Имате ВОП - вижте си само датата на изискуемост :smile1:
Чл. 22, ал. 3 препраща към общото правило по чл. 21, ал. 2 и 3.  :good:
Всяка фирма е данъчно задължено лице, защото "извършва независима икономическа дейност, без значение от целите и резултатите от нея".
Като такова от ЕС, немската фирма трябва да се регистрира като получател на услуга, а Вие да издадете фактурата с "обратно начисляване" и да я включите във VIES декларацията.
Коя фирма е регистрирана в Германия, но не и по ДДС? Клиентът ли?
Прочетете това:
Скрит текст :
Покупката на материали от Германия и влагането им във Франция е извън обхвата на ЗДДС, но услугите имат по-софистицирано място на изпълнение :smile1:
Ако с второто лице нямате подписан граждански договор, нямате ангажимент да му удържате осигуровки. То Ви продава продукт, а не извършва дейност. :smile1:
Увеличете приходите :smile1:
Нямате ли за отписване задължения с погасена давност?
Или незаведени активи, които може да "намерите" при инвентаризация"?
Много зависи от това с какво се занимава фирмата.
Но друг начин за отчитане на оператвен лизинг аз не знам - може друг колега да подскаже нещо....
Вашият подизпълнител ще издаде фактура с обратно начисляване, ще я включи във VIES декларацията и Вие ще сте длъжни да самоначислите данък. Тъй като сте получател на доставка на услуга по облагаема доставка, която от своя страна извършвате, то ще включите протокола по чл. 117 както в дневника за продажби, така и в този за покупки.
Скрит текст :
Оставам с впечатлението, че първата сума на амортизираните съоръжения, няма общо с придобитите като компенсация хладилници. Тази сума подлежи на изясняване и ако въпросните съоръжения не бъдат открити при инвентаризация, следва да ги отпишете (241/204)
Отново повтарям съвета да заведете хладилниците в резултат от инвентаризация и спокойно да ги продавате.
За регистрирания ЗП - декларация от него, че е СОЛ и му плащаш цялата сума без каквито и да е удръжки. Той е длъжен да включи сумата при определяне на авансовия си данък за тримесечието и да внесе сам данъка.
За нерегистрирания - според мен тази сума не е осигурителен доход. От сумата махаш 40% признати разходи, удържаш данък 10%, внасяш данъка, подаваш д.55 за съответното тримесечие и му даваш бележка.
Двамата ги включваш след това в справка по чл.73.
Лично мнение!
:good:
Подкрепям изцяло и стават ДВЕ лични мнения :smile1:
1. За продажба на имот не се изисква пазарана оценка. Това е скъпо удоволствие и няма защо да се консумира без нужда.
2. Можете да продадете магазина на физическо лице.
3. Сделката попада в хипотезата на чл. 45, ал. 3 от ЗДДС, т.е. имате доставка на сграта, която не е нова (заведена през 1998 година!) по смисъла на § 1, т. 5, буква "Б" от ДР на ЗДДС и тази доставка е освободена. Като такава, тя не попада в ограниченията на чл. 27 за данъчна основа при продажба между свързани лица. Т.е ефекти по ЗДДС няма да има за участниците в сделката. По ЗКПО ще отчетете печалба или загуба в зависимост от договорената цена и нейния размер спрямо остатъчната стойност на актива.
4. Няма законово изискване получателите на доставка на текущи и нетекущи активи да се регистрират по ЗДДС.
5. Фактурата е единствено добре да бъде издадена на вписания по нотариален акт нов собственик. :smile1:
Здравейте, Мариана
Предлагам на вниманието Ви едно материалче по въпроса:
http://taxavoid.eu/advice/zadyljitelno-osiguryavane-nasobstvenici-ne-syvsem
Защо ще си усложнявате живота с договори за заем и лихви, след като лицето заявява, че ще върне парите на 4 вноски?
Не може ли да му отпуснете аванс на подотчетно лице и да отчитате връщане на аванса, удържайки му от заплатата? :smile1:
Здравейте,
По първия въпрос, имате неотписани амортизирани ДМА и какво значи "няма опис"? А амортизационен план има ли?

По втория въпрос, направете инвентаризация, "намерете" хладилниците (отчита се приход) и после ги продавайте и отписвайте  :smile1:
Този, който е регистриран ЗП, задължително е СОЛ, но декларацията също е задължителна. На това основание не се занимавате с удръжка на авансов данък. Той е длъжен да Ви издаде документ по смисъла на чл. 7 от ЗСч.
Здравейте,
Съгласно чл. 11 от ЗДДФЛ, доходът на физическото лице се счита за придобит към момента на получаването му. Тъй като доходът е за последното тримесечие, наемодателят може да избере дали Вие да му го удържите авансово и да го внесете, или той да го декларира с ГДД по чл. 50 в срок до 30-ти април 2016-та.
За Вас този разход е данъчно признат, тъй като е изплатен ефективно на физическото лице и няма с него да преобразувате СФР. Същевременно е коректно да отнесете разхода за месеците октомври-декември като текущ разход за 2015 г., а разхода за първите 3 месеца на 2016-та като разход за бъдещи периоди и да го признаете като текущ в началото на следващата година. :smile1:
Според мен, не е необходимо да се издава данъчен документ (фактура) за плащане от обезщетителен характер, камо ли да се начислява ДДС.
Скрит текст :
Погледнете също чл. 26, ал. 2 от ЗДДС :smile1:
ДМА / Капитал, неизискващ регистрация
Абсолютно сте прави за същината на проблема.
Проверете текстовете на цитираните в т. 14 от §1 от ДР към ЗДДС директиви.

Скрит текст :

Но дори да не получавате услуга по електронен път, то пак (според мен) получавате услуга, доколкото теглите актуализации