Адвокатските договори са едни мънички бланки без много подробности.
Ето защо е приложим общия Закон за задълженията и договорите.
Из ЗЗД:
Скрит текст :
Това устройва ли Ви? :smile1:
Това

самият аванс е отчетен през 2013  - 503/411 - 8000лв , 412/411- 8000лв

не е същото като това

1. При получаване на аванса:
Д-т 503
   К-т 411 (вземания от клиенти)

2. За издадената фактура за аванса:
Д-т 411
   К-т 412 (незакрити задължения към клиенти по получен аванс)

Но да прием, че имате само неправилно отражетие по Баланс на вземания и задължения за миналата година, което не се отразява на ОПР и ОПП.

Ако с дължимите за доплащане 4000 лв. оборотът е 47 000, то действителният оборот е 47 000 + 8 000 от признат приход от аванса и значи достигате оборот за регистрация от 55 000.
Да 12 месеча преди текущия , сметнах днес дали през м.01.2015г. ще трябва да подаваме заявление , тъй като няма да имаме дейност до края на 2014г. и приходите ни са ни ясни към момента . За 2014г. 47 000 лева , отнесох на приход и салдото по сметка 412 - 412/703 за получения миналата година аванс по договора, който сега завърши и се притесних, че щом 703 сметка е със стойност 55 000 лева съм уплескала нещата :)
Какъв е последно облагаемият оборот за 2014 г. - 47 000 или 55 000?

Мисля, че трябва да си погледнете счетоводните записвания.
Излиза, че през 2013 г. имате
 - крайно кредитно салдо по 411 (АКТИВНА) с/ка по тази сделка от 16 000 лв., което означава, че клиентът е надплатил;
 - крайно дебитно салдо по 412 (ПАСИВНА) с/ка от 8 000 лв., което означава, че сте  закрили вземания без да сте получили авансово плащане в договорения размер.

Правилното по мое мнение е да се направят следните счетоводни записвания:

1. При получаване на аванса:
Д-т 503
   К-т 411 (вземания от клиенти)

2. За издадената фактура за аванса:
Д-т 411
   К-т 412 (незакрити задължения към клиенти по получен аванс)

Така в края на 2013-та остава кредитно салдо по 412 с/ка от 8 000 лв, отразяващо размерът на незакритото получено авансово плащане в края на периода.

Сега имате да получите по сделката още 4 000 лв, с които общата сума на прихода прави 12 000 лв. Издавате фактура, в която приспадате получения аванс от 8 000 и осчетоводявате:

Д-т 411                 4 000
    К-т 703                   12 000
    К-т 412                   - 8 000

Това е моето предложение :good:

Както казва ХХХХХ, "Нека някой по-знаещ да каже." :smile1:
не съм имала никакви доставки, фирмата е регистрирана по ЗДДС преди да започне дейност.
Значи ще си изчакате процедурата по чл. 92, ал. 1 и, живот и здраве, след 8-9 месеца ще прилагате и съкратено възстановяване  :smile1:
След като работниците са в друго населено място, то безспорно са в командировка по аргумент от противното:
   
 чл. 6. (Изм. - ДВ, бр. 21 от 1991 г.) (1) Не се считат командировани лицата, които:
               1. извършват постоянната си работа през време на пътуването - работници от локомотивни и други превозни бригади, шофьори, летци, моряци, ловни и риболовни надзиратели от подвижната охрана и др.;
               2. изпълняват служебни задачи в границите на населените места, където е мястото на работата им, определено при възникване на трудовото правоотношение;
               3. пътуват като пласьори на материали, стоки, продукция и в други случаи по граждански договори без предварително определен маршрут и възнаграждението им се определя в процент върху реализирания приход-оборот.

Щом са в командировка, имат право на дневни, пътни и нощувки по наредбата:
   
  чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 2 от 1994 г.) (1) Командированият за времето на командировката има право да получи освен брутното си трудово възнаграждение и командировъчни пари при условията и в размерите, определени с тази наредба. Брутното трудово възнаграждение не може да бъде по-малко от определеното по чл. 228 от Кодекса на труда.
защо не мога да приложа чл. 92,ал.3 за ускорено възстановяване
Много е простичко :smile1:
При ускорено възстановяване се изисква да декларирате обстоятелства по чл. 92, ал. 3, а за Вас те настъпили ли са? Имате ли доставки с нулева ставка за последните 12 месеца? Ако такива са послужили за набиране на облагаемия оборот при регистрацията - може да приложите процедурата. Ако сте регистрирани по чл. 100 (без необходим оборот), то нямате обстоятелства по чл. 92, ал. 3.
Да, това е "стаж в областта на счетоводството" :smile1:
Да фин.резултат  ще се увеличи ,но къде точно в ГДД да се посочи като увеличение в коя клетка на на ГДД.
Новата ГДД вероятно ще се качи на сайта на НАП през януари :smile1:
Рано е за въпроса.
Съгласно чл. 3, ал. 1 от ЗДДС данъчно задължено лице е всяко лице, което извършва независима икономическа дейност, без значение от целите и резултатите от нея, а съгласно ал. 2 от същия член "Независима икономическа дейност" е дейността на производители, търговци и лица, предоставящи услуги, включително в областта на минното дело и селското стопанство, както и упражняването на свободна професия, включително на частен съдебен изпълнител и нотариус. Независима икономическа дейност е и всяка дейност, осъществявана редовно или по занятие срещу възнаграждение, включително експлоатацията на материално и нематериално имущество с цел получаване на редовен доход от него. В този смисъл и реализираните от лицето доходи по гражданския договор също представляват независима икономическа дейност и формират облагаем оборот за регистрация по ЗДДС.

