След като няма да го въвеждате в експлоатация и ще го продавате, правилно сте се насочили да го заведете като стока.
Стойността е тази на придобиване по фактурите.
Щом сте приели праг на същественост 700 лв., то закупеният компютър може да отнесете на разход, защото стойността му е 630 лв. :good:
Здравейте,
1. Защо чл. 21, ал. 5  :question: , според мен е правилно да цитирате ал. 2
2. Издаването на фактура е задължително когато се извърши авансово плащане, освен за ВОД на стоки.
А ако консумативите надхвърлят 1000 евро :hmmm:
Здравейте,
може да се стори малко неуместен въпрос, ама като зацикли някога човек  :blush:
горивото, което се закупува за да може ЗП да коси, оре.... около дръвчетата и то ли отива към 613-разходи за ДБА или ?
Много благодаря за насоката:)
До момента на въвеждане на плододаващите в експлоатация, всички разходи по отглеждането на дръвчетата се натрупват по 613.
Коя сметка използвате за Растениевъдство?
6111 - Разходи за растениевъдството
6112 - Разходи за животновъдството

Но не е задължително. Ако не отглеждате животни може да използвете просто 611. :smile1:
Завеждате излишъка като приход.
В общи линии се цели едно изчистване на сметки.
Точно това предположих :good:
Каква е ролята на българската фирма?
Става ли тя собственик на стоката?
Спудитор ли е?

За да получите коректен отговор, задайте въпрос по същество.
 След това ЕТ -то иска да прехвърли/продаде?/ този автомобил на собственика на ЕТ-то


Е точно това не е възможно и оттам - последващите въпроси са безсмислени.
http://inscribe.free.bg/cgi-php/phpbb3/viewtopic.php?f=12&t=4306
Нали точно за това цитирах съответния текст от Закона за счетоводството - всички юридически лица водят счетоводство по този закон и подават отчетите, които той изисква. :smile1:
Ако ЖСК-то е вписано като ЮЛ по ТЗ, то всяко ЮЛ, което извършва стопанска дейност води счетоводство съгласно чл. 1 от ЗСч.
Скрит текст :
Иначе, вноските на кооператорите са капиталът.
425 / 101
503 / 425
после строят чрез възлагане на подизпълнител
602 / 401
401 / 503
отнасят в придобиване на актив по стопански начин
611 / 602
207 / 611
и после си делят капитала под формата на актив
101 / 207
пито - платено!!!  :wink1:

Това по-горе е в макро вариант, Вие ще си прецените как да организирате счетоводната отчетност.
Продажби няма да имате, няма да имате приходи, няма да внасяте корпоративен данък, няма да формирате оборот за регистрация по ЗДДС, но и няма да ползвате данъчен кредит по фактурите на подизпълнителя.
Строителната фирма следва да е отчела построения апартамент като готова продукция, или да го е прехвърлила в инвестиционни имоти, ако го е отдавала под наем. Но това е техен проблем. Те сега може и приход от продажбата да не отчетат, но Вас това не Ви касае. :smile1:
Здравейте, през 2014 г сме продали една стока с 10000лв печалба, която е отнесена в 123. Тази година се налага да пуснем кредитно известие към клиента за същата стока, т.к.ще му продаваме друга. Въпросът ми е следва ли да се извърши сторно и на операцията 702/123, с която сме отнесли разликата в 123? Реално да си намалим финансовия резултат за 2015?
Когато към издадена в предходен период фактура се издава кредитно известие, имаме корекция на счетоводна грешка от минали години по реда на чл. 75 от ЗКПО.
Съгласно препоръчителния подход това следва да стане през неразпределена печалба / непокрита загуба, а не през 123.
Ал. 3 на чл. 75 гласи, че "данъчно задълженото лице уведомява писмено компетентния орган по приходите, който в 30-дневен срок от получаване на уведомлението предприема действия за промяна на данъчния финансов резултат и на задължението за съответния данъчен период" (въпреки, че няма срок за подаване на уведомлението към НАП, а да знаете също, че предприемането на действия от страна на органа по приходите може да означава ревизия..) :smile1:
Да, аз разбирам, че ако е имало налично право на данъчен кредит, но не е упражнено, това е смисълът на закона. Въпроса е какво се прави, когато няма право на данъчен кредит и при последваща продажба, лицето защо трябва да начислява данък.
Защото сте регистрирано по ЗДДС данъчно задължено лице и извършвате облагаема доставка на територията на страната. :smile1:
Чл. 87. (6) Органът по приходите издава удостоверение за наличието или липсата на задължения по искане на задълженото лице или въз основа на акт на съда в 7-дневен срок от постъпването на искането или на акта. В удостоверението се отбелязва и отговорността за чужди задължения. В удостоверението не се отбелязват задължения по невлезли в сила актове, както и разсрочени, отсрочени или обезпечени задължения.
Благодаря ви за бързият отзив.
ХХХХ, наистина и аз не виждам абсолютно никакъв смисъл в начисляването и изплащането на дивидента, но вождовете са на друго мнение (къде да ми намират работа, къде защото го считат за важно).
................
Може дружеството да се готви за ликвидация и съдружниците да искат да си подсигурят вземания...  :hmmm:
Най лесно е през други кредитори

Дт 401 / Кт 499 - закривате задължението към доставчика и остава задължение към фирмата, която е платила вместо Вас.

После, ако сте в подходящи отношения с другата фирма, може с един РКО да закриете 499 -
Дт 499 / Кт 501
1) може да сключите договор със задна дата за лихви, но не по-назад от началото на годината, защото лихвите се начисляват и намират отражение в баланса, ОПР, ГДД - с неизплатените се преобразува финансовия резултат....
2) какви доказателства са годни пред съда може да каже единствено адвокат
3) продажбата на дял е отделна сделка, различна от предоставянето на заем и, ако няма уговорено прихващане, двете сделки са сами по себе си.