Здравейте,
правим доброволна дерегистрация по ЗДДС. В описа по чл.111 от ЗДДС би следвало да опиша всички активи, които към момента са налични в дружеството и за които е ползван данъчен кредит. Въпроса ми е за стойността, върху която да се начисли ДДС - покупната стойност или върху балансовата стойност (след като съм намалила стойността с амортизацията, натрупана към момента)?

Отговорът е еднозначен в ЗДДС:

Чл. 27. (5) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Данъчната основа на доставка на стоки и/или услуги по чл. 111, определена към началото на месеца, в който е прекратена регистрацията на лицето, е данъчната основа при придобиването или себестойността на стоката, а в случаите на внос - на данъчната основа при вноса или на направените преки разходи за придобиване на услугата, намалена с разходи за изхабяване предвид обичайния икономически живот на стоката или услугата. Когато данъчната основа не може да се определи по този ред, данъчната основа е пазарната цена.
Включва се когато отчитате командировъчните.
Според мен, осчетоводявате задължението на застрахователя към застрахования и застрахованият има вземане от застрахователя, което той погасява като плаща директно задължение на застрахования към доставчика на ремонтна услуга.
Това заместване в дълг едва ли е необходимо.
Един Протокол за прихващане на вземания и задължения няма ли да е достатъчен?
При Вас няма да има данъчна временна разлика.
Скрит текст :
Условията за данъчно преобразуване на счетоводния финансов резултат са настъпили съгласно чл. 46, ал. 1, т. 1
Скрит текст :

Благодаря за отговора! Искам да попитам - то АД се създава сега и все още не е регистрирано в търговския регистър, следва ли аз след като преведох парите за акциите , да си създам сметка от 22гр.  или да осчетоводя като разчет плащането ? Аз не съм получила нищо още - нито акции , нито временно удостоверение или нещо такова. А според мен трябва да получа документ за акциите.
След като още не сте получили акции, значи имате авансово плащане към доставчик или може да го отчетете като вземане по сметка "Други дебитори".

Здравейте! Да попитам още нещо - след като притежавам 10 акции от 10000 общо на АД - аз отчитам акциите като инвестиция в смесено предприятие, нали?
Благодаря за вниманието
Как ще отчетете акциите зависи от целта, за която сте ги придобили (за търгуване или като част от инвестиционен портфейл)
Според мен - разходът за проектиране без приложение в момента и с вероятно, но несигурно приложение в бъдеще е разход за външна услуга.
Извинете, че и аз се вмъквам в темата, но когато физическо лице отдава под наем недвижим имот на друго физическо лице внася ли се данък и подава ли се декл.по чл.55 за четвърто тримесечие на 2014 г.
Данъкът се внася от наемодателя, но не се дължи авансово за четвърто тримесечие:

Срокове за внасяне на данъци от лицето, придобило дохода
Чл. 67. (1) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Когато платецът на дохода не е задължен да удържа и внася данъка, данъкът по чл. 43, 44 и 46 се внася от лицето, придобило дохода, в срок до края на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Не се внася авансов данък по чл. 43, ал. 6 и чл. 44, ал. 3 за доходи, придобити през четвъртото тримесечие на данъчната година.
Явно пак има недоразумения . За  наема разбрах , ама за платци по граждански договори и за СОЛ - за тях трябва ли декларация по чл.55 за 4-то тримесечие / и/или  за целия доход през годината / или фирмите платци подават справка по чл.73 , а СОЛ изравняват данъка си за 2014 г с ГДД по чл.50
1. Когато плащате по граждански договор:
- на СОЛ - не удържате и нямате задължение да внасяте данъка ИЗОБЩО
- на НЕ СОЛ - имате задължение да удържате и внасяте данъка

2. За четвърто тримесечие платците на доход по граждански договори и наем НЕ удържат и не внасят данък

Срокове за внасяне на данъци, удържани от платеца на дохода
Чл. 65. (12) (Предишна ал. 11, изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът, който предприятията и самоосигуряващите се лица - платци на доходи, са задължени да удържат по чл. 43, ал. 4 и чл. 44, ал. 4, се внася в срок до края на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода, като за доходи, придобити през четвъртото тримесечие на данъчната година, не се удържа и внася авансов данък.
Мисля, че новата ал. 13 на чл. 65 от ЗДДФЛ не се отнася за платени доходи от наем през декември 2014.
Вашият клиент да си поиска парите от НАП по реда на 129 от ДОПК и да плати на наемодателя пълната сума.
Привеждаме основното възнаграждение към МОД и подписваме ДС, но не подаваме в НАП.
Прилагате си чл. 26, ал. 3, т. 1, т.е. включвате ги :smile1:
Трябва да си поискате по 129 и некоректно внесения данък за възстановяване от октомври, и резултата от приключилата през ноември процедура - общо 6872,30 лв.

А в декларацията за октомври не се налага да поправяте нищо, защото клетка 71 не поражда никакви последствия от данъчен характер. Аз изобщо не я попълвам след въвеждането на единната сметка.
Защо 60% признати разходи?
Той според мен не е регистриран земеделски производител и трябва да са 40%.
:good:
Правилно, marpan_64

Не обърнах внимание, че не е регистриран.
Значи 2000-800*0,1=120
Стилян,
трябваше  да погледнете декларацията и приложението - пратих Ви ги за да не Ви обременявам съзнанието с членове от закони.

Принципът е, че от всички доходи се приспадат 60% нормативно признати разходи (разходи, които не се доказват документално).

В конкретното запитване относно 2000 лв. изчислявате 2000 - 1200 = 800 * 10% = 80 лв. данък.
Когато нямате задължение да удържате и внасяте данък, какъвто е случаят с доходите по извънтрудови правоотношения за ІV-то тримесечие, не подавате декларация по чл. 55.
Здравейте,

Трябва да попълни данъчна декларация със съответното приложение - прикачила съм ги.
Включват се получените през 2014-та доходи (без очакваните суми през януари 2015).

Прегледайте документите и ако имате въпроси, задайте ги конкретно. :smile1:
През 723 "Приход от продажба на финансови активи" (а не 709) минава само приходът от продажба, ако има такъв. Във вашия случай акциите са продадени на същата цена, на която са купени и приход няма.
А кой защо и какви сметки ползва си знае само той. Ние не може да гадаем - попитайте го.