Прочетете НСС-32.

Най-общо, ако закупените акции са финансови активи държани за продажба и прилагате отчитане по дата на търгуване и преоценки на годишна база, както и приходно-разходния подход за отчитане на разликите от преоценки на финансовите активи на разположение за продажба:

1. Завеждане при придобиването
Скрит текст :

2. Правите преоценка в края на всяка година по справедлива стойност, която не се коригира с очакваните разходи по продажбата или друг вид освобождавания на финансовите активи,  държани за търгуване. 
В ГДД във връзка с формирането на данъчния финансов резултат увеличавате/намалявате счетоводния си финансов резултат съгласно чл. 34, ал. 1 с отчетения разход/приход от преоценка към 31.12 по сметка Разходи/Приходи от последващи оценки на финансови активи и инструменти.
С данъчния ефект от възникналата данъчна временна разлика към 31.12 се признава актив от отсрочени данъци, като се съставя статията (при ставка на корпоративния данък 10%), при условие че предприятието очаква облагаеми печалби през следващите години съгласно изискването на пар. 24 на МСС 2 Данъци върху дохода (респ. т. 4.3 на СС 12 Данъци от печалбата):
     Дт с/ка Активи по отсрочени данъци (Разход от последващи оценки на финансови активи x 10%)
                 Кт с/ка Печалби и загуби от текущата година
или
Дт с/ка Печалби и загуби от текущата година
                 Кт с/ка Пасиви по отсрочени данъци (Приход от последващи оценки на финансови активи x 10%)

Обратното проявление на данъчната временна разлика е при продажбата на акциите.

3. При продажбата на акциите освен това ще приложите текста на чл. 44 от ЗКПО:
Скрит текст :
При продажбите през пос терминал паричният поток минава през банкова сметка и се отчитат:
Д-т Клиенти
   К-т Приходи от продажби

Д-т Разплащателна сметка
    К-т Клиенти

За ваучерите пояснете механизма за превръщането им в пари :smile1:
Е, формално "собствеността" трябва по фактура да е на фирмата, а не на нейния собственик :smile1:
Зависи по кой член от ТЗ е наследено ЕТ, но принципно при наследяване има правоприемство.
Едно писмо на НАП дава насока за възможните отговори на интересуващите Ви въпроси:
http://www.tita.bg/page/133
След като са минали повече от 5 години от ползването на данъчен кредит, не попадате в хипотзата на чл. 79, ал. 6 от ЗДДС и няма да правите корекция.

Единствено ще си начислите данък върху данъчната основа на доставката.

Ако го продавате с НА и в него е вписана обща цена, без да е уточнено дали е включен данъка, се приема, че данъкът е включен в цената. В този случай ще разделите сумата на 1,2 и ще получите данъчна основа, която трябва да увеличите с нотариалната такса и местния данък (ако има такъв) по чл. 26, ал. 3 от ЗДДС. Върху така изчислената ДО начислявате 20% ДДС.
Само да допълня, че е задължително и да се изпише текстът "обратно начисляване" (чл. 79, ал. 2, т. 5 от ППЗДДС) :smile1:
Този въпрос е повече юридически, отколкото счетоводен, но явно в последно време счетоводителите сме по-евтините юрисконсулти :smile1:

Аз мисля, че първо трябва да разгледате договора, сключен с наемателя. Ако в него няма вписана клауза за приспадане на наемни вноски за сметка на извършени римонтни работи, ще трябва да се състави анекс към наемния договор. В анекса ще договорите подробностите около подобен "бартер".
Нормалното е наемателят да Ви издаде фектура за ремонта, Вие да му издадете фактури за наема и да направите протокол за взаимно прихващане на задълженията, който ще послужи за безналичното погасяване на вземания и задължения.

А това наемателят да Ви нарежда да сключвате договор с фирма за ремонт и да Ви представя фактура на свое име като платежно средство за дължим наем, направо ми изглежда неграмотно. :blink:
Добавям и един коментар за промените в ЗДДС от 01.01.2014 в частта за данъка върху транспортната услуга при внос:


1. От 01.01.2014 г. е изменена данъчната основа при внос, регламентирана в чл. 55, ал. 1 ЗДДС. Съгласно новата редакция данъчната основа при внос по чл. 16 е митническата стойност, увеличена със, доколкото вече не са включени в нея:
т.1 данъци, мита, налози и такси, дължими извън територията на страната, и митни сборове, акциз и други такси, дължими при внос на територията на страната;
т.2. свързани с вноса разходи за комисиона, опаковка, транспорт и застраховка, направени до първото местоназначение на стоките на територията на страната.
Разликата спрямо 2013 г. в т.1 е, че в старата редакция е било внос на територията на ЕС, а от 01.01.2014 г. ще е внос на територията на България.
В новата т.72 от § 1 ДР на ЗДДС е дефинирано “първо местоназначение” на територията на страната  – мястото, посочено в товарителницата или в друг документ, с който стоките се внасят на територията на страната. Когато това място не е посочено в нито един от придружаващите стоките документи, за първо местоназначение се смята мястото, където стоките за първи път се претоварват от едно превозно средство на друго на територията на страната.
2. Същевременно е създаден нов чл. 36а ЗДДС, който регламентира нов вид облагаеми с нулева ставка доставки, а именно доставка на свързани с внос услуги. Съгласно чл.36а, ал.1 ЗДДС облагаема с нулева ставка е доставката на свързани с внос услуги, като комисиона, опаковка, транспорт и застраховка, когато стойността им е включена в данъчната основа по чл. 55 ЗДДС. Това е положителна промяна, защото до 31.12.2013 г. в много случаи се получаваше два пъти начисляване на ДДС – един път от доставчика на услугата и втори път от митническите органи при определяне на митническата стойност на стоката от внос. След 01.01.2014 г. ако една услуга, свързана с внос, е влязла като част от митническата облагаема стойност на стоката, то тя ще се облага с нулева ставка на ДДС.

Пример:
Българска фирма Х внася стоки от Китай, като до Гърция стоките се превозват с кораб, а от Гърция до България с камион, като само за този транспорт е наета българска фирма У. Стоките се оформят на внос в България и транспортът Гърция – България е включен в данъчната основа при внос на стоката. Фирма У ще издаде фактура за транспорта Гърция – България с нулева ставка на ДДС на основание чл.36а, ал.1 ЗДДС.
На основание чл.36а, ал.2 ЗДДС облагаема с нулева ставка е доставката на услуга по обработка, преработка или поправка, когато формира данъчната основа по чл. 55, ал. 3 ЗДДС при внос на стоки, които са временно изнесени от място на територията на страната до място извън територията на Европейския съюз под митнически режим пасивно усъвършенстване и са внесени обратно на територията на страната.
В чл.36а, ал.3 ЗДДС е регламентирана корекция на издадените вече документи, когато преди настъпване на обстоятелствата по чл.36а, ал. 1 и 2  ЗДДС за доставката е издаден документ с начислен данък 20 %, а след това услугата участва в митническата облагаема стойност. Съгласно т.1 от цитираната разпоредба ако за услугата е издадена фактура или известие със ставка 20 % и настъпи обстоятелство по чл.36а, ал.1 или ал.2 ЗДДС, издадените фактури или известия се анулират по реда на чл. 116 ЗДДС и се издават нови с нулева ставка на данъка. Доставчикът, който анулира фактурата с 20 % ДДС следва да разполага с доказателства, че неговата услуга е част от митническата стойност, а именно митническа декларация за внос.
Съгласно чл.36а, ал.3, т.2 ЗДДС ако за получената услуга, която е влязла в митническата стойност на вноса, ДДС е начислен с протокол по чл.117 ЗДДС, протоколът се анулира по реда, определен с ППЗДДС.

Извадка от новия Правилник за прилагане на ЗДДС, във връзка с изискуеми документи по новия чл.36а от ЗДДС
„Доставка на свързани с внос услуги”:
Чл. 36а. (1) Когато на основание чл. 82, ал. 2, т. 3 от закона данъкът е изискуем от получателя по доставката, за прилагането на нулева ставка в случаите по чл. 36а, ал. 1 и 2 от закона получателят следва да разполага със:
1. фактура за доставката;
2. митническия документ или друг документ за вноса;
3. товарителница или друг документ, с който стоките се внасят на територията на страната.
(2) Когато на основание чл. 82, ал. 1 от закона данъкът е изискуем от доставчика по доставката, за прилагането на нулева ставка в случаите по чл. 36а, ал. 1 от закона доставчикът следва да разполага със:
1. фактура за доставката;
2. писмена декларация от получателя по доставката, на чието име е оформен вносът; в декларацията получателят задължително посочва номера на документа, с който е оформен вносът, и описание как е формирана данъчната основа по чл. 55 от закона (стойността на всяко едно увеличение се посочва отделно).
(3) Когато е издаден протокол с начислен данък със ставката по чл. 66, ал. 1, т. 1 от закона, преди получателят да се е снабдил с документите по ал. 1, за коригиране на размера на начисления данък издаденият протокол се анулира. За прилагане на нулевата ставка се издава нов протокол по чл. 81, ал. 6.
(4) Корекция на начисления данък по чл. 36а, ал. 3, т. 1 от закона се извършва след снабдяване с документите по ал. 2.“
 
