преди да си получил фактура за стоката която продаваш ?
Не успявам вече да проследя всички новости в счетоводството... Та от кога при продажба се получава фактура?!? :blink:

Моля колегите, които задават въпроси, да ги задават коректно, защото после в комбинация с отговорите по схемата на "развален телефон" се получават много странни (меко казано) дискусии.
Отговорът е по-скоро принципен и дава разширено тълкуване на въпросите Ви.
Не виждам противоречие с практиката да попълвате приложение 7 при наличие само на патентна дейност извън дейността като ЗП, за която е посочено, че следва да отчита в приложение 3, след като не е избрал да се облага по чл. 29а като ЕТ.
Единствено е обърнато внимание, че за дейността като ЗП следва да издава ф-ри по ЗДДС, ако е регистриран по този закон, както и че оборотите от продажбите като ЗП също участват във формирането на облагаем оборот за задължителна регистрация, ако не е регистриран.
Здравейте,
Така, както поставяте въпросите си (много общо) не знам доколко бихме били полезни.
Например, за амортизациите. Те се начисляват след въвеждане на актива в експлоатация, което се документира с протокол и се начисляват върху отчетната стойност (стойността на придобиване), по която активът е заведен в счетоводството.
А може ли да копирате отговора на НАП като, естествено, заличите данните на дружеството?
Здравейте,
Не е забранено да се предоговаря цената по дадена сделка и изменението на цената намира отражение в дебитно/кредитно известие към издадената първоначално фактура.
След като имотът е стар по смисъла на ЗДДС, няма последствия за участниците в сделката, не се формира и оборот за задължителна регистрация, защото оборотът по освободените сделки не се включва в облагаемия такъв за регистрация.
Интересно ми е как е осчетоводено вземането, след като по някакви причини не е изискуемо. Ако не е изискуемо има ли място в краткотрайните активи на баланса? Не съм се сблъсквала с подобен случай и ще съм Ви благодарна, ако отделите време да изясните темата по-подробно.
Много интересно за какво известие става дума!?
Ако приемем, че "н.а." означава "нотариален акт", то при наличието на такъв как вземането на продавача не е изискуемо и няма ли издадена фактура на база на н.а., който фиксира датата на данъчното събитие, а то се определя от прехвърлянето на собствеността?
Всичсо е правилно - какъв е въпросът?
Според мен правилното е превозвачът да издаде КИ за 800 лв. към фактурата за 2800.
Малко неясно сте описали ситуацията - да видим дали правилно съм я разбрала:
1. Вие извършвате ВОДСтоки за Румъния и сте наели превозвач за транспорта.
2. Вашият клиент си удържа стойността на липсваща стока по доставката от цената на превоза.
3. Превозвачът изисква от Вас фактура за стоката (ама с какви аргументи в посока издаване на фактура - просто недоумявам :blink: )
4. Някой е откраднал част от стоката - кой и по време на превоза, или преди това и тя не е натоварена, или след това и тя е разтоварена, но е открадната от клиента и как това е документирано?!?
На какво основание продавате автомобила, след като лизинга не е изтекъл и се предполага, че по тази причина собствеността не е прехвърлена? И на трето лице ли го прехвърляте?
Проверяващите от НАП ще послушат само себе си. :smile1:
Вие ще възстановявате ли ДДС? Ако възстановявате и горивото има значителен принос във формирането на данъчния кредит, по-добре не го включвайте. Ако не е най-сериозното Ви перо, никой няма да го гледа.
Ако не възстановявате ДК, включвайте и си приспадайте. При ревизия по ЗДДС (ако изобщо попаднете в такава) няма да гледат точно горивото за командировки. Там се гледа действителността на по-мащабните сделки, издадените КИ и др. такива.
И как възнамерявате да убедите клиента да подпише клауза, че губи депозита, ако се откаже от стоката?!
Не се подава отчет в статистиката преди крайния ликвидационен баланс.
Ще си позволя да отбележа само, че не издаването на фактури, известия, плащания и др. счетоводни операции предпоставят стопанското съдържание на сделката, а е точно обратното.
Разрешете ситуацията според договора, а за неуточнените моменти се прилага ЗЗД и тогава издавайте документ за извършените стопански операции. :good:
Със сигурност лицето не следва да се регистрира по ЗДДС по повод получено обезщетение по трудово правоотношение, защото последното не е независима икономическа дейност, което пък е условие за определяне на дадено лице като данъчно задължено по ЗДДС.
Статутът на командировъчните пари е обезщетение на работника по КТ за извършените от него лично разходи по време на командировката - за пътуването, за яденето и за спането. По тази логика всички документи - фактури за хотел, билети и евентуално фактура (или само касова бележка) за гориво би трябвало да са на името на командирования.
То така ще може да си оправдаваме курортите като командировки :smile1:
Плащането на фактурата не е трудова дейност.
Започва работа от 02.09 - начислявате облекло от октомври.
Напуска на 28.11 - възстановява за декември, ако сте му начислили облеклото до края на годината.
 
Лихвен лист не ви ли устройва? Ползвайте и калкулатора
http://www.kik-info.com/kalkulatori/dogovorna-lihva-s-olp.php
:good:
А като Ви заплатят начислената лихва оформяте плащането с ПКО.
Според мен - по чл. 31, ал. 3