Значи, ако връщате заема, а сумата на задължението не намалява, Ви се отпуска нов заем до достигане на лимита. Какво е записано в договора?
Много е важно да се четат договорите, които осчетоводяваме :smile1:
Операция 621 / 503 не е грешна :smile1:
Значи само регистрираните по ДДС трябва да водят счетоводство
Регистрираните по ЗДДС физически лица са длъжни даже не точно да водят счетоводство по смисъла на ЗСч, който урежда тази материя и изрично визира само предприятията, а да водят регистрите, които се изискват по ЗДДС - дневници за покупки и продажби и декларация.

Иначе, физическите лица, произвеждащи земеделска продукция, които не са регистрирани като търговци по Търговския закон, не могат да бъдат определени като предприятия по смисъла на ЗСч и нямат задължение да водят счетоводна отчетност.
Не става ясно какво е споразумението с лизингодателя. Той няма ли да Ви издаде кредитно известие? На какво основание ще издавате фактура към фирмата, която ще поеме изплащането? Фирмата поемател може да е изкупила задължението Ви (цесия, заместване в дълг?), а може да е купувач на актива...
Обикновено, при лизинговите договори с опция за прехвърляне на собствеността, тя се прехвърля след изплащане на последната лизингова вноска. Ако при Вас е уговорено това обичайно положение, Вие няма как да продавате актива, защото не сте негов собственик.

Дайте повече информация на какво основание и към кого ще издавате фактура.  :excl: :question:

При прекратяване на лизинговия соговор би следвало лизингодателят да Ви издаде кредитно известие.
Здравейте,
Следва да включите фактрите, издадени от началото на март до смъртта на собственика в отчета за месец март.
 В случай, когото предприятието е поето от наследник, ще се приложи ал. 3 на чл. 10 от ЗДДС, според която, когато данъчно задължено по закона лице получи стоките или услугите по наследство, е правоприемник и на всички права и задължения по този закон във връзка с тях, включително на правото на приспадане на данъчен кредит и на задълженията за извършване на корекция на ползвания данъчен кредит.
В действащия до 01.01.2014 г. вариант, ЗП, регистрирани по ЗДДС, бяха третирани като ЕТ съгласно ал. 6 на чл. 29а от ЗДДФЛ и, доколкото ЕТ са задължени да подават отчет в НСИ, те бяха длъжни да водят счетоводство съгласно ЗСч. и да подават статистически отчет.

От 01.01.2014 е в сила текст, който дава възможност начинът на облагане да бъде по избор, независимо от това дали ЗП е или не е регистриран по ЗДДС. Съгласно ал. 5 на чл. 29а, само тези, които са избрали облагане с данък върху годишната данъчна основа по чл. 28, се приравняват на ЕТ и имат задълженията, произтичащи от това.

В конкретния случай, лицето, избрало облагане по чл. 29, не е задължено да подава отчет в статистиката.
Към Делфин:
Защо трябва да оборваме Кондарев? Защо не обърнем въпроса и не докажете с аргументи къде е грешката в моя начин на изчисляване? (това Ви го предлагам, за да си разнообразите дискусията  :smile1:)
Та продължавайте с математическите и законовите упражнения, а аз се намирам в хипотезата на практиката с реални клиенти и НАП. И понеже не ми се обжалват актове за доначисляване на ДДС със скъпо платени адвокати, ще се върна към дискусията само по един повод - да представя официално становище на данъчните.
Кондарев:[/i]

В числителя на формулата към величината „Ц” (цената по сделката с включен ДДС) трябва да се добави и размера на дължимите за прехвърлянето на апартамента данъци и такси (в случая той е 27 030 лв.). И получената сума, която в конкретната ситуация ще е 1 227 030 лв., да се умножи по числото 20 и да се раздели на 120, или за по-лесно – направо да се раздели на числото шест.
Така полученият резултат (204 505 лв.) е равен на размера на данъка, подлежащ на начисляване за облагаемата продажба на апартамента.

irenabrili

Увеличението по чл.26, ал.3, т.1 се прави върху ДО, която в случая е 1 000 000 и се получава ДО по чл.26, ал. 3 = 1 027 030 и данък 205 406

В повече 901 лв.

Доколкото разбирам интересът ти към темата е повече теоретичен.

Моите съображения, да се придържам към изложения от мен начин на изчисление, са чисто практически.
При начина на Кондарев сумата на начисления данък е по-малка. Съблазнително е да го ползвам и да се позова на него, но не съм убедена, че авторитетът му ще е достатъчен аргумент пред НАП и одитора, които до момента приемат за верен моя начин.

За да не подведа клиентите си, предпочитам да се доверя на мнението на методолозите от НАП, което смятам да потърся по въпроса в близко време, за да го имам "черно на бяло" и да го предоставя на колегите.
Дори да приемем, че в НА е описано за чия сметка са разходите, те не се включват в цената и купувачът не ги плаща на продавача фактически, защото продавачът ги дължи на съответната администрация.
 Освен това, един член пролет не прави :smile1: (да се усмихнем на хубавото време днес!)

Никой не е отменял НСС-16:
Първоначална оценка на дълготрайни материални активи

               4. Първоначално всеки дълготраен материален актив се оценява по цена на придобиване, която включва покупната цена (включително митата и невъзстановимите данъци) и всички преки разходи.

               ........................ ..
               4.3. Административните и други общи разходи не се включват в първоначалната оценка, освен ако са пряко свързани с придобиването или привеждането на дълготрайния материален актив в работно състояние.
Здравейте,
Ако разходите са значими и биха променили съществено финансовия резултат за минали периоди, можете да направите корекция на счетоводна грешка по чл. 75 от ЗКПО. Но нямате никакво законово основание да включите тези разходи за сегашния период, защото ще нарушите принципа за текущо начисляване, за съпоставимост на приходите и разходите и т.н.

По отношение на горивото, то не се доказва документално с надписи на гърба на фактурите, а с пътни листа.
Елементарно, делфинче :smile1:

Уловката е в това, кое е цена.
Цената е написаната в НА, а таксите са разход за онзи, който ги плаща.

В примера на Кондарев цената е 1 200 000 и по правилото на чл. 53, ал. 2:
Д = (Ц x ДС) / (100 + ДС) = 1 200 000*20/120 = 200 000

Ама без да се приложи чл. 26, ал. 3, т. 1, който изрично указва, че с таксите се увеличава данъчната основа, а не цената.
Физическо лице, което не е регистрирано по ЗДДС и се облага след приспадане на нормативно признати разходи, може изобщо да не води счетоводство.
Здравейте,
Първото, което прави впечатление е, че примерите са с различно "условие на задачата" - при Баланса в НА е записано изрично, че цената е без начислен данък, а при Тита в НА е посочена цената с включен данък.
Най-разпространения начин на уговаряне на сделка е да не се упоменава дали данъкът е включен или не и тогава се приема, че е включен в общата цена.

Предвид горното примерът на Баланс е напълно коректен от гледна точка на зададените параметри.

Кондарев е уважаван данъчен консултант, но не съм много убедена, че данъчната основа следва да се получи като се прибави 27 030 такси към цената с данъка и после се раздели на 1,2 (1 227 030 / 1,2 = 1 022 525) и данъкът е 204 505.
Ще се обоснова:
Скрит текст :

Увеличението по чл.26, ал.3, т.1 се прави върху ДО, която в случая е 1 000 000 и се получава ДО по чл.26, ал. 3 = 1 027 030 и данък 205 406
Подкрепям всяко прецизиране, ама да не издребняваме все пак :smile1:

През годините съм подала множество приложения и никога не ми е било отказано възстановяване заради попълването на приложението. По-важното е да се подаде приложението и да е вписана общата сума за възстановяване. Успех!
Ето и попълнено приложение :smile1:
Здравейте,
Месец 12 си е сам по себе си. Когато внесете - внесете. Вие не правите приспадане на минали задължения. Това може да направи само НАП при издаване на АПВ за данъка от процедурата.
В конкретния случай процедурата започва през м.01 и приключва през м.03. Няма някакви особености, защото през целия период на процедурата сте на възстановяване.
Попълвате си декларацията, като не забравяте да попълните в кл. 80 сумата за възстановяване и да подадете приложение 6. :good: