Заеми и остатъци по тях започват да се декларират от 01.01.2010.
Недекларирането е административно нарушение, за което не може да се състави АУАН една година след извършването му.
Ако сега заемодателите декларират остатъците нищо няма да се случи.
Здравейте,
няма как да Ви излезнат като платени преди да са декларирани.
Съгласно чл. 217 от ЗКПО тези данъци се декларират с годишната данъчна декларация и се плащат до 31 март - еднократно.
Нещо не разбрах от въпроса Ви как сте ги плащари по месеци, за което моля да ме извините.
Още в началото на ЗОПБ пише:
    " чл. 1. Със закона се уреждат ограниченията при плащанията в брой на територията на страната.", което ще рече, че няма ограничение да заплатите 16 хил. евро в брой в Германия :smile1:
От НАП не започват възстановяване на данък върху дохода преди изтичане на крайния срок за подаване на декларацията по чл. 50 - 30 април, защото до този срок лицата имат възможност да коригират подадените декларации, ако евентуално са допуснали грешка. :smile1:
Сериозно?!? Звучи доста дребнаво, въпреки, че как да разберат дали правилно си е сметнал данъчната загуба, освен чрез ревизия по ЗКПО....
А увеличението на капитала не се ли вписва в ТР?!
Логично е да направят ревизия по ЗКПО.
Струва си, ако сумата е значителна.
Ако е нещо от порядъка на обичайните месечни задължения към НАП, не е ефективно да се занимавате.
Тогава в зависимост от счетоводната политика си определяте, гледайки в тавана, една по-висока цена на сградата, за да имате разход за амортизации въпреки ниската норма от 4% и останалото е за парцела. Или просто си поискайте данъчната оценка и уравнете сградата с данъчната оценка от гледна точка на декларирането и плащането на местен данък.
Тук е момента да се попита компетентния адвокат, изготвил договора за покупко-продажбата :smile1:
В НА е отразена площта на парцела. Умножавате по пазарната цена на квадратен метър и получавате цената на парцела. От общата сума вадите парцела и получавате сградата. Но това при условие, че в НА цената е пазарна, което мноооого ме съмнява. Обичайната практика е сделките да се правят по данъчна оценка.
Проектирането не е строителна услуга и не се включва в тази справка.
Ще разбутам тази мааалко старичка тема, защото и аз се замислих за това - трябва ли да включа в сумата на общите приходи сумата на увеличението на запасите от продукция и незавършено производство. За мен тази сума не е никакъв приход.
Да, ама не :smile1:
Приход е и е актив, защото не сме на загуба след като сме създали нещо, което можем да осребрим дори в незавършен вид. :wink1:

Да предположим хипотетично, че в нач. на отчетния период нямаме изобщо продукция и незавършено производство и в годината са направени следните разходи за единствен обект:
- суровини и материали - 100 лв.
- външни услуги             -   50 лв.
- заплати                         -   70 лв.
- осигуровки                   -   30 лв.
Обектът не е предаден.
Как ще приключим?
             К-т   601           100
             К-т   602             50
             К-т   604             70
             К-т   605             30
    Д-т  611          250
Салдото по 611 остава в актива на Баланса и не се приключва с 123.
В този пример нямаме други приключителни операции, защото нищо друго не се е случвало.

ОПР ще се състои от

РАЗХОДИ                                                                   ПРИХОДИ
 суровини и материали - 100                 увеличение на запасите
 външни услуги             -   50                 от продукция и незавършено
 заплати                         -   70                 производство                             - 250
 осигуровки                   -   30
ОБЩО РАЗХОДИ                250                      ОБЩО ПРИХОДИ                 250   

НЯМА ПЕЧАЛБА, НИТО ЗАГУБА.       
Нормално е, след като фирмата има няколко автомобила, те да се ползват и след като са на различно гориво, да се отчете този разход.
Чл. 66. (1) Когато активът се отписва от счетоводния амортизационен план, при определяне на данъчния финансов резултат счетоводният финансов резултат се увеличава със счетоводната балансова стойност на актива.
(2) Когато активът се отписва от данъчния амортизационен план, при определяне на данъчния финансов резултат счетоводният финансов резултат се намалява с данъчната стойност на актива.
(3) Алинеи 1 и 2 не се прилагат:
1. в случаите на непризнати разходи от липси на активи и свързани с тях вземания, когато данъчната стойност превишава счетоводната балансова стойност на актива;
2. при отписване на актив за сметка на собствения капитал, когато данъчната стойност превишава счетоводната балансова стойност на актива;
3. при отписване на актив по реда на чл. 60, ал. 6, когато данъчната стойност превишава счетоводната балансова стойност на актива;
4. при преобразуване на дружества и при преустройство на кооперации по глава деветнадесета, раздели II и III.
Започвате да подавате декларации с код 12 и толкова.
Подавате ОкД5, ако не е подадена до момента, където променяте осигуряването.
Защо не оправите проблема с активите през инвентаризация? - липси, излишъци... съответно приходи, разходи....
Активи може да има срещу задължения към доставчици, ако не са платени.
Хм, значи всеки неизползавн от мига на придобиването му актив не е ДМА ?!?
Например, купува си фирмата имот и докато се чуди дали да го дава под наем или да го ползва за офис, дали да прави подобрения...отива в НАП да декларира имота в двумесечен срок и го представя като разход за придобиване на имот....
:wink1:
Няма срокове за въвеждане в експлоатация и се осчетоводява като ДМА:

В СС-16 си е ясно определено:
Признаване на дълготрайни материални активи
3.1. Един актив се признава и се отчита като дълготраен материален актив, когато:
а) отговаря на определението за дълготраен материален актив;
б) стойността на актива може надеждно да се изчисли;
в) предприятието очаква да получи икономически изгоди, свързани с актива.