Дали се завеждат като материали или не зависи не от обема, а от това има ли склад и МОЛ, което да ги дава срещу искане.
Ако се оставят в някакво шкафче в офиса и всеки взема оттам каквото му е нужно, то направо ги изписвате като разход.
Изчакайте, може полицията да го открие.
Имала съм случай с откраднати скъпи инструменти (ДМА) и ги откриха.
В приложение № 12 към ППЗДДС тези процедури са подробно разписани:

Изисквания към записите при анулиране на документи
При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) в периода, в който е издаден, той се описва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, но полетата, описващи стойност, се оставят празни (не се попълват) или се записва стойност нула (0). Документът не се описва в дневника за покупки на получателя.
При положение че се анулира документ (протокол за начисляване на данък или протокол по чл. 117, ал. 4 от закона) в периода, в който е издаден, той се описва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, но полетата, описващи стойност, се оставят празни (не се попълват) или се записва стойност нула (0). Документът не се описва в дневника за покупки на издателя.
При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва в дневника за покупки на получателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на получателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.
При положение че се анулира документ (протокол за начисляване на данък или протокол по чл. 117, ал. 4 от закона) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва и в дневника за покупки на издателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на издателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.
В случаите на разваляне на доставка, за която е издадена фактура (известие към фактура), издаденият или полученият документ се описва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, съответно "POКUPKI.ТХТ" на получателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.
В случаите на разваляне на доставка, за която данъкът е начислен с протокол, издаденият протокол по чл. 117, ал. 4 от закона се описва във файла "PRODAGBI.ТХТ" и "POКUPKI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.
Не могат да се анулират вече анулирани документи.
Не могат да се анулират записи, чрез които са анулирани документи.
Здравейте,
1. Винаги може да разбере от ТР, защото знае Вашето ЕГН и при справка по ЕГН излизат всичките Ви фирми.
2. Можете да сте управител само по вписване и да не полагате дори личен труд.
3. Осигуровките ще са върху 420 лв. и размерът зависи от това дали ще са за всички осигурителни рискове или само за някои от тях (без ОЗМ). Сумата е 123 или 108 лв.
4. Прекъсването и възобновяването на дейност се декларират пред съответната ТД на НАП с декларация ОкД5 и за периодите без дейност не се дължат осигуровки.
Здравейте,
Въпросите Ви показват, че имате нужда от счетоводител за да ги зададете, а за отговор той също ще Ви свърши работа. :smile1:
Само пример: "4. При положение, че не достигам оборота за достигане на ДДС, във фактурите към фирми на които ще отдавам колите, начислява ли се ДДС." Който не е достигнал обороти за регистриране и не се е регистрирал задължително или по желание, НЯМА ПРАВО да издава фактури по ЗДДС
Аз няма да правя разбор на останалите въпроси, но лошо зададен въпрос не може да разчита на верен отговор...
Възложителят учредява право на строеж на изпълнителя, който в замяна се задължава да изгради обекта, нали?
Ако е така, при възложителя има:
- за издадената към изпълнителя фактура:
      Дт Клиенти / Кт Приходи от продажба на активи
                             Кт Начислен ДДС
- за получената от изпълнителя фактура:
     Дт Доставчици по аванси / Кт Доставчици
     Дт Начислен ДДС

По същество, възложителят авансово е заплатил обекта чрез предоставеното право на строеж.

Имаме бартер, както сте отбелязали, и по тази причина сделката е облагаема и не може да се възползвате от текста по чл. 45, ал. 2 според който учредяването на право на строеж е освободено до получаването на разрешение за строеж.

Обърнете внимание и на изискването на чл. 26, ал. 7:
Скрит текст :
Уловката тук е, че може да не се признае толкова ниска себестойност (150 000) на строителството, въпреки, че това зависи от обекта. При една проверка данъчните ще Ви търсят обостовка на себестойността на строителството на квадаратен метър.

