1. Покупка на акции, без да е платено:
Д-т 223 / К-т 499 - 60 000

2. Прихващане със задължението към съдружник:
ако предположим, че задължението към съдружника е по кредитно салдо на 493, прихващането ще се отрази като:
Д-т 493 / К-т 221 - 60 000

Ще остане кредитно салдо към фирмата продала акциите по 499 - 60 000.
Въпросът е зададен много неясно.
Кой на кого какво продава и кой от кого какво купува?
На каква стойност?
Какви вземания и задължения се прихващат и от кого?
Има ли направени плащания при някоя от покупките и продажбите?
За кой от участниците в тази оживена търговия питате за счетоводните записвания?
Сега пак си подавате декларация с данък за възстановяване и започвате нова процедура.
А за пропуснатата процедура подавате искане по 129 от ДОПК. :smile1:
Съгласно чл. 18 от ЗДДФЛ, правото на данъчно облекчение важи за годината на действието на ТЕЛК и за месеца на действието му също. Значи за м. декември лицето има право на данъчно облекчение.

Но заплатата за м.декември е получена през м. януари на следващата година, а съгласно чл. 11 доходът се смята за придобит на датата на получаването му. В тази връзка, мисля, че облекчението не може да се ползва през м. януари.
Да, има право :good:
Скрит текст :
Здравейте,
темата е много интересна и се зачухид какво се случва с останалите фактури, които лицето е получило и които са под стойностния праг на същественост? означава ли , че за тях няма право на приспадане на данъчен кредит, както и фактури за услуги примерно куриерски преди датата на регистрация по ДДС?
Лека вечер
Здравейте,
Под прага на същественост може да има налични активи по с/ки 302, 304 .... Те могат да се включат в описа.
Куриерски услуги - категорично НЕ.
Скрит текст :
Останалите фактури са разходи без право на данъчен кредит.
Това се случва :smile1:
 irenabrili очаквам становище  по въпроса Благодаря.
Моля да не спамите темата с подобни съобщения.
Винаги проверявам отговорите на публикациите си и отговарям.
При ВОД на стоки не се издава фактура и не се попълва виес при получаване на авансово плащане
Скрит текст :

В случаите когато грешката касае неправилно отразен документ, необходимите корекции се извършват в данъчния период, в който е установена грешката, като се включи неправилно отразения документ със знак “–“ и едновременно с това се отрази този документ с коректните данни във VIES декларацията за този данъчен период (чл.115, ал.10 от ППЗДДС).

По въпросите:

1. Съгласно изложеното нотариалната такса е изрично посочена в чл. 7 от нотариалния акт като дължима от продавача и това означава, че спазването на договора изисква нейното префактуриране от купувача.

2. Нотариалната такса е платена от купувача и за да се възстанови от продавача, тя трябва да се посочи в целия и размер (с ДДС), така както е била платена. След като договарящите не са регистрирани по ЗДДС, то префактурирането на разходите представлява издаване на разходооправдателен документ, с който се удостоверява получаването на паричен превод за възстановяване на разходи, извършени от купувача, но за сметка на продавача. Нямаме данъчно събитие по ЗДДС и не следва да разглеждаме сумата като съставена от данъчна основа и начислен данък.

3. Пак съгласно цитирания договор във фактурата, освен нотариалната такса, следва да се включат и местен данък към общината, и такса вписване към АВ. Това е основанието за получаване на паричния превод за възстановяване на направените разходи от купувача, уговорени за сметка на продавача.

4. По този въпрос считам, че е правилно направените разходи и последващото им възстановяване да се отразят по сметки 609 и 709.
Нещата започват да добиват ясни очертания.

Ако Вие директно изпращате стоката на клиента на шведската фирма в някаква трета страна и транспортът е за Ваша сметка, то имате износ.
В  митническия документ, с който стоката напуска територията на България Вие следва да сте посочени като износител, а като получател -  контрагента на шведската фирма. Тогава ще имате право да приложите нулева ставка.

Но не е ВОД, защото ВОД е "доставката на стоки, транспортирани от или за сметка на доставчика - регистрирано по този закон лице, или на получателя от територията на страната до територията на друга държава членка, когато получателят е данъчно задължено лице или данъчно незадължено юридическо лице, регистрирано за целите на ДДС в друга държава членка."

