Калина, за осигуровките съм сигурна.
При авторските възнаграждения, които са за прехвърляне на авторско право не се дължат осигуровки, тъй като осигуряването се поражда от трудова дейност, а не от прехвърляне на права.
Мен ме вълнува трябва ли съвършенно безпредметно да се попълва и Приложение 1, защото няма да има никакво отражение нито върху дължимия данък, нито пък върху осигуровките.
Здравейте,
да си сверя часовника набързо:

Лице на трудов договор е получило през годината авторско възнаграждение.
Според мен в случая няма защо да се попълва Приложение 1 за доходи от трудова дейност, а само Приложение 3 за дохода от прехвърленото авторско право на възложителя, за което има издадена служебна бележка.
Съответно не се попълват и Таблици 1 и 2, защото няма осигуровки извън тези по трудовото правоотношение.

Права ли съм? Чакам мнения, моля!  :smile1:
Благодаря, но има едно уточнение, което не конкретизирах, тъй като не го знаех: Фирма Х ще издаде фактура за продадена продукция на фирма Z, която ще покрие задължението на фирма Х към фирма У без реални постъпления по сметката на фирма Х.
В този случай неправилно сте формулирали темата и имате не заместване в дълг, а изготвяте тристранен протокол за прихващане на взаимни вземания и задължения между трите фирми.
Ще изчакам коректен въпрос с уточнение коя фирма пита за счетоводните операции - X, Y или Z - и тогава ще ги обсъдим. :smile1:
Ако приемем,че третата фирма е Z, то при Х ще имате смяна на партидата на кредитора
Дт задължение към Х / Кт задължение към Z.

При фирма У имате смяна на партидата на длъжника и погасяване на вземането:
Дт вземане от Z / Кт вземане от Х
Дт група 50 / Кт вземане от Z

При фирама Z имате поемане на задължение към У, закриването му и откриване на вземане от Х
Дт вземане от Х / Кт задължение към У
Дт задължение към У / Кт група 50
На моят въпрос ще отговори ли някой!  :(
Здравейте,
Осчетоводяването е нормално.
За преобразуването - написано е в чл. 28 от ЗКПО:
(2) Не се признават за данъчни цели счетоводните разходи от липси и брак на материални запаси.
(3) Алинея 2 не се прилага, когато разходите се дължат на:
1. непреодолима сила;
2. технологичен брак или промяна на физико-химичните свойства, установени с нормативен акт или с фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;
3. изтичане срока на годност съгласно нормативен акт или фирмени стандарти, когато не е налице нормативен акт, и в обичайните за съответната дейност размери;
4. (нова - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) липси на стоки, произтичащи от търговска дейност в обекти, в които клиентите имат пряк физически достъп до предлаганите стоки, в размер до 0,25 на сто от размера на нетните приходи от продажби на съответния търговски обект.
 :smile1:
Дт Стоки или Материали / Кт Доставчици

Дт Клиенти или Разходи за материали / Кт Стоки или Материали
Щетата е извънреден разход, а изплатеното обезщетение - извънреден приход.

Отнася се за първия въпрос.
Договор при регистрацията искат , а какви са лицата е все едно. След като са свързани договорената сума трябва да е по пазарни цени.
От гледна точка на облигационното право договорът може и да е безвъзмезден.
Единствено от данъчна гледна точка ще се третира по чл. 15 и 16 от ЗКПО.
Зависи от съдържанието на тези "наеми, застраховки" и т.н.
Например, наемът на подвижна скеле или складов/офисен контейнер е добре да се отнесе в себестойността на обекта, за който са ползвани.
Наемът на офис е административен разход и може да се приключи директно със 123.
Погледнете счетоводната си политика и следвайте заложените в нея принципи, за да има съпоставимост на показателите от различни периоди. :smile1:
Ако нямате склад и МОЛ, който да отговаря за частите, а директно ги влагате в ремонт, осчетоводявате направо на разход, който отнасяте през разходи за спомагателна дейност в продукцията.
Всъщност ЗП в момента е свекърът ми,мъжът ми иска да поеме дейността,а аз съм завършила счетоводство и контрол преди 15г. и се мъча да вляза в час.... :smile1:

Похвално :good:
Препоръчвам да прочетете ЗДДФЛ, ЗДДС, ЗКПО, както и Счетоводство на селското стопанство от колектив http://www.bookpoint.bg/%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8/%D0%A1%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B5%D0%BB%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE-39148.htm
По ДУ вид осигурен не е ли с код 10?
Няма нито ВОД за холандската фирма, нито ВОП за българската, защото и двете са обвързани с транспортиране на стоката от една държава членка до друга (виж чл. 7 и чл. 13) Именно по тази причина ВОП и ВОД се доказват с ЧМР и потвърждение на получателя на стоката, че тя ефективно е пристигнала.
Сделката е извън териториалния обхват на българския ЗДДС. Това значи, че не трябва да включвате фактурата в дневниците по ЗДДС. Колегите от Холандия да му мислят. Те са Ви дали фактура без ДДС, не са начислили данък, Вие не може да търсите данъчен кредит в Холандия, на който бихте имали право в случай, че бяхте платили данък. Завеждате си машините и до тук.
Относно наема, имате предоставяне на услуга и сделката не подлежи на облагане с ДДС в България, съгласно чл.86, ал.3 и във връзка с чл.21, ал.2. Издавате фактури с текст обратно начисляване и изобщо не следите за регистрация в Холандия.
Благодаря!А има ли 5% отстъпка ,ако ДДФЛ се плати до края на март?Нещо такова май четох.
Може би сте прочели от сайта на НАП следното:

Скрит текст :
Авансовото внасяне на доходи от наем се регламентира от чл. 44 на ЗДДФЛ.
В ал. 6 на същия е указано, че данъкът се внася по реда  и в сроковете, определени с чл. 65-68.
Конкретно в ал. 13 на чл. 65 е записано, че данък за четвърто тримесечие не се дължи нито от платеца, нито от получателя на дохода, освен по желание на получателя.
Когато не се дължи данък, не се подава и декларация по чл. 55.
Щом са от ДФЗ и ако не издава фактура, значи е държавна помощ под условие. Пак не формира облагаем оборот.
А за ЗП с трима работника и 2000 дка земя,нужно ли е да се закупува счетов.програма и може ли да препоръчате такава?

Може да си свалите безплатните продукти на Микроинвест за счетоводство:
http://microinvest.net/%D0%A1%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D1%81%D0%BE%D1%84%D1%82%D1%83%D0%B5%D1%80
Средствата безвъзмездна помощ ли са?
Ако е субсидия от ДФЗ, нейното плащане не е авансово плащане по облагаема доставка, а държавна помощ и не възниква задължение по ЗДДС.
Чл. 96 регламентира задължение за регистрация по ЗДДС при достигане на 50 000 лв. облагаем оборот за последните 12 месеца по следните доставки:
1. облагаеми доставки, включително облагаемите с нулева ставка;
2. доставки на финансови услуги по чл. 46;
3. доставки на застрахователни услуги по чл. 47.
Вземанията и задълженията на действащото ЕТ възникват през 2011 година и оттогава изчислявате давностните срокове. Според мен - подлежат на отписване през 2016-та :smile1: