Според мен правилното е да я осчетоводите като разход, но той няма да бъде данъчно признат и с него ще увеличите СФР при преобразуване (чл. 26, т. 1 от ЗКПО)
То няма нито един по трудови правоотношения. Какви социални разходи?  :blink:
Здравейте,
няма пред кого да декларирате изрично желание за Удържане на авансов данък за четвърто тримесечие, защото Вие сте задълженото лице, което трябва да декларира дохода и да внесе данъка.
В този случай законът изрично не разрешава авансовото внасяне на данък преди срока за окончателното внасяне на данъка.
Тъй като срокът е до 30 април, това означава, че може още на 4-ти януари да подадете ГДД по чл. 50 - формулярите вече са налични на страницата на НАП - и да внесете данъка.
Скрит текст :
Не е основателно да ви задържат гаранция с начислен данък.
Ремонт /разход/

ПП. Ще наддаваме ли?
:good:
Хич няма да наддаваме.
Подкрепям мнението на delphine и ХХХХХ, защото

  6.1. С последващите разходи, свързани с отделен материален дълготраен актив, се коригира балансовата стойност на актива, когато е вероятно предприятието да има икономическа изгода над тази от първоначално оценената стандартна ефективност на съществуващия актив. Всички други последвали разходи трябва да се признават за разход в периода, през който са направени.
               6.2. Разходите, които водят до подобряване на бъдещите икономически изгоди, са:
                    а) изменение на отделен актив, за да се удължи полезният срок на годност на актива или да се увеличи производителността му;
                    б) осъвременяване на машинни части, за да се постигне значително подобряване на качеството на продукцията и/или услугите;
                    в) разширяване на възможностите за нови продукти и/или нови услуги;
                    г) въвеждане на нови производствени процеси, които дават възможност за съкращаване на производствените разходи;
                    д) икономически по-изгодна промяна във функционалното предназначение на актива.
               6.3. При подмяна на разграничима част от дълготраен материален актив, отчетена по реда на т. 3.2, подменената част се отписва, а направеният разход за подмяната или подновяването на частта се отчита като придобиване на отделен актив.

   3.2. Дълготрайните материални активи, които се състоят от разграничими съставни части, отговарящи поотделно на критериите за дълготраен материален актив, могат да бъдат разделени на своите съставни части и всяка част да се третира като самостоятелен актив. Това е необходимо, когато съставните активи имат различни полезни срокове на годност или по различен начин осигуряват икономическа изгода за предприятието, което налага да се използват различни методи и норми на амортизация.

Ако стрелата до сега не е водена като отделен актив и при положение, че подмяната и не води до нито един от ефектите, изброени в точка 6.2 на стандарт 16, очевидно следва да се приложи т. 6.1. на същия.
Не разбирам въпроса, защото съгласно глава осма на действащия ЗКПО разликата в данъчна и счетоводна амортизации не представляват източник на данъчна временна разлика.

По мое мнение следва да приложите директно текста на чл. 54 при преобразуване на СФР преди облагане и не трябва да вземате никакви счетоводни операции:
Скрит текст :
В случая има транзитна операция.
Американската фирма е транзитьор. Много е важно с какви документи получавате стоката. Обичайно, от гледна точка на фирмата от трета страна - САЩ - това е износ, облагаем с нулева ставка и е попълнена митническа декларация за износа, където е посочен износител. С какви документи разполагате Вие?
По-скоро са прави данъчните и имате внос, защото едва ли полската фирма има някакви задължения, защото за нея няма ВОД и съответно не възниква задължение за подаване на ВИЕС.
Първа авансова
аванс           50 000
ддс               10 000
сума за плащане   60 000

Втора авансова
аванс           20 000
ддс                 4 000
сума за плащане   24 000

Окончателна
СМР                           100 000
приспаднат аванс    -70 000
ддс                                 6 000
сума по фактура         36 000
гарнция 10%               10 000
сума за плащане        26 000


Според СС-20:

3.4. Правителствените дарения, получени от предприятията като компенсация за минали разходи или загуби, се признават за приход през периода на получаването им.
               3.5. Правителствените дарения се представят в счетоводния баланс като финансирания, освен в случаите, когато съгласно нормативен акт се отчитат като резерви.
               3.6. Признатата като приход част от правителствените дарения се представя в отчета за приходите и разходите на отделен ред.
Всичко е правилно.
Винетката е такса и данъчно признат разход.
Не трябва да включвате ФБ в дневниците по ЗДДС, защото той не е данъчен документ по смисъла на този закон.
За ползване в офиса,
Както е отбелязала ХХХХХ, имате право, тъй като офисът се ползва за дейността, а не за лични нужди. :smile1:
Все пак ми е интересно къде в текста на закона е записано да не се издава протокол, ако фирмата доставчик е българска, защото аз намирам само задължения за получател по услугата "международен транспорт":

Скрит текст :
Моят съвет е в тези случаи да си правите табличка, за да избегнете объркването.
Принципът е да работите по партиди на контрагенти в съответните счетоводства на фирмите и да не пропускате огледалните операции в резултат от споразуменията.

Прилагам таблица за Вашия конкретен случай. :smile1:
Съставяте протокол, но с нулева ставка на основание чл. 30 :smile1:
Има значение какво е фактурирано преди регистрацията по ЗДДС - авансово плащане или извършена услуга.
От там следващ въпрос: Какво налага издаването на кредитно известие - анулиране на част от договора (възможно е при авансово плащане) или промяна в условията на договора (намаляване на цената)

Иначе горният диалог между питащ и отговарящ ми звучи като развален телефон
Тук няма ВОП/ВОД и сделката е извън обхвата на ЗДДС.
Ако си ЗП но не си регистриран като фирма /ЕТ, ООД, ЕООД и т.н./ няма преотстъпване.
И в кой нормативен акт е записано това?
marpan_64, не вярвам да има кой да следи и това, за да се усети да глобява :smile1:
Здравейте,  теди35,

1. За всяка доставка ДЗЛ издават фактура и в този смисъл учредителят на правото на строеж трябва да издаде фактура с основание за неначисляване на данък чл. 45, ал. 2

2. ЕТ, което продава правото на строеж:
Дт с/ка 411 Клиенти
Кт с/ка 706 Приходи от дълготрайни активи

ЕТ, което придобива правото на строеж:
Дт с/ка 219 Други ДНМА
Кт с/ка 401 Доставчици