Когато обектът е готов отчитате
  Дт Активи / Кт Доставчици по аванси.

Това е най-общо, нещо като схема и насоки, защото конкретиката зависи от клаузите в договора, от нотариалния акт, които следва да четете най-внимателно :smile1:
Аз си го превеждам така:
"получените през тази година + получените през минали периоди, които не са усвоени до края на този период" :blink:
Не подавате декларация по чл. 55, защото не удържате и не внасяте данък, тъй като той не се дължи.
В срок до 30-ти април 2016-та година подавате информация за изплатения наем в декларацията по чл. 73.
Здравейте,
Съгласно чл. 96 в облагаемия оборот се включват облагаемите доставки, вкл. тези с нулева ставка и тези по чл. 46 и 47.
Облагаема доставка съгласно чл. 12, ал. 1 от ЗДДС е всяка доставка на стока или услуга по смисъла на чл. 6 и 9, когато е извършена от данъчно задължено лице и е с място на изпълнение на територията на страната.
По смисъла на чл. 21, ал. 2 от ЗДДС, мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност. При условие, че получател на услугата е данъчно задължено лице от трета страна,  тази доставка на услуга е с място на изпълнение там, където е установен получателят – извън Общността и е необлагаема, а и не изисква регистрация по чл. 97а.
Здравейте, akont2009,
Съгласна съм с Вашата логика.
Според изложеното сме в хипотеза на транзитна операция.
Съгласно чл. 17, ал. 2 от ЗДДС мястото на изпълнение на доставката е в Полша. За българския клиент това нито е ВОП, защото доставчика - арменската фирма - не е регистрирана за целите на ЗДДС в Полша (чл. 13, ал. 1 от ЗДДС), нито е внос, защото няма въвеждане на необщностни стоки на територията на страната (чл. 16, ал. 1 от ЗДДС).
Същевременно, в съответствие с чл. 69, ал. 2, т. 1 от ЗДДС, българската фирма има право на ДК по тази доставка, защото тя би била облагаема, ако беше с място на изпълнение на територията на страната.
Здравейте,
В този форум, в раздел "Селско стопанство", подраздел "Бланки и материали" има много полезни практически методи, любезно споделени от наша опитна колежка.
Вижте дали табличките от следната тема ще са Ви полезни:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,2926.0.html
 :smile1:
Може и чрез договор за заместване в дълг.
Здравейте,
На прав път сте :good:
Разходите за бъдещи периоди от 2014-та може да разпределите по декари и култури и да ги прибавите съм аналитичните сметки по култури в с/ка разходи за производството. На тази база изчислявате фактическата себестойност. Получените разлики между фактическата себестойност и справедливата стойност на продукцията отнасяте по с/ки Други приходи от дейността или Други разходи за дейността (709 или 609)
Скрит текст :
В СС-4 се казва:
Скрит текст :
До издаването на КИ и намаляването на отчетната стойност имате отчетени амортизации. С намаляването на отчетната стойност намаляват амортизациите.
Например до септември вкл. начислявате 4% год. амортизация върху 1 млн., което е:
1 000 000 *4%*9/12 = 30 000
От октомври 600 000*4%*3/12 = 6 000
Общо за 2015 г са 36 000
След като не сте осчетоводили актива, който сте получили като дарение, може да издадете фактура и ще признаете цялата сума по сделката като приход.
Все пак имате някакъв документ, че сте го получили като бонус, нали?
Дано съм по-ясен от предходния си пост!
Не съм се обръщала към Вас, а отправих молба към питащите да формулират ясно въпросите си.

Струва ми се, че BalkanBusiness и dijit ще се разберат отлично . :smile1:

Не мога да преценя приноса на този коментар към съдържанието на дискусията ::)
При продавача ще се формира отрицателен оборот по с-ка 705 и в резултат ще има намаление на счетоводния финансов резулт.
Според мен няма такава опасност.
ГД в счетоводството не е забранен. :smile1: