Декларацията за започване на дейност в НАП е от значение за осигуровките, но не и за получения доход като физическо лице.

Ще си попълните приложение 3: по код 301 - 215 лв., по код 3011 - 300 лв.
Според мен, не може да сторнирате и вземате нови операции в минали години.
Когато е начислен допълнителен корпоративен данък, се коригира данъчното задължение, а не да се преобразува финансовия резултат, защото, ако беше своевременно начислен, щеше да се отчете разход за данък, който намалява неразпределената печалба (увеличава непокритата загуба). Следователно няма да се приложи чл. 75 от ЗКПО за счетоводни грешки, след като не се засяга счетоводният финансов резултат.

Трябва да отчетете РА
Д-т неразпр.печ./непокр.загуба        596,94
               К-т задължения за КД                   596,94

Д-т разходи за лихви                           91,40
               К-т други задължения към бюджета   91,40

Лихвите са постоянна разлика по чл. 26 от ЗКПО и с тях ще преобразувате финансовия резултат.
Строго по буквата на закона не е редно.
Но ако размислим каква е целта на декларацията - да се определи облагаем финансов резултат - при нулев ОПР не виждам защо да не се подаде декларация за неактивност. :smile1:
Подкрепям решението Ви да подадете декларация :good:, но за резултата не се наемам да гадая :smile1:
А може ли да попитам за ОПП за да не отварям нова тема - движението по "захранена" каса от собственика (с-ка 493) в други парични потоци от основната дейност ли се посочва?
(срещала съм мнения,че се слагали в потоци от финансовата дейност (раздел В.) за допълнителни вноски и връщането им на собственици, но не ми се вижда добра идея, не знам как се тълкува от "висшестоящите") Благодаря
Движението по сметки 49* е правилно да се посочва в други парични потоци от основната дейност :good:
Да. В АВ се отразява прекратяването чрез продажба или ликвидация.
Както и при другите СОЛ - подава ОкД5 за прекъсване на дейността в седемдневен срок и престава да подава Д1. Съответно престава да внася осигуровки. Ако не е осигурен на друго основание, трябва да подаде декларация за здравно осигуряване, за да не загуби здравните си права.
Няма други инстанции.
После това намира отражение при годишната отчетност.
Да, ако Ви представи бележка от предишния работодател, трябва да включите и нея.
Скрит текст :
Няма основание за друг вид ревизии и проверки на ЕТ.
Нека лицето си подаде документите за пенсия - единствено те са от значение за пенсионирането му.
Лихвите за просрочие на публични задължения са данъчно непризнат разход (чл. 26, т. 6) - постоянна данъчна разлика, с която се преобразува ФР в увеличение.

Главницата по ЗДДС може да се дължи на различни причини:

1. Ако е отказан ДДС и данъчната основа също е данъчно непризната, то съгласно чл. 26, т. 3, сумата на това ДДС ще е данъчно непризната и участва в преобразуването на ФР.

2. Ако е приложен чл. 177 от ЗДДС (случаи на злоупотреби), то ДДС няма да бъде данъчно признат на основание чл. 26, т. 10 от ЗКПО.

3. На основание чл. 26, т. 4:
3.1. Разходът за ДДС е данъчно непризнат, ако:
-  стойността на липсата или брака за корекция на ползван данъчен кредит е данъчно непризната;
- в Ревизионния акт е начислен ДДС на фирмата в качеството й на доставчик за неотчетени продажби или по-малка ДО.
3.2. Разходът Е данъчно признат, ако:
- е начислен ДДС в РА по повод ползване на актив за освободени доставки по ЗДДС.
3.3. Може да се признае, а може да не се признае разход за данъчни цели в два случая:
- при дарения - ако дарението е признато по ЗКПО и ДДС е признато
- при дерегистрация - ако активите се ползват от фирмата след дерегистрацията, разходът за начисленото в РА ДДС, което не е било начислено при дерегистрацията, се признава за данъчни цели.

Корпоративният данък е разход, с който се намалява счетоводният резултат преди данъци и поради тази причина с него не може да се намалява финансовия резултат за данъчно облагане. Обикновено начисления КД за минал период се отчита като разход за данъци за сметка на неразпределената печалба и с него не се прави преобразуване. Това е в съответствие с препоръчителния подход на СС-8:
Скрит текст :

Осигурителните вноски за сметка на осгурителя са данъчно признати и с тях не се преобразува ФР.
".......Липсата на фискална касова бележка от фискално устройство или на касова бележка от интегрирана автоматизирана система за управление на търговската дейност, когато е налице задължение за издаването им, е основание за непризнаване на счетоводен разход за данъчни цели."


Законите се пишат по един не особено съобразен с правилата на езикознанието начин....

ето, че аз тълкувам текста така:
 "Липсата.... когато е налице задължение за издаването" = НЕИЗДАВАНЕ
При начисляването на ДДС в България с протокол по чл. 117 практически няма да плащате ДДС, защото протоколът се вклчва едновременно и в дневника на продажбите, и в този на покупките.

Има подробна разработка на данъчен консултант Ивайло Кондарев по въпроса за облагането с ДДС на рекламните услуги:

Скрит текст :
Юристите казват, че духът на закона е с предимство пред буквата на закона. :good:

Освен това разходът не е документално необоснован дори според буквата на закона, защото за него има издаден документ (фактура), а в подчертания от delphine текст става дума за липса на касов бон в смисъл на неговото неиздаване, а не в смисъл на непредставен такъв. Доказателството за направеното плащане винаги може да се намери от доставчика, така че документът съществува, но не е представен.

Аз пък мисля, че предимството на съдържанието пред формата дава възможност да ги закриете като платени, защото това не е Топлофикация или Софийска вода.
Енергото и мобилните оператори просто изключват абоната, ако не е платил и той не би имал възможността да трупа задължения във времето.
И не бих преобразувала ФР...
Самоначислете си данък с протокол по чл. 117, ал. 1, т. 1.
Логиката Ви много ми допада :smile1:

Трудно ще я преглътнат данъчните, но си струва да се опита
Недостойно и срамно е това законодателно очертаване на периметър на професионална дейност.
Не са ли съответните институции, които определят кой има право да подава заявления, декларации и т.н.? Ако беше в интерес на гражданите, от НАП, НОИ, дори от ТР щяха да утвърдят правила, в които да е указано, че приемат определени документи само от адвокати.
И как това ще се съчетае с тенденцията все повече административни услуги да се извършват по електронен път?
От историята знаем, че в далеч по-недемократичен режим Георги Димитров сам се е защитавал в наказателен процес. Днес също се допуска в такъв да ни защитават наши роднини, ако имат достатъчно образование, но не непременно правно.
Скрит текст :
Както е тръгнало - всеки да си търси доходи по силата на правила и глоби - скоро очаквам да ни забранят да се лекуваме от простуда с липов чай и мед и да ни глобяват, ако не пием антибиотици.

А защо не и ресторантьорите да поискат закон за забрана на приготвянето на храна от непрофесионалисти, строителите - забрана на извършването на битови ремонти и тогава и икономиката ще дръпне!

Във все по-гадни времена живеем ....
ЗАНН предвижда да не се образува административно-наказателно производство, ако не е съставен акт за установяване на нарушението (АУАН) в продължение на 3 месеца от откриване на нарушителя или ако е изтекла 1 година от извършване на нарушението.

Ако до 30-ти април не Ви съставят АУАН - няма да Ви съставят изобщо :smile1: