Сгрешените фактури се анулират и се издават нови.

   
Скрит текст :
И се отчитат съгласно приложение 12 от ППЗДДС:
Скрит текст :
Остатъкът от разходи ще приключите с текущата печалба, която ще се намали.
Ами писах Ви по-горе. Приемете го като търговски кредит :smile1:
Здравейте, по същата тема имам още 1 уточняващ въпрос - смятам да прекратя дейността си от 1.01.2016 г. и според вас колко време мога да остана регистрирана по ДДС? Идеята ми е да остана още няколко месеца, за да може, ако евентуално реша пак да започна дейност, да не правя нова регистрация. Възможно ли е така няколко месеца да подавам нулеви справки без никаква дейност?
Вие не прекратявате, а прекъсвате дейността и може да останете регистрирани по ЗДДС
Защо да не се признава данъчен кредит за ремонт на собствен актив?! :hmmm:
Има ли уговорена лихва за дадения заем?
От изложеното няма такава. Значи не е заем.
По-скоро е кредит при определени условия.
Може да отнесете сумата в 413 "Вземания от клиенти по търговски кредити".
Печалбата от продажбата не е фиксирана и не може да се осчетоводи от сега очаквания приход, следователно - бъдещото вземане.
Ами ако "Б" продаде на загуба? Как са защитени интересите на "А" в договора?
ЧСИ ще търси разликата от 21 000
По първия въпрос мисля, че заместващият длъжник по някакъв начин отразява вземането си от кредитополучателя, а иначе би било цесия. Дали ще е в изричен договор или в точка от договора за заместване е юридически проблем.

Аз съм имала договор за заместване в дълг с три страни: кредитор, поемател и длъжник.
В общи линии договорът гласеше, че:
1. Поемателят приема да замести длъжника за задълженията му към кредитора.
2. Длъжникът се задължава да изплати на поемателя насрещна престация при условията на отделно сключен договор за заем между поемателя и длъжника.

Съответно второто осчетоводяване от горния коментар е по този договор за заем.

Опрощаване на задължението на длъжника по същество няма, а се извършва прехвърлянето му към друг кредитор. Отписване не се налага.

Но не знам какво са се договорили Вашите клиенти :smile1:
Е да де, ама ако утре съпрузите се скарат и каже, че не е получавала нищо? :)
Това не е проблем на наемателя.
Ако договорът е от типа, че заместващото лице поема обслужването на банковия кредит, но ще си търси парите от кредитополучателя, то при него операцията е:
498 други дебитори / 152 получени дългосрочни заеми

Съответно при кредитополучателя имаме:
152 / 499 други кредитори
Чл. 13. (1) Вътреобщностно придобиване е придобиването на правото на собственост върху стока, както и фактическото получаване на стока в случаите по чл. 6, ал. 2, която се изпраща или транспортира до територията на страната от територията на друга държава членка, когато доставчикът е данъчно задължено лице, което е регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка.

След като доставчикът не е регистриран за целите на ЗДДС, това не е ВОП и не следва да си самоначислявате данък, въпреки, че съм срещала мнения, че данък се самоначислява върху цялата стойност (ДО+ДДС).
По-склонна съм, обаче, да се съглася с мнението на пасат, че след 3 месеца може да потърсите данъчния кредит от Германия.
Задължението е изискуемо при възникването му в 2010 г. и петте години изтичат през 2015-та година, както е написано в писмото. :smile1:
Чл. 109. (1) В случаите по чл. 107, т. 3 и 4 лицето подава заявление за дерегистрация в компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите в 14-дневен срок от настъпване на съответното обстоятелство по чл. 107.

Чл. 107. Основание за задължителна дерегистрация е:
1. смъртта на физическото лице;
2. смъртта на физическото лице - едноличен търговец, със или без заличаване от търговския регистър;
3. (доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) заличаването на едноличния търговец от търговския регистър, освен ако:
а) лицето подлежи на задължителна регистрация по реда на чл. 96, ал. 1 за облагаемия оборот за извършените от него доставки, представляващи независима икономическа дейност, или ако са налице основанията по чл. 108, ал. 2;
б) не са налице условията по буква "а" и лицето в 14-дневен срок от вписване на заличаването в търговския регистър подаде в компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите заявление за регистрация, в което заявява продължаване на регистрацията при условията на чл. 100, ал. 1;
4. прекратяването на лицето в случаите на:
а) прекратяване на юридическо лице - търговец, със или без ликвидация;
б) прекратяване на кооперацията;
в) прекратяване на юридическо лице, което не е търговец;
г) прекратяване на неперсонифицираното лице или осигурителната каса;
Отговорност при преобразуване и преустройство
Чл. 124.
(2) При прехвърляне на предприятие по чл. 15 от Търговския закон правоприемникът е солидарно отговорен за данъчните задължения на отчуждителя до размера на получените права.
(3) Получените права се оценяват по пазарни цени.
Най-достоверната информация са действащите стндарти :smile1:

0т 01.01.2008 г. е заличена т. 4.1, която предвиждаше оценка по справедлива стойност на активите и пасивите в процеса на ликвидация. Сега те се оценяват по цена на придобиване.
Амортизации на амортизируемите активи в процеса на ликвидация не се начисляват, освен ако с тях не се извършва стопанска дейност.
Освен това, при процедурата по несъстоятелност, когато молбата за нея се подава от собственика на предприятието, същият е задължен да извърши инвентаризация на активите и пасивите.
В счетоводния баланс Приложение 1 към СС 13 Отчитане при ликвидация и несъстоятелност е заличено перото “Резерв от последващи оценки на активи и пасиви”.
Ликвидацията е процедура по ТЗ и тези въпроси са от юридическо естество.

Що се отнася до третирането на активите по ЗДДС трябва да имате предвид, че ще се наложи задължителна дерегистрация по силата на чл. 107, т. 4 във вр. чл. 109 ал. 1 от ЗДДС.
Това от своя страна ще доведе до прилагането на чл. 111, ал. 1, който гласи, че към момента на дерегистрация се приема, че извършвате доставка на всичките налични активи (при Вас това е сериозна сума) и начислявате в последния данъчен период преди регистрацията данъка, като съгласно чл. 27, ал. 5 данъчната основа е стойността на придобиване на активите. :smile1:
Няма пречка две физически лица да живеят на един и същи постоянен адрес, да извършват еднаква дейност и да изберат да се регистрират като ЕТ.
Малко объркано сте задали въпроса, но ако правилно съм Ви разбрала, то за авансово плащане само по себе си не се дължи ДДС само поради факта на регистрацията. Обаче, когато се извърши самата доставка, ако това стане след датата на регистрацията по ЗДДС, полученото авансово плащане съдържа в себе си ДДС като начисляването възниква на датата, на която възникне задължение за начисляване на ДДС по доставката.
За извършени преди регистрацията по ЗДДС доставки не се дължи данък.
Начинът е през неразпределена печалба.
Вижте чл. 75 от ЗКПО. Трябва да се пише и до НАП за корекция на финансовия резултат.