2001
Аз не виждам пречка.
Да кажат и другите колеги.
Да кажат и другите колеги.
2002
Данъци и счетоводство » Re: Регистрация на ЕООД
27.05.2015, 08:18Здравейте,
Декларацията,попълнена от управителя за поемане на задълженията по чл. 142 ТЗ е задължителна при регистрацията и, когато се подава чрез пълномощник, се изисква нотариална заверка на подписа.
Колкото до предмета на дейност, то е прието да е описан по-подробно и на първо място да упоменете основната дейност, за която се създава дружеството. Не е от значение дали притежавате или не съответната търговска инфраструктура към момента на регистрацията.
Декларацията,попълнена от управителя за поемане на задълженията по чл. 142 ТЗ е задължителна при регистрацията и, когато се подава чрез пълномощник, се изисква нотариална заверка на подписа.
Колкото до предмета на дейност, то е прието да е описан по-подробно и на първо място да упоменете основната дейност, за която се създава дружеството. Не е от значение дали притежавате или не съответната търговска инфраструктура към момента на регистрацията.
2003
ТРЗ и осигуряване » Re: окд-5 - СОЛ в ООД и зем. производител
27.05.2015, 07:54Ако правилно сте разбрали отговорите от НАП, то си позволявам да коментирам, че и двата са грешни.
1. Регистрацията на СОЛ за упражняване на различни дейности не го задължава по коя да се осигурява, а това става по негов избор. С други думи, това, че започва дейност като ЗП не задължава СОЛ да се осигурява през ЗП.
2. Може да се осигурява през ЗП, не е вярно, че трябва да продължи да се осигурява през ООД, но ще трябва да внася размера на осигуровките, които дължи като СОЛ в ООД.
1. Регистрацията на СОЛ за упражняване на различни дейности не го задължава по коя да се осигурява, а това става по негов избор. С други думи, това, че започва дейност като ЗП не задължава СОЛ да се осигурява през ЗП.
2. Може да се осигурява през ЗП, не е вярно, че трябва да продължи да се осигурява през ООД, но ще трябва да внася размера на осигуровките, които дължи като СОЛ в ООД.
2004
А решението по делото със застрахователя, въз основа на което е изплатена щетата, нямате ли го?
Може там да са описани разходи по делото, които са Ви били компенсирани от ответника и които са данъчно признат разход.
Може там да са описани разходи по делото, които са Ви били компенсирани от ответника и които са данъчно признат разход.
2005
Данъци и счетоводство » Re: ддс-митническа декларация
27.05.2015, 07:37Здравейте, Ирена
Анулирането на документи става по реда на приложение 12 от ППЗДДС, но там не е застъпен случай с анулиране на МД.
Въпреки това, по аналогия на анулирането на данъчен документ, какъвто се явява МД, записвате сгрешената МД с отрицателна стойност и съответно отразявате правилната МД:
Анулирането на документи става по реда на приложение 12 от ППЗДДС, но там не е застъпен случай с анулиране на МД.
Въпреки това, по аналогия на анулирането на данъчен документ, какъвто се явява МД, записвате сгрешената МД с отрицателна стойност и съответно отразявате правилната МД:
Скрит текст :
2006
Свободна зона » Re: Вицове за счетоводители
26.05.2015, 13:31Разликата между английските, руските и българските форуми:
-в английския форум задаваш въпрос, отговарят
-в руския задаваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
-в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост.
-в английския форум задаваш въпрос, отговарят
-в руския задаваш въпрос ,отговарят ти и на свой ред те питат нещо
-в българския форум, като зададеш въпрос всички започват да ти обясняват колко си прост.
2007
Данъци и счетоводство » Re: Регистрация по ЗДДС и двама управители ?
25.05.2015, 13:24Цитирате само този, който ще подпише.
2008
Данъци и счетоводство » Re: Регистрация по ЗДДС и двама управители ?
25.05.2015, 13:10Може.
В тези случаи е достатъчен подписа на единия управляващ за всичко - НАП, ТР, банки, ГИТ и т.н.
В тези случаи е достатъчен подписа на единия управляващ за всичко - НАП, ТР, банки, ГИТ и т.н.
2009
ТРЗ и осигуряване » Re: пропусната ОКД за прекъсване на осигуряване
25.05.2015, 13:08Здравейте,
Според мен давността Ви защитава от всякакви санкции.
Дори не съм убедена, че липсата на прекъсване ще излезе при подаване на декларацията за възобновяване.
Ето защо, аз бих подала нова ОкД5 и евентуално после за прекъсване, ако я поискат изрично от НАП.
Според мен давността Ви защитава от всякакви санкции.
Дори не съм убедена, че липсата на прекъсване ще излезе при подаване на декларацията за възобновяване.
Ето защо, аз бих подала нова ОкД5 и евентуално после за прекъсване, ако я поискат изрично от НАП.
2010
Данъци и счетоводство » Re: офис обзавеждане
25.05.2015, 10:43Да, зависи от стойността и от счетоводната политика.
Например, ако обзавеждате офис от два етажа и 8-10 стаи и не искате отразявате еднократно голям разход, защото това ще изкриви финансовия Ви резултат, защото искате да теглите кредит, защото имате относително малки обороти и т.н. .... завеждате цялото обзавеждане като един ДМА, който кръщавате "Обзавеждане". Отразявате го по с-ка 206, ІV- та категория, 15% годишна амортизация.
Ако имате интерес да отразите обзавеждането като разход и всяка една разграничима част от него е под 700 лв., то го отразявате като разход за материали (при покупка на готови мебели) или за външни услуги (при договор за обзавеждане по поръчка)
Например, ако обзавеждате офис от два етажа и 8-10 стаи и не искате отразявате еднократно голям разход, защото това ще изкриви финансовия Ви резултат, защото искате да теглите кредит, защото имате относително малки обороти и т.н. .... завеждате цялото обзавеждане като един ДМА, който кръщавате "Обзавеждане". Отразявате го по с-ка 206, ІV- та категория, 15% годишна амортизация.
Ако имате интерес да отразите обзавеждането като разход и всяка една разграничима част от него е под 700 лв., то го отразявате като разход за материали (при покупка на готови мебели) или за външни услуги (при договор за обзавеждане по поръчка)
2011
Данъци и счетоводство » Re: СД и необявени ГФО в ТР
24.05.2015, 20:44Здравейте,
Според мен обявяването на ГФО в ТР не се контролира и санкционира от НАП.
Колкото до начина на подаване, мисля, че протоколите за приемане на отчетите не трябва да се манипулират. Можете с едно заявление Г-2, което изисква еднократна такса, да подадете колкото прецените отчети.
Според мен обявяването на ГФО в ТР не се контролира и санкционира от НАП.
Колкото до начина на подаване, мисля, че протоколите за приемане на отчетите не трябва да се манипулират. Можете с едно заявление Г-2, което изисква еднократна такса, да подадете колкото прецените отчети.
2012
Данъци и счетоводство » Re: Кредитно известие
24.05.2015, 20:33Редът и срокът за издаване на протокол за разваляне на доставка, по която е издаван протокол, са уточнени в алинеи 4 и 5 на чл. 117 от ЗДДС:
Изискванията към записите при издаване на протоколи по чл. 117, ал. 4 от закона са описани в приложение №12 от Правилника за приложението на закона.
Номерацията на протоколите е последователна и е аналогична на правилата за номерация на фактурите. Вижте чл. 80 от ППЗДДС:
Скрит текст :
Изискванията към записите при издаване на протоколи по чл. 117, ал. 4 от закона са описани в приложение №12 от Правилника за приложението на закона.
Скрит текст :
Номерацията на протоколите е последователна и е аналогична на правилата за номерация на фактурите. Вижте чл. 80 от ППЗДДС:
Скрит текст :
2013
Данъци и счетоводство » Re: Санкции по ЗДДС
23.05.2015, 07:43Фирмата не е ощетила фиска и, според мен, не подлежи на санкции.
2014
Данъци и счетоводство » Re: Въпроси относно Касов апарат
21.05.2015, 21:21Ако имате два офиса в един град нищо не пречи да имате един касов апарат.
В офисите се издават фактури, правят се срещи, провеждат се съвещания и др. административна дейност. Офисът не е търговски обект на дребно.
Пускате фактура в единия офис и издавате касова бележка от другия, където приемате парите.
Ако в единия офис е ситуиран финансово-счетоводния отдел с касиера, а в другия е само ръководството и секретарката, за какво им е във втория офис касов апарат?!?
В офисите се издават фактури, правят се срещи, провеждат се съвещания и др. административна дейност. Офисът не е търговски обект на дребно.
Пускате фактура в единия офис и издавате касова бележка от другия, където приемате парите.
Ако в единия офис е ситуиран финансово-счетоводния отдел с касиера, а в другия е само ръководството и секретарката, за какво им е във втория офис касов апарат?!?
2015
ТРЗ и осигуряване » Re: Погасяване по давност осигуровки СОЛ
21.05.2015, 21:10Интересно, като отказва да приложи давност спрямо лихвите, има ли НАП механизъм да ги събере принудително?! Аз не виждам такава възможност.
2016
Данъци и счетоводство » Re: Заприхождаване на ДМА с доклад на оценител
21.05.2015, 21:04Аз мисля, че при безвъзмездно придобиване на ДМА, те се оценяват първоначално по справедлива (пазарна) стойност.
2017
Данъци и счетоводство » Re: Счетоводно обслужване
21.05.2015, 20:40Какви документи се предават не е описано в никой закон, но в ЗС пише:
чл. 45. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) При прекратяване на трудовоправното, служебното или облигационното отношение със съставител на финансови отчети счетоводната документация се предава на неговия приемник.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Приемането и предаването по ал. 1 се извършва в присъствието на комисия по ред и начин, определени от органите на управление на предприятието.
Какви документи ще се предават при смяна на съставителя на финансови отчети често не се уточнява писмено при сключване на договора за счетоводно обслужване.
Професионалната етика предполага заедно с първичните счетоводни документи, да се предадат и счетоводните регистри.
чл. 45. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) При прекратяване на трудовоправното, служебното или облигационното отношение със съставител на финансови отчети счетоводната документация се предава на неговия приемник.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Приемането и предаването по ал. 1 се извършва в присъствието на комисия по ред и начин, определени от органите на управление на предприятието.
Какви документи ще се предават при смяна на съставителя на финансови отчети често не се уточнява писмено при сключване на договора за счетоводно обслужване.
Професионалната етика предполага заедно с първичните счетоводни документи, да се предадат и счетоводните регистри.
2018
Данъци и счетоводство » Re: Пропусната покупна ф-ра
21.05.2015, 20:15Да, имате право да включите фактурата в дневника за покупки до м. ноември 2015 включително.Мога ли да се възползвам от чл.72 ал.1 от закона или греша .Предварително Ви благодаря.
2019
Данъци и счетоводство » Re: Въпроси относно Касов апарат
21.05.2015, 13:52По първия въпрос, ако дейността позволява, не виждам защо да не може да се ползва един касов апарат.
2020
ТРЗ и осигуряване » Re: Земеделски производител и фирма - осигуряване
21.05.2015, 13:41Размерът на вноските зависи от това дали искате да се осигурявате само за пенсия или и за болнични и майчинство.
Зависи и дали сте родени преди или след 60 година, но не вече за размера на дължимите осигуровки, а за тяхното разпределение по фондове.
Роден до 1960г. Роден след 1959г.
За всичко (вкл. болнични) 63,90 48,90
- ДЗПО (друг фонд или НОИ) - 15,00
Само пенсия 53,40 38,40
- ДЗПО (друг фонд или НОИ) - 15,00
Трябва да знаете още две неща.
1. Когато извършвате само земеделска дейност, няма да правите годишно доплащане на осигуровки дори да имате високи доходи.
2. Платените и дължими от Вас осигуровки ще се приспаднат от доходите Ви преди да се начисли годишния данък или преди да се начисли авансов данък за получен доход през някое тримесечие.
И последен съвет - намерете си счетоводител да Ви движи нещата, защото ще Ви е трудно само със съвети от форумите.
Зависи и дали сте родени преди или след 60 година, но не вече за размера на дължимите осигуровки, а за тяхното разпределение по фондове.
Роден до 1960г. Роден след 1959г.
За всичко (вкл. болнични) 63,90 48,90
- ДЗПО (друг фонд или НОИ) - 15,00
Само пенсия 53,40 38,40
- ДЗПО (друг фонд или НОИ) - 15,00
Трябва да знаете още две неща.
1. Когато извършвате само земеделска дейност, няма да правите годишно доплащане на осигуровки дори да имате високи доходи.
2. Платените и дължими от Вас осигуровки ще се приспаднат от доходите Ви преди да се начисли годишния данък или преди да се начисли авансов данък за получен доход през някое тримесечие.
И последен съвет - намерете си счетоводител да Ви движи нещата, защото ще Ви е трудно само със съвети от форумите.