък как аз да я осчетоводя.
Например, разходи за материали, аналитична за лично ползване и после има два варианта:
- задължавате ползвателя да плати разхода и му издавате фактура, като така си спестявате протокол и т.н.
- издавате протокол за ддс, преобразувате с разхода финансовия резултат в увеличение за скрито разпределение на печалбата или разхода отнасяте като възнаграждение на персонала със съответното начисляване на осигуровки.
Зависи от кога активът не е в употреба:
Чл. 59. (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Начисляването на данъчни амортизации се преустановява, когато съответният актив временно не се използва (не носи икономическа изгода) през период, по-дълъг от дванадесет месеца. Начисляването се преустановява от началото на месеца, следващ месеца, през който е изтекъл срокът по изречение първо, и се възобновява от началото на месеца на връщането на актива в експлоатация. Данъчният амортизируем актив не се отписва от данъчния амортизационен план.
(2) При определянето на данъчния финансов резултат за годината, през която е изтекъл дванадесетмесечният срок по ал. 1, годишната данъчна амортизация на данъчно задълженото лице се намалява с размера на начислената данъчна амортизация за актива през дванадесетте месеца, през които активът не се е използвал. С размера на намалението по изречение първо се коригират стойностите на данъчния амортизируем актив към датата на преустановяване начисляването на данъчна амортизация, както следва:
1. намалява се начислената данъчна амортизация за актива;
2. увеличава се данъчната стойност на актива.
Тази вечер в новините по БНТ отново споменаха, че трябва да се декларират активите, които няма да се използват за лични нужди. Точно по време на интервюто с Катя Крънчева. Да не пропускаме нещо важно?
Колеги, нека не обръщаме внимание на това какво се говори по телевизията, а да си четем нормативните текстове.
До сега не е имало случай (дори в нашето данъчно законодателство) да се декларира нещо, което не поражда задължение за плащане на данък. Чули ли сте, например, някой да декларира в общината, че не притежава имот за да се освободи от местен данък върху недвижимите имоти?!?
Вярно, че се опитват да ни побъркат, но нека не се поддаваме и да запазим способността си да мислим логично! :smile1:
Вижте в първата публикация на "Бланки и материали" - има много протоколи и актове.
Здравейте,
Разходите за амортизация, които включвате в данъчанта основа са 1/60 от отчетната стойност при закупуването и добавяте преките разходи, които сте ползвали за лични нужди и за които сте приспаднали данъчен кредит през януари. Начислявате ддс с протокол, отразявате данъка в колона 16 на дневника за продажби и в клетка 23 на справката-декларация.
Ако следващият месец автомобилът не се ползва за лични нужди - не начислявате ДДС.
В този смисъл, "данък уикенд" не е обвързан количествено с ползвания данъчен кредит при придобиване на актива, а цели облагането на ползването му.
Ако автомобилът се ползва от собственик или съдружници, ще трябва в края на годината да третирате отчетените разходи като скрито разпределение на печалбата и да преобразувате със сумата счетоводния финансов резултат.
А, ако не дай си Боже, автомобилът е ползван от сътрудник на трудов договор, разходите ще се явят непаричен доход за физическото лице, който ще е облатаем по ЗДДФЛ и ще поражда задължения за социално и здравно осигуряване, освен ако лицето не е осигурено на максимума.
Ей такава веслба се очертава и си помислете наистина ли имате лично ползване?!
И не е ли по-добре изобщо да не отчитате разходите, които отиват за лично ползване на автомобила, а който го ползва да си плаща горивото без това да минава през цялата тази гувернаментална дандания?!!
На моите клиенти съм казала: "При мен - нищо лично. Само бизнес."  :smile1:
Физическото лице СОЛ ли е (счетоводител, адвокат) или просто така си дава някаква консултация (по древно тракийска история примерно) ?
На какво основание е наредено плащането от УКБ?
Ако в основанието е цитирана Вашата фактура, имаш плащане по банков път - 503/411 :good:
Колежке, само по чл. 9, ал. 3, т. 2 от ЗДДС не се съдържа изискване да е ползван данъчен кредит, но това касае безвъзмездно предоставяне на услуга за лични нужди. Не виждам приложение на този текст към даден обяд. :smile1:
По старите образци и ако сте начислили с протокол данък за януари, включвате протокола в дневник продажби и отбелязвате данъка в колона 16 - аз така го разбрах.
Ако има други мнения, споделете!
Може да сторнирате грешното подаване като го включите в дневника със знак минус и да подадете вярно фактурата отново.
Ако попълвате декларацията с БАРКОД, проверете дали сте чекнали всички клетки и дали сте попълнили всички необходими данни в Част V на Приложение 10. Само тогава ще ви се отвори ред 8:
Размер на данъчното облекчение (вписва се сумата от направените през годината лихвени плащания върху първите 100 000 лв. от главницата по ипотечния кредит)
Като впишете на този ред съответната сума, тя автоматично ще се появи на ред 6, колона 4 в част VІІІ. :good:
Колеги, 14- ти идва - какво мислите ? Ще декларирате ли по това указание ползване за лични цели?
Рано е още :smile1:
За януари данъчно събитие може да настъпи от 16-ти до 31-ви и тогава протоколът се издава от 1-ви до 15-ти февруари, което се отразява до 14-ти март.
Ако няма задължение за внасяне на осигуровки и данък за какви декларации може да става дума?
Какво искате да декларирате?
Както и върху доходите от наем не се дължат осигуровки.