Ами незнам. Къде мога да го проверя това?

"1. Давност за налагане на наказание
Не се образува административнонаказател но производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението в продължение на три месеца от откриване на нарушителя, или ако е изтекла една година от извършване на нарушението."
                                                                                  адв. Росен Димитров
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,14987.0.html
Повдигам темата, за да попитам в случай, когато 613 минава през 60гр, в годината на пускане на експлоатация на А и признавате му в баланса, т.е приключила съм 613 с/ка, пак трябва в Приходната част на ОПР да посоча закритото дебитно салдо по 613, нали? Или греша?
Не сте формулирали достатъчно разбираемо въпроса.
Обяснете какво стои зад израза "когато 613 минава през 60гр"?
Какво отчитате в 613 с/ка?
В ОПР се отразяват обороти, а не салда. Единствените салда са компенсираните на продукция и незавършено производство, чието увеличение се отразява в прихода, а намалението - в разхода.
Здравейте,
Минималният месечен размер на осигурителния доход за регистрираните земеделски производители и тютюнопроизводители за тази година е 300 лв.
Започвате да се осигурявате със започване на дейност, за което се подава декларация по образец в НАП.
Самоосигуряващите се лица, в числото на които попадат и ЗП, се осигуряват по ЕГН и внасят осигуровките по постоянен адрес.
Не сте длъжни да уведомявате работодателя си за регистрацията Ви като ЗП - това е личен бизнес въпрос.
Независимо от това къде извършвате дейност като ЗП,  регистрацията се извършва в областната дирекция "Земеделие" ("ОДЗ") по постоянния адрес кото ФЛ. Можете да прочетете наредбата от http://lex.bg/laws/ldoc/-549710334
Напълно обяснимо, поради предшествалата законопроекта дискусия, в която вниманието беше заострено върху изискванията към съставителите на финансови отчети, сега този въпрос отново е в центъра на вниманието на колегите.

Напълно съм съгласна с One, че липсата на каквито и да било изисквания (освен тези за наличието на договорни отношения) по-скоро нормализира пазара на счетоводни услуги.

Изискванията към съставителите са функция от изискванията към отчетите. Бизнесът който работи на светло с държавни, финансови и европейски институции ще търси онези съставители, които могат да съставят отчети. А професионализмът не се измерва особено надеждно единствено с диплома по специалността, натрупан стаж (количиствен) и вписване в регистър.
Неоспорима е заслугата на АССП по въпроса.

Предстои да видим какво ще се приеме :smile1:
Здравейте,
Според мен данъчното събитие е възникнало в далечната 2007-ма година. Тогава е следвало да издадете фактура по ЗДДС, след като сте били регистрирани. Сега вече такава фактура не е необходимо да издавате поради изтеклия давностен срок.
Присъждането на вземането във Ваша полза не е доставка по смисъла на ЗДДС и не изисква документирането с фактура.
Мисля, че това е просто услуга по отдаване на имоти под наем и не е в териториалния обхват на нашия ЗДДС, но все пак Ви предлагам едно подробно указание на Министерство на Финансите по обширната тема за туристическите услуги:

Скрит текст :
Спазен ли е принципът за "вярно и честно отразяване" на стопанските операции?
Тогава може да се придържате към "предимството на съдържението пред формата." :)
Българската фирма ли ще преотдава апартаментите и ако да, то тя ли е наемателят?
Можете да включите в едно платежно всички плащания по един параграф :smile1:
Здравейте,
Въпросът ми е в заявлението за регистрация по ДДС коя отметка да посочим по чл.100 ал.1 или чл.100 ал.2 ?
Посочете чл. 100, ал. 1 от ЗДДС, ако искате да имате право на данъчен кредит и за други доставки освен ВОП и ако искате да имате право да начислявате данък при извършваните от Вас доставки. А и няма да се налага да следите облагаемия оборот по чл. 96 от ЗДДС.

Чл. 100, ал. 2 от ЗДДС ограничава правото на данъчен кредит съгласно чл. 70, ал. 4 от ЗДДС:
Скрит текст :
Също така по силата на ал. 9 на чл. 113 от ЗДДС нямате право да начислявате данък в издаваните от Вас фактури, ако сте регистрирани по Чл. 100, ал. 2 от ЗДДС:
Скрит текст :
И накрая - ще трябва да следите облагаемия оборот за задължителна регистрация по чл. 96 от ЗДДС.

Само декл.по чл. 176 а, ал. 1 от ЗДДС ли трябва да се прикачи към заявлението ?
Да. От съответната ТД на НАП ще Ви изпратят допълнително искане с изброени документи. Те са различни. Моят опит показва, че в София регистрирах по желание строителна фирма с представени 5-6 документа, а в провинцията за ЗП-ФЛ поискаха над 15 справки и писмени декларации.

Акредитиран представител трябва да остане празно,защото подписа е на фирмата или се бъркам ? Остава празно.
Договор за наем между физическото лице и ООД-то. Цената да е съобразена с изискванията на чл. 15-16 от ЗКПО.
Разходите се признават, след като са направени във връзка с икономическата дейност на фирмата.
Според мен - не е освободена доставка.
Вие застрахователна услуга ли извършнате? Не.
Каква дистанционна продажба след като не сте регистрирани по ЗДДС ?

Това добре :good:
А какво имаме и как да постъпи питащият?
Не се притеснявайте,
Протоколът се издава не по-късно от 15 дни от датата, на която данъкът е станал изискуем. А по силата на чл. 63, ал. 3 - 5 от ЗДДС, при вътреобщностните придобивания данъкът става изискуем на датата на издаване на фактурата от чуждестранния доставчик на стоките, ако тя е съставена в периода между датата на възникване на данъчното събитие и 15-ия ден на следващия календарен месец, и не във връзка с направено авансово плащане.
При Вашия случай срокът за протокола е 10.06.2015г.
Това ще рече, че предходния протокол може да се анулира като погрешно съставен и при това няма да сте нарушили сроковете за издаване на протокола за извършеното ВОП.
ЮЛ смята да продава някакви handmade изделя и сувенири, като за пратките ще се използват куриери като DHL примерно...
Имате си пълния набор от признаци за дистанционна продажба:
Дистанционна продажба на стоки
     чл. 14. (1) Дистанционна продажба е доставката на стоки, за която са налице едновременно следните условия:
               1. стоките се изпращат или транспортират от или за сметка на доставчика от територията на държава членка, различна от тази, в която транспортът приключва;
               2. доставчикът на стоките е регистриран за целите на ДДС в държава членка, различна от тази, в която транспортът приключва;
               3. получател по доставката е лице, което не е задължено да начисли ДДС при вътреобщностно придобиване на стоката в държавата членка, където транспортът приключва;
               4. стоките:
                    а) не са нови превозни средства, или
                    б) не се монтират и/или инсталират от или за сметка на доставчика, или
                    в) не са предмет на специален ред за облагане на маржа на цената за стоки втора употреба, произведения на изкуството, предмети за колекции и антикварни предмети.
Здравейте,
Само не стана ясно какво ще доставя въпросното ЮЛ, след като доставката се извършва от друга фирма (транспортна) и е за сметка на купувача.
Срокът винаги е бил 7 дневен.
Различни дирекции на НАП имаха вътрешни правила да издават удосотверения за задължения в съкратен срок за фирми без задължения.
Сега им е забранено с цел на повишаване на събираемостта.
Примерно, трябва ви такова удостоверение и подавате на 23-то число. Ако Ви издадат удостоверението веднага, не сте достатъчно мотивирани да преведете на 24-ти осигуровките.  :smile1:
В дневник покупки отразявате протокола, а фактурата не отразявате в дневниците, а в счетоводството като разход за външна услуга :smile1:
Ако сделката е от значение за разбирането на показателите в ГФО, редно е да оповестите подробностите.
Когато ДМА се прехвърлят от една фирма в друга, те се завеждат по цена на придобиване в новата фирма и, след въвеждането им в експлоатация, започва да им се начислява амортизация.