Според мен не е задължително, защото начисляването на разхода за възнаграждение става въз основа на СИС, която се издава при изплащането му.
Ако го начислите преди издаването на СИС ще имате документално необоснован разход и поради това ще трябва да преобразувате данъчния финансов резултат. Т.е. Ще имате постоянна данъчна разлика по чл. 26, т. 2 - разходи, които не са документално обосновани по смисъла на този закон, а не временна данъчна разлика с обратно проявление в бъдеще по чл. 42, ал. 1 за доходи на физически лица, които не са изплатени към 31 декември.
Здравейте, имам следния въпрос:
Увеличение на запасите на продукция/разлика между НС и КС на с-ка 303/ в ОПР се пише в приходите, но отразява ли се по някакъв начин в год.дан.декларация?
Благодаря предварително!
Увеличението/намалението на запасите от продукция и незавършено производство са част от ОПР и по този начин участват в определяне на счетоводния финансов резултат. Увеличението е приход, а намалението - разход. В този смисъл оказват влияние върху данъчния резултат, но не участват отделно в ГДД.
Осъдени сме за неизпълнение на договор за строителство. ЧСИ ми издаде удостоверение за удържаните суми и тяхното разпределение. Всичко е погасено веднага. Когато възникна този казус от НАП ми казаха , че като ни осъдят мога да призная на разход обещетението. Въпросът ми е кое да призная и с кое да преобразувам? Имам главница, лихва по нея и разноски на ЧСИ? Дали само главницата се признава ?
Не се признават само лихвите за просрочие на публични държавни и общински задължения.
При Вас всички разходи са данъчно признати.
С неизплатеново възнаграждение  по Дук към края на годината какви операции се вземат?

http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=5669.0
Здравейте,
 След отписването на МПС-то има остатъчна стойност по лиз. договор и застраховки, които съм отнесла в с-ка Други разходи. Трябва ли с тези разходи да се преобразува и ако да, като какви да ги посоча - р-ди, несвързани с дейността или ..?
Благодаря ви, предварително!
Защо има остатъчна стойност след отписване на ДА?
Ако сте си внасяли редовно задълженията по здравно, социално и ДЗПО, а не внасяте към РБ,  "с постъпила сума се погасява задължението от съответния вид, срокът за внасяне на което изтича най-рано към датата на плащането".
Примерно, подавате Д1 и Д6 с падеж 25.03, но сте внесли по тези параграфи пари на 22.03. Плащането ще се обвърже с падежа на декларациите, няма да има просрочие и няма да се приложи за тези плащания чл. 169, ал. 4. Той ще действа там, където сте в просрочие.
Все пак се консултирайте с данъчните. Те би трябвало да знаят как работи на практика прословутата единна четириглава ламя :smile1:
Отогворът на въпроса Ви е в текста на закона:

Годишна данъчна основа
Чл. 32. (Доп. - ДВ, бр. 99 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Годишната данъчна основа на местни физически лица от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права и имущество се определя, като облагаемият доход по чл. 31, придобит през данъчната година, се намалява с вноските, които лицето е задължено да прави за данъчната година за своя сметка по реда на чл. 40, ал. 5 от Закона за здравното осигуряване.
Грешки от предходни години, открити през текущата година, се коригират по реда на чл. 75 от ЗКПО.
Каква е конкретната грешка?
Какво ни казва чл. 34? - "Приходите и разходите от последващи оценки на вземания и разходите от отписване на вземания като несъбираеми не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане, при условие че в същата или в предходна година не е настъпило някое от обстоятелствата по чл. 37. "

Ако отписвате вземания преди да са изпълнени условията на чл. 37, разходът не е признат данъчно и с него увеличавате СФР, а в годината на признаването му - намалявате СФР.
Караме по интуиция :smile1:, ама ето и малко законов текст:
Скрит текст :
Трябва да платите данък по ЗДДФЛ и съответно да подадете декларация по чл. 50
Можете да я свалите от сайта на НАП. Свалети си декларацията с БАРКОД, защото тя Ви "проверява" попълненото и не допуска да подадете грешни данни.
Към нея ще приложите издадената Ви от възложителя служебна бележка.
По електронен път може с ПИК, изададен от НАП. Иначе може и по пощата. Срокът е 30-ти април, така че имате време :smile1:
Правилно ли изчислявам : 34 дни платен годишен за длъжността, при 2ч.р.д. - 11 дни
34/12*3=8,5 :good:
Ето че и за адвокатите си има работа  :good:  Няма смисъл да печатят трудови договори  :smile1:
Така е, ама подобни дела не са лъжица за всяка адвокатска уста, а повечето искат да лапат без да се потят :smile1:
За фирма А се сменя само кредитора и от финансова институция става ЮЛ - нефинансова институция.
Можете да преместите дълга от банката (например 152) към фирма А (например 151) с операцията:
Д-т с/ка 152
   К-т с/ка 151

За фирма Б се появява нов дебитор (фирма А) и същевременно кредитор (банката). Тук може да вземете операцията:
Д-т с/ка 229 (други предоставени заеми)
         К-т с/ка 152 (получени дългосрочни заеми)

Изплащане към банкта: 152 / 503

Връщане на заема от фирма А : 503 / 229
Ето това е случай, при който адвокат е необходим.
Тежестта на доказване, че сте получили стоката е за данъчните.
Субсидии се признават за приход в периода на получаването им.

"3.4. Правителствените дарения, получени от предприятията като компенсация за минали разходи или загуби, се признават за приход през периода на получаването им."

http://qwerty1/181-nss-20-otchitane-na-pravitelstveni-darenija-i-opovestjavane-na-pravitelstvena-pomosht/
В крайна сметка трябва ли да се посочи в ОПР отразяването на този РА от 2012г през 2014 г  ?  :smile1:
Зависи от осчетоводяването. Статиите за разходи, независимо дали са данъчно признати или не са, се отразяват в ОПР. С непризнатите после се преобразува данъчния резултат.
Когато начислената данъчна амортизация е равна на данъчната амортизируема стойност на актива, то просто не го представяте в справката.
Счетоводно ще остане.
Ще я промените в таблицата на ГДД за пренасяне на загуби (данъчно), но без да вземате счетоводни операции.