Точно затова говоря оконч.фра ще има но какво да съдържа е въпроса , пс не е непосредствено, а предварително.
Това не може да бъде въпрос, както са отбелязали и колегите по-горе.

Издавате фактура на база на НА, който е определящ за настъпване на данъчното събитие и във фактурата приспадате тази част от авансовото плащане, която е документирана.
И да - на Вас ще Ви остане салдо по "Клиенти", ако не се извърши надлежно плащането. След 5 години ще огпишете вземането и ще отчетете загуба от тази сделка.

Но клиентите също да му мислят. :wink1:
Наточили са се на голям данъчен кредит и ще имат проблеми с НАП, ако не докажат извършено към Вас плащане....
Чл. 45. (4) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) Предприятието или самоосигуряващото се лице, платец на доходи по чл. 29 или 31, издава за изплатените доходи и удържания данък по реда на чл. 43 и 44 сметка за изплатени суми и служебна бележка по образци, които предоставя на лицето, придобило дохода.

(8) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Служебните бележки по ал. 4 и 7 се издават при поискване от лицето, придобило дохода, а когато лицето не е поискало издаването им - в срок до 15 април на следващата година.

Срок за подаване на декларацията за дължими данъци
Чл. 56. (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Декларацията по чл. 55, ал. 1 се подава в сроковете за внасяне на дължимите данъци.

чл. 65. (12) (Предишна ал. 11, изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2014 г., в сила от 01.01.2015 г.) Данъкът, който предприятията и самоосигуряващите се лица - платци на доходи, са задължени да удържат по чл. 43, ал. 4 и чл. 44, ал. 4, се внася в срок до края на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода.
Какъв е капиталът на ООД-то?
Ако е под 1000 лв. и нямате активи и банкови сметки (пишете, че не е действащо), оставете ги да събират принудително. :smile1:
Е, чак се изчервих :blush:
Предложението ми не е оригинално, а от вицовете за Бил Гейтс с влизане и излизане от колата когато не запали и от този ибришим...
Хубав ден :smile1:
Здравей,
Току-що направих актуализация с версия 3.83.900 от 17.04.2015 и пробвах, но няма промяна в начина на работа - прозорецът за контиране остава отворен след запис с F9, като запазва датата на извършеното контиране както винаги.
Опитай отново да свалиш актуализацията.
Благодаря на всички за мненията.
И аз съм на мнение, че не е здравословно да се спори с ИТ по методите им на действие, дори последните да са не съвсем изрядни, но клиентите питат...
Забелязвам, че в процеса на непрестанни ревизии, проверки и други форми на институционален контрол, клиентите придобиха богата правна култура и вече искат правилата да се спазват и от контролните органи. :smile1:
Предлагам да се запознаете със следната задълбочена разработка на Ивайло Кондарев относно данъчното третиране на сделките с недвижими имоти:
http://www.tita.bg/page/420
Срокът за оспорване на болничен съгласно Наредбата за медицинската експертиза е 7 дневен.
ЗДДФЛ третира облагането на доходите на физическите лица.
В случая бащата, даряващ акции, не придобива доход.
Надявам се все още да получа мнението Ви :smile1:
Здравейте,
ако може няколко мнения за предпочитане от практиката :smile1:

Случаят:
- получена призовка от ИТ на основание чл.45, ал. 1 от АПК за представяне на документи
- НО - призовани са две фирми с една призовка; разписката е подписана от касиерката на едната фирма и от другата фирма никой не е официално уведомен.

Въпросът: Длъжна ли е неуведомената официално фирма, включена в призовката, да представя документите?

Дразнещо е, че нас ни гледат и запетайките, а ги мързи дори да напишат за всеки отделна призовка....
Признавате прихода, когато изпълните условията и Ви преведат сумата.
Не знам как тълкуват уточняващия текст в т.1 на ал. 3:
"; на доставки с нулева ставка се приравняват и доставките на следните услуги с място на изпълнение на територията на друга държава членка, по които получател е лице, регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка: транспорт на стоки в рамките на Европейския съюз и оказвани във връзка с този транспорт спедиторски, куриерски и пощенски услуги, различни от услугите по чл. 49; транспортна обработка на стоки; услуги във връзка с транспорта, оказвани от агенти, брокери и други посредници, действащи от името и за сметка на друго лице, както и услуги по оценка, експертиза и работа върху движими вещи; "

Можете да отправите запитване към ОДОП.
Здрасти,
По първия въпрос, ако нормативната уредба на братската европейска страна е анлогична на нашата, то ще имат основание за регистрация по ЗДДС (наш 97а, ал.2) :smile1:
По втория въпрос право на данъчен кредит ще имате в 12-те месеца от издаване на протокола по чл. 117.
Благодаря за вашето съдействие и получените отговори
Но защо да не отразя фактурата за доставката на стоката в клетка 15 на СД, при положение, че доставям стока, а на услуга- т.е ВОД без ДДС
За самият монтаж може би ще бъде в клетка 17
Защото поставихте така въпроса си. :smile1:
Прочетете, че сте посочили като основание във фактурата чл. 21, ал.4, т.1, а не чл. 53
Идеята май пак е да се вкарат някак адвокатите в играта.
Те имат право да придружават клиента при разпита.
Ние ще подготвяме предварително адвоката и той ще взема "едни пари" :wink1:
Ако и това приемат, време е да вкарваме в НС спешна психиатрична бригада...
фирма със  седалище в България извършва услуги  с  отдалечен достъп ремонт на компютър  в Държави членки на ЕС  и когато се налага сменя части на място  - Въпроса ми е дали към частите е необходимо да има чмр
А използвате ли услугите на транспортна фирма за частите? (ЧМР е международна товарителница за автомобилен транспорт)
А защо не се издава VIES?
Доколкото ми е известно, не се подава към български контрагенти, но не и ако са регистрирани по ДДС в друга държава членка :hmmm:

Според мен - колона 22 на дневник продажби и клетка 17 на СД.
Здравейте, справката декларация е попълнена правилно и е спазена процедурата от три месеца. Казуса е следният за юни 2015 съм на възстановяване 1000 лв, за юли 2015 съм на възстановяване 800 лв, а за август съм на внасяне 1200 лв . Попълнила съм приложение 6 за остатък 600 лв и получих този документ.
Моят съвет е да проверите на място в НАП.
Цитираната т.4 препраща към реда по т. 2, а тя се прилага "когато няма други изискуеми и неизплатени задължения по т. 1 или техният размер е по-малък от посочения в справка-декларацията данък за възстановяване".
Т.1 вменява на органа по приходите "при наличие на други изискуеми и неизплатени данъчни задължения и задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите, възникнали до края на календарния месец на подаване на справка-декларацията, органът по приходите прихваща тези задължения с посочения в справка-декларацията данък за възстановяване"
Тъй като НАП в редки случаи изпълнява задълженията си по т.1, най-често се стига до процедурата. При Вас може да има прихващане от подадените справки декларации за юни и юли.
Здравейте,
Проверете дали правилно сте попълнили справката декларация, спазена ли е процедурата от 3 месеца.