Този вид търговия се регламентира от Наредба на съответния общински съвет, на чиято територия ще извършвате дейността.
Повечето наредби са качени в интернет и може да потърсите за интересуващата Ви територия през Гугъл :smile1:
     чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 2 от 1994 г.) (1) Командированият за времето на командировката има право да получи освен брутното си трудово възнаграждение и командировъчни пари при условията и в размерите, определени с тази наредба. Брутното трудово възнаграждение не може да бъде по-малко от определеното по чл. 228 от Кодекса на труда.
   
     чл. 11. (Изм. - ДВ, бр. 40 от 1999 г.) На командирования се заплащат пътни пари за отиване до мястото на изпълнение на задачата и обратно, както и превозните разноски за обществен транспорт в чертите на населеното място.

     чл. 19. (Изм. - ДВ, бр. 21 от 1991 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 2 от 1994 г., изм. - ДВ, бр. 62 от 1995 г., в сила от 01.07.1995 г., изм. - ДВ, бр. 34 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 1999 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2008 г., в сила от 01.01.2008 г.) На командирования, когато остава да нощува в мястото на командировката, се заплащат дневни пари в размер 20 лв. за всеки ден от командировката.
          (2) На командирования, който изпълнява служебните си задължения през по-голямата част от работното време в друго населено място без нощуване, се изплащат дневни пари в размер 50 на сто от размера по ал. 1.
За регистрацията не се наемам да твърдя какви са забраните от юридическа гледна точка.

Но от гледна точка на данъчното облагане, тяма проблем да има ЕТ и да упражнява дейност като свободна професия. Само трябва да има предвид, че ще се облага като ЕТ, ако дейността е сходна, на обявената като основна за ЕТ.
Скрит текст :
Има подробно разяснение на НАП по подобно запитване:
http://zakonnik.bg/document/view/pismo/143943/236371
По 1. - дивидентите са начислени, значи - през разчет.
По 2. - добре.
По 3. - балансовата стойност е 5400, щом се казва, че са унищожени стоки за тази сума. Изписват се на извънреден разход и са данъчно признати.
Сметката е вярна :good:
Но е излишна.
ФЛ не декларират загуби.
Просто когато няма положителна разлика и съответно придобит доход, не се декларира нищо от този източник. :smile1:
Правилно :good:
При търговия с продукти от приложение 2 към глава 19а:
Когато Регистриран продава на Нерегистриран, начислява ДДС във фактурата.
Когато Регистриран продава на Регистриран, НЕ начислява ДДС във фактура.
Когато Регистриран купува от Регистриран и от Нерегистриран, издава протокол по чл. 117,
Моля,  да ми  разясните трябва ли да се удържа ДОД на работещ пенсионер по болест  с инвалидност 52%? Лицето е родено след 01.01.1960г. Има ли право да му се възстанови удържаният данък през 2014г./цялата година е получавало пенсия по болест/? Има ли някаква необлагаема граница?
И да не е пенсионер, щом има валиден ТЕЛК за 2014 година, да подаде декларация по чл. 50 като приложи служебна бележка за дохода от трудови правоотношения и удържания ДДФЛ, да приложи копие от ТЕЛК и да впише банкова сметка. Ще му възстановят данъка.
Необлагаеми са 7920 лв. годишно.
Да, следва да издадете протокол по чл. 117, ал. 1, т. 1  :smile1:
Отчетна стойност - 5 000 000
Балансова стойност 5 050 000
При така зададения въпрос липсва едно малко, но важно уточнение - кой е наемател и кой е наемодател.
Приемаме от подтекста на въпросите, че СОЛ е наемател, защото трябва да удържа авансов данък от наемодателя.
По първия въпрос, няма как задълженият да удържа, внася авансово данък и подава декларация за това СОЛ да избегне процдурата, освен ако не приеме, че плаща наем едва в четвърто тримесечие и едновременно наемодателят не е декларирал изрично, че желае наемателят да му удържа и внася данъка и в случай на плащане в четвърто тримесечие.
Скрит текст :
По вторият въпрос, ремонтът за сметка на наема е бартер и ще се счете за предоставен на датата на завършването му, доколкото представлява насрещна престация - непаричен доход. В този случай съвсем няма да е възможно избягване на авансово облагане, внасяне и деклариране на получения от наемодателя доход.
Обратното изкупуване не е с цел намаляване на собствения капитал, тъй като акциите не се обезсилват.
Понеже са повече от 10% от собствения капитал по номинална стойност, дружеството е длъжно да продаде акциите на трето лице в течение на една година. Това усложнява казуса от юридическа гледна точка и е добре да се консултирате с юрист и одитор по въпроса за осчетоводяването на сделката.