Чл. 97а. (5) Лице, което е регистрирано на основание на този член и за което възникнат основания за задължителна регистрация по чл. 96, 97, 98 и 99 или за регистрация по избор по чл. 100, ал. 1, 2 и 3, се регистрира по реда и в сроковете за задължителна регистрация или регистрация по избор.
При изплатени в четвърто тримесечие граждански договори не се удържа данък.
Колегата пита за осигуровките и Д1
Здравейте,
Вашият случай е класически от гледна точка на предоставяне на услуга.
Мястото на изпълнение се определя по чл. 21, ал. 2 и е извън територията на България:
Скрит текст :
Основанието за неначисляване на данъка е чл. 86 , ал. 3:
Скрит текст :
Не се изискват никакви специални документи от клиента. Достатъчно е да приеме издадената от Вас фактура за извършената услуга.
успех! :smile1:
Здравейте, Христо!

Не става ясно за какви разходи става дума и какво отношение има швейцарската фирма към извършваната от Вас услуга на руска фирма :(

За удържания и внесен данък сте подали декларация по чл. 55 и не издавате нищо друго на лицето, а то може да поиска удостоверение от НАП:

Удостоверение за платен данък от чуждестранно физическо лице
Чл. 58. (1) (Доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., предишен текст на чл. 58, изм. и доп. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Удостоверение по образец за внесен по реда на този закон данък от чуждестранно физическо лице се издава по искане на лицето. Искането се подава в териториалната дирекция на Националната агенция за приходите, в която е подадена или подлежи на подаване данъчната декларация по чл. 50 или по чл. 55.
Здравейте,

Оформянето на прекратяването на ТД е едно, а изплащането на обезщетенията - друго. Не ги обвързвайте. Подпишете документите за освобождаване, а ако в тях има погрешност (като неизплащане на обезщетение), пишете в инспекция по труда. Ще им направят ревизия и предписание да коригират грешките си.

Иначе правилно сте се ориентирали в законовите текстове, че имате право на обезщетение по чл. 224 за цялята неползвана отпуска.

Изчисленията на сумата може да направите най-прецизно Вие като ползвате указанията от следната тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=7869.0
Продажбата на стари сгради е освободена доставка, която доставчикът може да избере да бъде облагаема
Скрит текст :

Стари са сградите на повече от 5 години (60 месеца:12) по аргумент от обратното на т. 5 от §1 на ДР към ЗДДС:
Скрит текст :

С други думи, Ваше е решението дали да продавате с данък или да цитирате чл. 45, ал. 3 като основание за освободена доставка.

Въпросът за корекция на ползвания данъчен кредит при придобиването на сградата съгласно чл. 79 от ЗДДС има различно тълкуване от НАП и от ВАС по отношение на сградите, придобити преди 01.01.2007г. видно от втория материал, предоставен от delphine.

В конкретния случай на сграда от 1994 г. това не Ви касае. Имате освободена доставка без каквито и да било корекции.
Ако в условието на договора е записано, че данъкът се дължи от наемателя, то трябва да го включите във фактурата за наема или да издадете данъчно дебитно известие, т.е. да начислите ДДС.
Ако не е част от договора за наем, то не е налице префактуриране. Вижте прикаченото разяснение на НАП - последния абзац.
Аз осчетоводявам глобите по 692 като кредитирам групи 49 и 50.
С-ка 692 се приключва директно със 123 и със сумата се преобразува финансовия резултат на основание:
Непризнати разходи за данъчни цели
 Чл. 26. Не се признават за данъчни цели следните счетоводни разходи:
.......................
6. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) разходи за начислени глоби, конфискации, включително по чл. 307а от Наказателния кодекс и други санкции за нарушаване на нормативни актове, лихвите за просрочие на публични държавни или общински задължения;
С въвеждането на единната сметка и с промените в ДОПК, това е невъзможно:

Последователност на погасяванията
Чл. 169.(1) Публичните вземания се погасяват в следната последователност: главница, лихви, разноски.
(2) Разсрочените и отсрочените публични вземания се погасяват в последователност: главница, лихви, разноски.
(3) При наличие на няколко публични вземания, които длъжникът не е в състояние да погаси едновременно до започване на принудителното им събиране, той може да заяви кое от тях погасява пред съответния компетентен орган. Ако не е заявил това, те се погасяват съразмерно.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Когато длъжникът има няколко публични задължения, установявани от Националната агенция за приходите, които не е в състояние да погаси едновременно до започване на принудителното им събиране, погасява се задължението, на което срокът за плащане изтича най-рано, освен ако в закон не е предвидено друго. Ако срокът за плащане на две или повече публични задължения изтича на една и съща дата, те се погасяват съразмерно.
(5) (Нова - ДВ, бр. 98 от 2013 г., в сила от 01.12.2013 г.) При прилагането на ал. 4 към погасяване на лихви се пристъпва след погасяване на всички главници на задълженията.
(6) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г., предишна ал. 5 - ДВ, бр. 98 от 2013 г., в сила от 01.12.2013 г.) Алинея 4 не се прилага за вземания по невлязъл в сила акт, освен ако до образуване на изпълнителното дело лицето подаде заявление до компетентната териториална дирекция, че погасява задължението си по този акт или погасяването става чрез прихващане.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., предишна ал. 5 - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 98 от 2013 г., в сила от 01.12.2013 г.) След образуване на изпълнителното дело ал. 3 и 4 не се прилагат, като публичните вземания се погасяват в следната последователност: разноски, главница, лихви.