Кредитното салдо по активна сметка ще покаже задължение, а не вземане.
Иначе сте прави, че 444 е активна. Ако това Ви притеснява по отношение на ползвания софтуер, то може да създадете аналитична подсметка към 499 (Други кредитори). :smile1:
Здравейте,
Имам следния въпрос : Какви са контировките при издаден изпълнителен лист от ЧСИ - наши задължения.
Здравейте,
По изпълнителен лист, имате едно общо задължение, равно на сбора от всички суми по изпълнителния лист. В разчетна сметка начислявате цялото задължение по него.

Например, с-ка 444 "Разчети по съдебни спорове" и вземате следните операции:

401 или друга с-ка за задължение/444 - с главницата
621/444 - с лихвите
609/444 - с другите разходи - разноски и такса на ЧСИ
и така в кредит на 444 ви остава цялото задължение по този изпълнителен лист.

С всяко плащане намалявате задължението до погасяването му. :smile1:
 Въпроса е има ли вариант във второто ЕООД да се подаде някаква декларация, има ли такава правна уредба, че управителя е осигурен в друга фирма по ДУК?

Няма такава декларация.
Въпреки това може да не се осигурявате през второто ЕООД, ако имате там назначен управител и нямате никаква дейност в това ЕООД (не подписвате нищо). Всъщност основание за осигуряването е дейността (управление, личен труд), а не собствеността.
Здравейте,
КИ се издава "не по-късно от 5 дни от възникване на съответното обстоятелство по ал. 1", а именно "изменение на данъчната основа на доставка или при развалянето на доставка, за която е издадена фактура".
От питането Ви става ясно, че се касае за извършена услуга. Може да подпишете протокол за приемане на извършената работа (като основание за изменение на данъчната основа на доставката) с дата от м.ноември и да издадете КИ до 5 дни от датата на протокола (ако , разбира се, Вие сте съгласни с претенциите на клиента). Ако не сте - не издавате нищо, но ще Ви остане вземане в баланса.
От друга страна, кредитното известие е във Ваша полза, защото намалява задължението Ви по ЗДДС.
raynavh,
С изключителен професионализъм и завидно търпение delphine се е опитала да разсее терзанията Ви по повод глобите за несвоевременно отразен документ. "Несвоевременно отразен" не означава "неотразен".
Простете за любопитството, но настойчивото Ви повтаряне на твърдението за непременна глоба на личен опит ли се дължи? Питам, защото не съм срещала подобно тълкуване от данъчните през целия мой дългогодишен опит. :hmmm:



Не в договорите за заем между фирмите нищо не пише за капитализация. Но началството е решило така :)
Началството не носи отговорност за счетоводството и Вие си осчетоводете лихвата според записаното в договора и нормативната уредба. :smile1:
Направихте ли настройките?

Отивате на Програми => Джава => Конфигуриране на Джава =>  Секюрити и там
1. Задавате ниво на секюрити - High
2. Избирате Edit site list  и копирате вътре адреса на НАП: htpps://inetdec.nra.bg/, давате ОК и рестартирате.
Здравейте!
 Моля за помощ,лице каето има две фирми-ЕООД та,и двете работят.Лицето се самоосигурва в едната фирма като самоосигуряващо се лице.Трябва ли да се осигурява и в другата фирма.
Самоосигуряващите се лица се осигуряват авансово на едно от основанията, пораждащи задължение за осигуряване, а в края на годината правят годишно изравняване на дохода, ако имат такъв.
Следователно, колкото и фирми да има едно СОЛ, то дължи авансово вноски само през една от фирмите. :good:
Уведомително писмо до НАП и следва ревизия.Иначе 1 ден ще плащате двойно ДДС.
В грешка сте, raynavh :lol:

Скрит текст :
Защото не всичко се покрива от НЗОК, а и ако е направено изследване без направление то винаги се заплаща.