Независимо къде се намира собственикът, фирмата е регистрирана по българското законодателство и за нея важат българските закони.
Заявлението може да се подаде от упълномощеното лице, но какво ще изискат от НАП зависи от характера на дейността на фирмата. За целта ще получите искане за представяне на определени документи.
За София регистрацията по ЗДДС се прави на Аксаков.
На ред "Разпределяне на печалбата" ще напишете -8 в колана "Неразпределена печалба" само, ако нямате печалба за разпределяне от 2013, а разпределяте предишна печалба.
Иначе просто представяте 8 хил. печалба в колоната за "Други резерви" на ред "Разпределяне на печалбата" и останалата печалба, ако има такава, в колоната за неразпределена или пък за дивиденти.

Поставеният корекнтно въпрос дава възможност за верен отговор. За да Ви бъдем полезни трябваше да представите началните салда от първия ред на ОСК и колко е печалбата за 2013, както и  какво се случва с печалбата по решение на дружеството от 2014 г. когато е приет отчета за 2013 г.
Аз го начислявам в края на годината със статия
Други разходи, подсметка Разходи за данъци / Други разчети с бюджета и ведомствата

Данъкът върху разходите е данъчно признат разход :good:
Какво може да подписва човекът с пълномощното зависи от съдържанието на пълномощното :smile1:
Важно е на какво основание е получил субсидията и доколкото схващам основанието е "схема, необвързана с производството за 2013". А базата за изчисляване на помощта явно е обвързана с производството от 2007-2009. Но Вие по добре си знаете....
Та и аз подкрепям мнението Ви, че ако нещата стоят така, то се дължи данък.
Според евродирективите европейският гражданин се осигурява в страната където са жизнениет му интереси, а това са пребиваване, бизнес, семейство, жилище. Явно италиянецът няма да се осигурява тук.
Най-добре да си назначи управител по договор за управление без възнаграждение, ако някой е съгласен да му върши работата и да подписва без осигуряване и заплащане.
А за ДДС-то не разбрах за какво Ви е ЕГН? ЕГН е необходимо за подаващия, който може да е упълномощеното лице.
Какво значение има дали е самоначислено или Ви го е начислил доставчик?
Според мен и в двата случая данъкът се включва в цената на стоката/услугата.
новак,

ако става дума за изплатен доход по граждански договор или по договор за наем, спокойно можете да приведете в съответствие издадените служебни бележки с декларираното в първо тримесечие на 2014 и да преместите въпросните 10 лв. в четвърто тримесечие, защото за тези доходи не се удържа данък за четвърто тримесечие и респективно не се и декларира:
Скрит текст :
Поотделно.
Не е правилно.

Показват се компенсираните салда на изменението на запасите от продукция и незавършено производство.
И какъв е въпросът? :blink:
Дали българската фирма досатвчик извършва ВОДС? - Да. Основанието е посоченото от Вас.

Какво следва да начисли получателят? Това казва немският закон, а не ние.
Проверете в системата дали новата декларация е отразена, защото:

чл. 104. (1) След подаването на декларацията, но преди изтичането на законоустановения срок за подаването й, подателят има право да прави промени, свързани с декларираните данни и обстоятелства, основата и определените задължения.
          (2) Промени в подадена декларация се извършват с нова декларация.
          (3) Подадена след изтичането на срока по ал. 1 декларация за промени се смята за неподадена и не поражда правни последици за целите на данъчното облагане.
          (4) Коригиращи декларации за задължителни осигурителни вноски могат да се подават и след изтичане на законоустановения срок за подаване.

Според мен най-чисто е да си прехвърли имота чрез покупко-продажба.
Тези сделки обичайно се правят на данъчна оценка и често тя е под балансова стойност, така че няма да се формира печалба в ЕООД-то.
Да прекрати ДУ (не се обявява нито в НАП, нито в ТР) и да започне осигуряване като СОЛ през едното ЕООД, ако иска да оптимизира разходите.
Не виждам проблем да я анулирате.
Може да се приеме, че "грешно" е посочен начина на плащане :smile1:
Фактура се анулира, когато е погрешно съставена. Вашият случай такъв ли е?
Скрит текст :

Ако имате основание за анулиране на фактурата, то отразяването става по следния ред:
При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва в дневника за покупки на получателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на получателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.

Чл. 45, ал. 3 е съвсем правилно :good:

Преоценъчният резерв би трябвало да е по кредита на 112 и не може да вземате посочената от Вас операция, а ще дебитирате 112 като увеличавате неразпределената печалба, но с нея няма да се увеличава счетоводния финансов резултат при преобразуването му, защото преоценъчният резерв следваше да се отпише за данъчни цели към 1 януари 2007 г.

От ПРЗ на ЗКПО:
Скрит текст :
Да, имате обратно начисляване съгласно чл.86, ал.3 и във връзка с чл.21, ал.2.

Данъчната основа по издадена фактура за осъществена доставка на услуга по чл. 21, ал. 2 от ЗДДС с място на изпълнение на територията на друга държава членка, по които получатели са данъчно задължени, регистрирани за целите на ДДС лица, в друга държава членка се отразява в:
      Колона 22 - Данъчна основа на доставка на услуги по чл. 21, ал. 2 от ЗДДС с място на изпълнение на територията на друга държава членка.
      Доставка на услуга по чл. 21, ал. 2 от закона може да не се включва във VIES декларацията, когато доставката на тези услуги е освободена в държавата членка, където е мястото на изпълнение на доставката.
 
Осигуровките ще са върху 420 лв. от започването на дейност независимо дали като ЗР или друга.
И какво е общото между касовия отчет по ЕКАФП и дневниците?
От ППЗДДС:

Изисквания към записите при анулиране на документи

При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) в периода, в който е издаден, той се описва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, но полетата, описващи стойност, се оставят празни (не се попълват) или се записва стойност нула (0). Документът не се описва в дневника за покупки на получателя.

При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва в дневника за покупки на получателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на получателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.