За да довършим случая:
Кой ще осъществи транспорта и при какви условия по Инкотермс?
договора сме го сключили на 22.12.2014 изтървали сме срока май..
Много важно :smile1:
Срокът е бил 29-ти и имате 3 дни в осигуряване от 2014-та.
Пуснете сега от 01.01.2015-та и всичко е   :ok:
Да уточним фразата "стоката по нареждане на клиента  заминава директно от България за трета страна извън европейския съюз"

И по-специално ме интересува:
1. Получава ли се в България стоката?
2. С какъв документ придобивате собствеността и при какъв режим по Инкотерм?

За ВОД не може да се говори изобщо, защото доставяте е към трета страна :smile1:
Срокът за издаване на протокол при ВОД е 15 дни от датата на данъчното събитие, а то се определя от датата на прехвърляне на собствеността.
В случая инвойсът е от 18.11 и протоколът следва да се издаде на 03.12.

Протоколът се включва в дневник продажби с код на документ (09), а данъчната основа и размерът на начисления данък се отразява както следва:
колона 13 – Данъчна основа на вътреобщностните придобивания /ВОП/
колона 15 – Начислен ДДС за ВОП и за получени доставки по чл. 82, ал. 2 – 5 ЗДДС

В дневник покупки  отразявате протокола:
колона 10 – Данъчна основа на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82 ал. 2 – 5 ЗДДС, вносът, както и данъчната основа на получените доставки, използвани за извършване на доставки по чл. 69, ал. 2 ЗДДС с право на пълен данъчен кредит;
колона 11 – ДДС с право на пълен данъчен кредит.

Нямате задължение за подаване на VIES декларация. Това ще направи доставчика с цел да се проследи дали Вие ще начислите данъка, който е изискуем от Вас съгласно чл. 84.


здравейте, имам нова фирма еоод, до сега без дейност, ако сключа договор за цесия( изкупувам дълг) това дейност на фирмата ли е, трябва ли да подам декларация за започване на дейност?
Съществува мнение, че дейността на една фирма започва с първото правно действие, което извършвате от името на фирмата.
Има и теза, че за начало на дейността се приема издаването на първата фактура.

Предпазливият подход е да се ориентирате към първия критерий и да подадете декларация в седемдневен срок от подписване на договора за цесия.
Имате транзитна продажба.
Ето едно разяснение по въпроса:
http://zakonnik.bg/document/view/qanda/139914/227959
Преди месеци регистрирах един ЗП и от НАП поискаха документите, които съм посочила в тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,13153.0.html

Дано Ви е от полза :smile1:
Здравейте,

Като влезнете в електронната услуга, ще видите необходимите документи.
Най-вероятно, обаче, няма да стане изцяло по електронен път, защото е възможно да Ви изпратят искане за представяне на други документи.

Например като тези:

Скрит текст :
Най-чисто, според мен, е да се внесат по фирмената с-ка на ЕТ с ПН от името на клиента.
На втория ред в основанието за плащане попълнете "от фирма Х".
Не ми изглежда правилно да ги отчетете като получени в касата без да има издаден фискален бон  :smile1:
А някъде описали ли са как точно ще става доказването на тези престъпления? Или всеки недоволен от нещо работник ще може да подава сигнал и създава проблеми на работодателите си?
Нова "корупционна пътека"  :smile1:
Здравейте,

Ако предположим, че имате ВОП по критериите на чл. 13 от ЗДДС, а именно, че придобитият чай от Чехия се транспортира до България, то имате облагаема доставка с 20% ДДС, който следва да начислите съгласно чл. 84
Скрит текст :
с протокол по чл. 117
Скрит текст :

Протоколът се включва в дневник продажби с код на документ (09), а данъчната основа и размерът на начисления данък се отразяват както следва:
колона 13 – Данъчна основа на вътреобщностните придобивания /ВОП/
колона 15 – Начислен ДДС за ВОП и за получени доставки по чл. 82, ал. 2 – 5 ЗДДС
Същият протокол в дневник покупки, ако за това вътреобщностно придобиване е налице право на пълен данъчен кредит, се отразява по следния начин:
колона 10 – Данъчна основа на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82 ал. 2 – 5 ЗДДС, вносът, както и данъчната основа на получените доставки, използвани за извършване на доставки по чл. 69, ал. 2 ЗДДС с право на пълен данъчен кредит;
колона 11 – ДДС с право на пълен данъчен кредит.