Може ли да разиграем и следната ситуация:
Същите операции, същите документи, но обработката от наша страна на земята да е като външна услуга.

Не може да извършвате външна услуга на себе си, защото вие сте ползвател на земята и я обработвате, а продукцията от нея принадлежи на всички член-кооператори (не само на собствениците на земята), за която кооператорите получават рента в пари или натура. :smile1:
По-добре като ДМА.
Все пак не се ползва еднократно и ще изкриви много себестойността, ако го минете като разход за производство в една година.
Лично мнение - нямам подкрепа в текст от закон.
Само едно последно уточнение - въпросните ФЛ са член-кооператори и земята им е под наем в кооперацията?
Би било добре да уточните какви са отношенията Ви с ФЛ.
При първоначално зададения въпрос пишете, че му продавате олио и кюспе, които то заплаща.
Последното включване ме навежда на мисълта, че произвеждате слънчоглед върху земя, собственост на ФЛ и после го отдавате за преработка на ишлеме за получаване на олио и кюспе, които продавате на лицето.
За да не се впускаме в различни предположения е хубаво да изясните същността на въпроса. :smile1:
А сега не трябва ли да е колони 9,10,17,18 за тази доставка?
Покупки - 10, 11
Продажби - 17, 18
Имах предвид искане, ако имате домакин и изписвате слънчогледа от склада.
И договор върши работа.
За оформяне на предаването на слънчогледа може да използвате искане и да го отразите по сметка 305 "Изпратени стоки и предадени работи"
Искане 305/303

Услугата, която сте получили от преработващата фирма е външна услуга и схемата за осчетоводяване на фактурата по същество е:
Д-т  6021 олио
Д-т  6022 кюспе
Д-т  6023 транспорт
Д-т  4531 ДДС
                    К-т  401 доставчик

Плащането съответно 401 / 50

Заприхождаване на стоката
-   Олио
Д-т  3041
    К-т 305 (относително тегло, според това колко кг.олио и колко кг. кюспе сте получили в замяна на предадения слънчоглед)
    К-т 6021
    К-т 6023 (относително тегло)

-   Кюспе
Д-т  3042
    К-т 305 (относително тегло)
    К-т 6022
    К-т 6023 (относително тегло)

Продажба на ФЛ:
Д-т 411
   К-т  7021 – олио
   К-т  7022 – кюспе
   К-т  4532

За полученото плащане 50 / 411

Изписване
На олио – 7021 / 3041
На кюспе – 7022 / 3042

Това е философията на операциите, а какви аналитичности конкретно ще ползвате зависи от индивидуалния сметкоплан и възприетата счетоводна политика. :smile1:

Какво са Ви фактурирали от преработващата фирма - самите олио и кюспе или преработка?
С какъв документ сте предали слънчогледа и как сте осчетоводили това?
Ако се отдава под наем - не.
Ако се наема - да.
В договора за заем ваписано ли е, че лихвата се  капитализира? :hmmm:

Аз също имам заеми между свързани лица, подлежащи на одит и лихвата не е плащана, натрупва се, но се начислява според договора като проста лихва.
И двата описани от Вас казуса попадат в определението за "транзитна продажба".

Можете да се запознаете със следния материал, който подробно разглежда документирането на такива продажби.
http://zakonnik.bg/document/view/qanda/139914/227959
Архивът или е в НЕК ЕАД на ул. "Веслец" №5, или в НОИ на бул. "Ал. Стамболийски".
Защо намесвате обекта на изчертаване? Не можете да го подведете под чл. 21 ал. 4, а и не е необходимо.

Прилагате чл. 21, ал. 2 и мястото на услугата е извън територията на страната.
На основание чл. 86, ал. 3 не начислявате данък. Имате обратно начисляване.
Ако приложим принципа за предимство на съдържанието пред формата имаме едни разходи свързани с дейността (при условие, че са отчетени приходи по същото време в същия град).
Не виждам защо тези разходи да не бъдат признати и да се плати данък върху разходите, което би станало на практика, ако не ги отчетем. :smile1:
Да не би да ви искат баланси и опр, заверени от одитор?
Никой не е споменал нито юридическата форма на дружеството, което ще представя отчети, нито дали отговаря на критериите, изискващи одиторска заверка :smile1:

Най-вероятно се искат копия, заверени от управителя с "вярно с оригинала" и печат.
Трябва да подадете уведомление, защото попадате в чл. 126, ал. 3, т.2 за "неправилно отразени в отчетните регистри документи"

Глоба няма да има, защото не сте нарушили законова разпоредба и нямате неподаден в срок документ, а просто грешно отразяване на документ в отчетните регистри.
Доставката по чл. 47 не е облагаема с 0%, а освободена доставка.
За какъв протокол може да става дума?!?
Какво Ви притеснява в разходите за телефон?
Те са присъщи на всяка дейност.
чл.113 (4) Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.
Защо да няма дейност? А отдаването на машина под наем какво е? :blink:
Телефоните са данъчно и счетоводно признат разход. Не виждам как  възникналите разходи за телефон през текущия отчетен период са свързани със следващи отчетни периоди, та да бъдат отчетени като разходи за бъдещи периоди :blink: