Отписвате от САП и ДАП от 01.03, а амортизации начислявате за февруари -  "Когато данъчният амортизируем актив престане да се ползва за дейност, за която се формира данъчен финансов резултат, същият се отписва от данъчния амортизационен план от началото на текущия месец."
Няма амортизации за няколко дни от месеца.
Благодаря Ви много за изчерпателния отговор!!! И ако не Ви затруднявам бихте ли ми написали контировките на фактурите и КИ при купувач 1 и купувач 2.
Ето едно предлажение, но може някой да предложи  и по-добър вариант :smile1:

Купувач 1:
1. Превежда аванс от 10% :
    Д-т 401          1200
       К-т 503          1200
2. Получава в 5 дневен срок фактура:
   Д-т 402          1000
   Д-т 4531          200
       К-т 401          1200
3. Получава кредитно известие:
   Д-т 402         -1000
   Д-т 4531          -200
       К-т 401          -1200
В резултат ще има отрицателно кредитно салдо по с/ка 401 "Доставчици", което показва вземане от доставчици.
4. При прихващане по договора за заместване в дълг ще се замени партидата на Продавача с партидата на купувач 2 по с/ка 401:
   Д-т 401, партида на Купувач 2    1200
      К-т 401, партида на Продавач      1200
5. Получаване на сумата от Купувач 2:
    Д-т 503              1200
        К-т 401              1200

Купувач 2:
1. Фактура за покупка на имота
   Д-т 203               10000
   Д-т 4531               2000
       К-т 401, партида на продавача          12000
2. Договор за заместване в дълг
   Д-т 498, продавач              1200
       К-т 499, купувач 1               1200
3. Плащане към продавач
   Д-т 401          10 800
      К-т 503           10 800
4. Плащане към купувач 1
    Д-т 499         1200
       к-т 503             1200
5. Прихващане
    Д-т 401, партида на продавач  1200
        К-т 498, партида на продавач   1200



...  т.е всичко става без надценка или трябва се продаде с печалба
Може да се продаде и на загуба, стига да е по пазарни цени, защото двете фирми са свързани лица и трябва да спазят чл. 16 от ЗКПО.
Покупко продажбата се оформя от нотариус.
Полученият аванс от купувач 1 би следвало да е оформен с фактура. При разваляне на сделката трябва да се издде кредитно известие. Продавачът ще дължи аванса на купувач 1.
На основание нотариалния акт, продавачът ще издаде фактура на купувач 2 за цялата стойност на имота. Купувач 2 ще преведе 90% от стойността и ще дължи на продавача 10%, които са равни на авнса.
За тези 10%, които купувач 2 ще преведе на купувач 1 се прави договор за заместване в дълг. Сумата се превежда на база този договор.
Разход ли е за дружеството заплатата и осигуровките на наето от Бюрото по труда лице , суми , които се възстановяват според условията на договора в този случай?Благодаря!
Заплатата и осигуровките са разход, а полученото от бюрото финансиране е приход. :smile1:
Защо в 613? Какъв актив придобива дружеството плащайки наема на общината  :smile1:
Никакъв.
Някои колеги използват 613 не за разходи за придобиване на ДА, а за разходи за бъдещи периоди.
"Всеки адвокат носи персонална наказателна отговорност, неограничена гражданска отговорност за причинените от него вреди и освен това е длъжен да има професионална застраховка за обезщетение на евентуално       причинените от него вреди;"

Любопитно ми е дали някой знае за случай, когато клиент е получил обезщетение от корумпиран адвокат за щетите които той е причинил на клиента си, преминавайки най-цинично на противната страна от користни подбуди?!?

Ключов въпрос: Имунизирани ли са адвокатите от некадърност и корупция ?!?

Наемът си е наем. Независимо на земя или жилищен имот.
Имам идентичен случай и от НСИ ме посъветваха да дам само 1 работещ собственик и отчета минава. Навсякъде другаде ми е нули. Пуснах го и всичко е наред
От НСИ да си оправят контролите на справките, а не да ми приключват всички отчети с предупреждения, защото нямам купени винетки. :stop:
Т.е. изпълнителят с фактурата за СМР като начислява с минус гаранцията преди начисляване на ДДС, на практика издава кредитно за гаранцията?!

Ако приемем, че имаме 5% гаранция.
При 1000 лв. СМР:
І-во издавате фактура за 50 лв, която е
гаранция - 50
данък         10
сума          60

ІІ-ро издавате ф-ра за СМР
СМР          1000
гаранция     -50
данък       190
сума        1140

По фактурите са Ви платили 1200, което е дължимото с ДДС за СМР-то от 1000.

Какви още пари трябва да Ви превеждат? Не сте ли подписали протоколи за обемите СМР?
Закупуване на ДМА под праг на същественост.

Пишете си разходите нула в отчета в хиляди лева и се го предайте в данъчното на хартия. Може и по пощата.
Кой на кого издава гаранции и как изглеждат фактурите?
Опишете по-ясно случая, за да Ви отговорим.
Да се включа и аз с въпросче. РА от 2011  г. начислен и неплатен до момента. С въвеждането на  единната сметка превежданите пари за осигуровки покриват този ревизионен акт и оттук се получава каша. В справката за задължения на НАП ми стоят осигуровките с последна дата и ми се покриват по-старите. Трябва ли да направя някакви сторниращи операции, с които да изравня салдата на задълженията ни по баланс на фирмата и по справка на НАП, тъй като имаме вече и начислени лихви за забавените плащания, които произтекоха от въвеждането на единната сметка?

1. Трябва да отразите покритите по акта суми, защото това задължение реално е намаляло.
2. Ако сте отразявали сумите като платени за ОВ, трябва да сторнирате частта, която е отишла за РА и сте отразили по т.1
3. Трябва да начислите лихви по непогасените към 31.12.2014 задължения, но с тях трябва да преобразувате, тъй като не са данъчно признати.

Ако не направите нищо от горното това няма да подлежи на санкция, защото не засяга по никакъв начин данъчната печалба.  :smile1:
Здравейте!
Много ме притеснява дали правилно осчетоводявам.
1. Начисленото ДДС и лихви
609/4539 - 10 000
621/459 - 6 000
2. Начислен корпоративен данък и лихви
123/452 - 20 000
621/459 - 8 000

По мое мнение всичко е точно :good:
Сигурни ли сте, че сте съобразили следното:

Дневното парично обезщетение за временна неработоспособност поради общо заболяване се изчислява в размер 80 на сто, а за временна неработоспособност поради трудова злополука или професионална болест – в размер 90 на сто от среднодневното брутно трудово възнаграждение или среднодневния осигурителен доход, върху които са внесени или дължими осигурителни вноски, а за самоосигуряващите се лица – внесени осигурителни вноски за общо заболяване и майчинство за периода от 18 календарни месеца, предхождащи месеца на настъпване на неработоспособността. Дневното парично обезщетение за временна неработоспособност поради общо заболяване не може да надвишава среднодневното нетно възнаграждение за периода, от който е изчислено обезщетението.

За дните, включени в периода от 18 календарни месеца, се взема предвид среднодневната минимална работна заплата за страната за съответния период, ако лицето:
1.не е било осигурено за общо заболяване и майчинство;
2.е ползвало неплатен отпуск, който се зачита за трудов и осигурителен стаж;
3.е ползвало отпуск за отглеждане на дете;
4.е било осигурено по законодателството на друга държава по условията на международен договор, по който Република България е страна.

За дните, включени в периода от 18 календарни месеца, през които лицето е получавало парично обезщетение от общественото осигуряване за временна неработоспособност, за бременност и раждане или при осиновяване на дете от 2- до 5-годишна възраст, се взема предвид доходът, от който е определено паричното обезщетение.

Ако имате съмнения в изчисленията от НОИ, можете да подадете искане то да бъде преизчеслено.
Когато данъкът върху печалбата е отразен през 606-та с/ка е логично да отиде там където му е мястото - в разходите преди данъчно облагане. Хората, които правят счетоводни програми четат стандарти.

В СС-1 се казва:
Специални изисквания към съдържанието на отделни статии в отчета за приходите и разходите

               21.1. Печалбата или загубата от обичайна дейност е печалбата или загубата преди извънредните приходи/разходи и данъците за сметка на печалбата.

               21.2. Счетоводната печалба или загуба се определя като разлика между общите приходи и общите разходи преди приспадане на данъците за сметка на печалбата.

               21.3. При изчисляване на изменението (увеличението или намалението) на запасите от продукция и незавършено производство не се вземат под внимание:

                    а) балансовата стойност на бракуваната и липсващата продукция и незавършеното производство, отчетена за сметка на предприятието;

                    б) балансовата стойност на установената в излишък продукция и незавършено производство;

                    в) намаляването и последващото увеличаване на стойността на продукцията и незавършеното производство в резултат на последващи оценки.

             ........................ ........................ .................

               21.7. В статия "Разходи за данъци от печалбата" се посочват разходите за данъци от печалбата, определени по реда на НСС 12 - Данъци от печалбата.

               21.8. В статия "Други данъци, алтернативни на корпоративния данък" се посочват алтернативните данъци по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане и окончателния годишен (патентен) данък. Данъците върху доходите на едноличните търговци, неподлежащи на облагане с окончателен годишен (патентен) данък, се посочват в статия "Разходи за данъци от печалбата".
 

В СС-12 е записано: " 3.3. Текущият данък от печалбата се представя в отчета за приходите и разходите като разход за данъци от печалбата за периода, с който се намалява счетоводната печалба или се увеличава счетоводната загуба." Ако се чудите защо има и текст "или се увеличава счетоводната загуба", то е защото може да има счетоводна загуба, но в резултат на преобразуването да се получи данъчна печалба.

Прикачвам Ви и едно резюме за отчитане на финансовите резултати с пожелания за успех :good:
Приходът е данъчно признат и с него не се реобразува финансовият резултат.
Дали ще се получи, ако го заведете с 20 / 241 ? :hmmm:

а в картоните на Про не го отразявайте....

Ако опитате, споделете дали се е получило.
Покупката е направена през 2014, няма как да я осчетоводите през 2015г. Осчетоводете я през 2014г, а амортизациите ще започнете да начислявате от 01.01.2015.
Счетоводно " 6.1. Начисляването на амортизацията започва от месеца, следващ месеца, в който амортизируемият актив е придобит или въведен в употреба." (НСС-4)

Данъчно "чл. 58. (1) (Доп. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Начисляването на данъчна амортизация започва от началото на месеца, в който данъчният амортизируем актив е въведен в експлоатация или от началото на следващия месец. Датата на въвеждане в експлоатация следва да е документално обоснована." (ЗКПО)

Счетоводните амортизации са данъчно непризнати и с тях се увеличава финансовия резултат, а данъчните амортизации са данъчно признати и с тях се намалява финансовия резултат. :smile1:
Отразявате инвойса, например 304 / 401 и избирате отляво от помощния панел протокол по ЗДДС като кликвате върху него. Ще Ви се появи прозорец с данните за протокола. Важно е преди това от настройките на номерация на документите да изберете начален номер на протокола в случай, че вече сте издавали протоколи преди да преминете на Делта Про.