Полетата "Номер на клона на регистрираното лице, в който е получен документът" и "Номер на клона на регистрираното лице, в който е издаден документът" се попълват с уникален номер за всеки от клоновете. За документите, получени или издадени от централното управление, полето се оставя празно (не се попълва) или се попълва със стойност нула (0).
Пример: За документ, издаден от клон номер 1 - попълва се "1".
Пример: За документ, издаден от централното управление на регистрирано лице или от регистрирано лице, което няма клонове - попълва се " " или "0".

Вие клон ли сте?
Ако не сте - нито в покупки, нито в продажби попълвате клонове.
Споделям в голяма степен мнението на автора на тази статия:

"Добре, че Стив Джобс не създаде Apple в български гараж

Българските чиновници изобщо не разбират бизнеса, но настояват да са негови наставници и надзорници
ЖИВКО СТОЕВ, economix.bg"

Проблемът не е в механизма на закона, а в неговата същност.
http://www.segabg.com/article.php?id=772921#.VhaZ6AjXOhc.facebook
Интересно каква е практиката по въпроса в "белите" европейски държави?
И какво думат евродирективите? :hmmm:

А иначе и аз съм с впечатлението, че качеството на законодателството се влошава стремглаво и най-вече идеологията на данъчното облагане сякаш е ориентирана към демотивиране на всяка дейност извън държавната, което е странно предвид либерално капиталистическата ни официална ориентация :wink1:
Д-т Разходи за осигуровки
Д-т Разходи за лихви към бюджета
     К-т Разчет (например 459)

и при плащане 459 / 503

като доначислените осигуровки са данъчно признат разход, а лихвите са постоянна данъчна разлика и с тях преобразувате в увеличение счетоводния финансов резултат преди облагане.
Какво влагате в понятието "доход като СОЛ"?
Какво има по 493 - дебит или кредит?
493 е разчетна, активно-пасивна... та малко по-ясно задавайте въпроса.
Няма по-правилно и по-малко правилно.
От датата на регистрация доставките са облагаеми, а до тази дата не са и просто не ги включвате в отчетните регистри по ЗДДС.
Сумата е преведена по банков път и фирмата се идинтифицира по банковата сметка.
Без фактура няма да можете да отразите получената услуга като разход, но по партидата на доставчика ще имате дебитно салдо, т.е. вземането ще е видно от счетоводните данни. Така Вие сте изрядни и не можете да носите отговорност за нередностите в документацията на доставчика. След изтичане на давносттта ще може да отпишете вземането на разход.
С това, според мен, се изчерпват задълженията на счетоводството.
Сещам се и за друго.
Има случаи от практиката, когато тарикат построява кооперацийка без да се регистрира по ЗДДС и после я продава без да са минали 5 години без да го регистрират, защото продажбата оформя в стил "продавам собствен имот, заминавам в чужбина и не е икономическа дейност". Това пише в обясненията. И му отказват регистрация....
Та нещата, дори сложни по учебник, са много по-сложни в живота. :smile1:
Колеги,
тук мисля, че въпросът е зададен от купувача :wink1:

И конкретно пита само дали е вярно, че може да не се начисли ДДС за нова сграда само на 5-6 години (в бита това е нова сграда)
Доставката на сгради, които не са нови е освободена от данък по силата на чл. 45, ал. 3:
Скрит текст :
Съгласно ал. 7 от същия член, доставчикът (продавачът) може да избере доставката да бъде облагаема:
Скрит текст :
В §1 от ДР към закона е дадено определение за нови сгради и съответно тези, които не отговарят на критериите за нови, са "не нови":
Скрит текст :
60 месеца = 5 години. :smile1:
Коригиране на фактурите и известията
Чл. 116. (1) Поправки и добавки във фактурите и известията към тях не се разрешават. Погрешно съставени или поправени документи се анулират и се издават нови.
(2) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които не е начислен данък, въпреки че е следвало да бъде начислен.
(3) За погрешно съставени документи се смятат и издадените фактури и известия към тях, в които е начислен данък, въпреки че не е следвало да бъде начислен.
(4) Когато погрешно съставени документи или поправени документи са отразени в отчетните регистри на доставчика или получателя, за анулирането се съставя и протокол - за всяка от страните, който съдържа:
1. основанието за анулирането;
2. номера и датата на документа, който се анулира;
3. номера и датата на издадения нов документ;
4. подпис на лицата, съставили протокола за всяка от страните.

(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона
Здравейте, De_Atanasova,

Протоколът за анулирането по чл. 116, ал. 4 не се отразява в дневниците и няма как да се отрази, защото не съдържа стойности и не е данъчен документ.

Със знак минус в следващ период се отразява в дневник продажби от издателя и в дневник покупки от получателя анулираната фактура, респективно, анулираният протокол по чл. 117 :smile1:
 Ако експерт от нашата фирма, окаже консултация на лице (данъчно задължено или не задължено), което е гражданин на друга държава членка в ЕС, тогава ще ни се наложи ли да правим регистрация по ДДС? Аз мисля, че да, но все пак искам да съм сигурна.
Тук вече е от значение дали получателят на услугата е ДЗЛ или не. Ако не е, то не сте длъжни да правите регистрация по чл.97а, а само си следите оборотите за задължителна регистрация по ч. 96. :smile1:
Скрит текст :
Да, така е и неотдавна припомних нормативното основание от ППЗДДС в тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,15860.msg95180.html#msg95180
Не се допуска компенсиране между активи и пасиви.
Те с посочват отделно в баланса.
Сгрешена фактура се коригира чрез анулиране на грешната, издаване на вярна и отразяване и на двете в дневник продажби за периода, в който е направена корекцията, като анулираната фактура са отразява със знак минус и по този начин нетния данъчен ефект в периода на корекцията е нулев.
Плащането, извършено по банка няма, нужда да връщате, защото от въпроса личи, че клиентските фирми са на един собственик. Просто коригирате в счетоводните регистри, че плащането е от "вярната" фирма и сторнирате плащането от "грешната".
Обърнете се към банката и можете да анулирате гаранцията и да я подновите след разрешаване на спора.
Не давате достатъчно информация за същността на стопанската операция.
Какво значи, че получавате стоки по куриер без фактура, а същевременно имате договор за какво? :blink:
Дори да е ДЗЛ, то е извън ЕС и при предоставяне на услуга (не при получаване) не възниква задължение за регистрация по чл. 97а