Когато акциите се изкупуват с цел бъдеща продажба, те се завеждат по цена на придобиване. Разликата до номиналната стойност се посочва в намаление на собствения капитал по сметката на Премиен резерв.
Благодаря, но имам отговор на горния казус - цялата сума на внесената застраховка живот се признава като данъчно облекчение.
В конкретния случай или по принцип?!? :wink1:
Защото:
Данъчно облекчение за лични вноски за доброволно осигуряване и застраховане
Чл. 19. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Сумата от годишните данъчни основи по чл. 17 се намалява с направените през годината лични вноски за допълнително доброволно осигуряване в общ размер до 10 на сто от сумата от годишните данъчни основи по чл. 17, както и с внесените през годината лични вноски за доброволно здравно осигуряване и премии/вноски по договори за застраховки "Живот" в общ размер до 10 на сто от сумата от годишните данъчни основи по чл. 17.
10%  от сумата на годишните данъчни основи по чл. 17.

А поредността на ползване на данъчните облекчения е:
Скрит текст :
Добро утро,
Моля  отговорете ми а какъв документ се прилага от СОЛ-ът, който е получил възнаграждение по гр.договор, към ГДД ПО ЧЛ.50?
Никакъв.  :smile1:
Ще се засече със справката по чл.73 на платеца на дохода по ГД.
Съгласно следното разяснение на МФ, са правителствено дарение и са облагаем доход:
http://www.minfin.bg/bg/page/908
Не е нахално :smile1: - Форумът е за това, да обсъждаме....

Първо попълвате приложение 2 по правилата за ООД (казно коректно, по ЗКПО). Това значи, че можете и да приспадате загуба съгласно чл. 70-74. Има го при попълването на таблицата за преобразуване на счетоводния финансов резултат.

След това приспадате осигуровки и данъчни облекчения и получавате дължимия данък.
Ако водите двустранно сметоводство, няма нищо по различно в счетоводното отразяване на задължението за данъка и вземате операцията 123 / 452.

Единственото по-особено е, че може да ползва печалбата директно за лични нужди, без да плаща 5% данък дивидент, защото вече е платил 15% върху печалбата. Може директно да се отрази като 123 / 50 или 123 / 122, 122 / 493, 493 / 50.
Попълвайте в декларация с баркод.
Иначе сте на верен път :good:
Първо попълвате таблици 1 и 2 според указанията, после от декларираната в приложение 2 печалба вадите авансово внесените и дължимете за довнасяне осигурителни вноски.
Облага се полученият резултат.
И не забравяйте да питате собственика дали ползва облекчения (ТЕЛК, дарения...) Те също се приспадат преди облагането. :smile1:
Независимо дали е на печалба или на загуба, едноличният търговец е длъжен да попълва таблици 1 и 2 за изравняване на осигурителния доход, след като е извършвл дейност през годината.
Кое не Ви е ясно от упътванията към таблиците?
Закриването на задълженията е ясно и няма защо да го коментираме.
Можете да ги натрупате по сметка за вътрешни разчети в актива (например 460) и там да останат като платежно средство за изкупените акции.
Трябва да знаем дали дружество се отчита по МСС или по НСФОМСП, за да предложим вариант за осчетоводяване на обратното изкупуване.
Друг важен момент е дали акциите ще се обезсилват.