Доколкото разбирам при Вас по сметка 411 водите НЗОК.

НП може да осчетоводите 609 / 459 по партида НЗОК и пак по партида НЗОК да направите прихващане 459 / 411

СОЛ подава Д6 във всички случаи - получил или не получил доход.
За дохода от наем не се дължат осигуровки, защото това не е трудова дейност.
За получените доходи от източник в България всяко физическо лице (СОЛ или НЕ СОЛ) подава декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ. :smile1:
Вносът на стоки не поражда задължение за регистрация по ЗДДС, независимо от размера му. Условията за задължителна регистрация са регламентирани с чл. 96 от ЗДДС:

Чл. 96. (1) Всяко данъчно задължено лице с облагаем оборот 50 000 лв. или повече за период не по-дълъг от последните 12 последователни месеца преди текущия месец е длъжно в 14-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по този закон.
(2) Облагаемият оборот е сумата от данъчните основи на извършените от лицето:
1. облагаеми доставки, включително облагаемите с нулева ставка;
2. доставки на финансови услуги по чл. 46;
3. доставки на застрахователни услуги по чл. 47.

Става дума за осъществени доставки, а вносът не е доставка, извършена от Вас. :smile1:

А обяснихте ли на клиентката си, че така ще плати данък не само върху приходите, но и върху разходити си?
Необлагаеми доходи
Чл. 13. (1) Не са облагаеми:
24. доходите, получени от рента, аренда или от друго възмездно предоставяне за ползване на земеделска земя;

НО

Задължения за предоставяне на информация от платци на доходи
Чл. 73. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Предприятията и самоосигуряващите се лица по смисъла на Кодекса за социално осигуряване - платци на доходи, изготвят справка по образец за изплатените през годината доходи:
4. по чл. 13, ал. 1, т. 3, 7, 8, 9, 20, 21 и 24, в случаите, когато годишният размер на съответния доход, изплатен на физическо лице, превишава 5000 лв.

Това по отношение на справката по чл. 73.

А служебна бележка може би Ви искат от социалните за помощите за отопление. Ако е така, то просто издайте служебна бележка и толкова.
С една дума - нека си стоят по сметка 493 и да не се местят в Резерви или Капитал неизискващ регистрация?

интересно решение по дело за отмяна на РА - може да Ви послужи :smile1:
http://www.admcourt-varna.com/site/files/Postanoveni-zakonni-aktove/2010/02-2010/0361d809/11220210.htm
нали като си самоначислите ддс с протокол по чл.117 го подавате и в двата дневника, значи ползвате данъчен кредит.
Мисля, че lilaaana има предвид, че по ВОП данъчният резултат е нулев, а с продажбата има ДДС за внасяне и това изглежда "несправедливо" :smile1:

Такъв е законът и той следва логиката данъкът да се плаща в страната, в която се реализира потреблението на стоката или услугата.
Аналогично при ВОД има нетен резултат от ползвано ДДС без задължение за внасяне в страната "износител", защото стоката/услугата напуска територията.

За да имате ДДС за възстановяване, ориентирайте се към ВОД :good:
Препоръчвам на raynavh да чете норматевните документи, а за меродавни отговори на НАП да счита само получените от ОДОП по писмено запитване.
Тристранната операция е приложима само за сделки между три лица, които са регистрирани за целите на ДДС в три различни държави членки.

Този режим на облагане не се прилага когато участват:
1. повече от три лица и/ или
2. лица/ лице, което не е регистрирано за целите на ДДС и/ или
3. лица, регистрирани за целите на ДДС в една и съща държава членка
4. в случаите, при които прехвърлителят не е регистриран за целите на ДДС в държавата-членка на отправяне на стоките или придобиващият не е регистриран за целите на ДДС в държавата-членка където стоките пристигат или завършва превозът им.

Моето мнение е, че имате ВОП от Австрия и доставка в България.
Булстатът е същият.

Така и предполагах  :smile1:
Значи и фирмата е същата, но просто има нов съдружник. Последното не променя нищо за Вас - подавате си Д1 през същия БУЛСТАТ.
И тъй като той вече е на ООД-то, то подавате през ООД-то, както е отбелязала ХХХХХ.
Булстатът не е ли същият?
Не знам дали ще Ви хареса  :smile1:, но би могло:

За завеждане на договора
Д-т 4981 (изразява задължението по проекта)
     К-т 725 (финансови приходи за бъдещи периоди)

При получаване на плащане
Д-т 50 / К-т 4981 (така салдото по 4981 винаги ще показва какъв паричен поток остава да очаквате по проекта)

За признаване на прихода
Д-т 725 / К-т 705

При извършване на разходи по проекта
Д-т 60 / К-т 50; 40...

За отписване на извършения разход от финансирането
Д-т 705 / К-т 60 с извършените разходи

По този начин ще остане салдо от 40%, които още не са Ви преведени по с-ки 725 и 4981. Това позволява направените от Вас разходи, които не са финансирани все още, да намерят отражение в намаление на финансовия резултат.
И да не ги отпишете,необходимо е да направите увеличение на ДФР в ГДД по ЗКПО за 2014 г.Но ако ги отпишете,първо ще си облекчите баланса откъм обща сума вземане и второ-ще направите и увеличение на ДФР-така ще получите прогнозираната данъчна печалба.От една страна + ,от друга - на една и съща сума.
Когато така категорично давате съвет за увеличаване на ДФР с отписано по давност вземане, а още повече с неотписано такова, е редно да поясните това увеличение данъчна постоянна или данъчна временна разлика ли е, а също така да посочите законовия текст, аргументиращ твърдението Ви.
ЧСИ-то издава ли данъчен документ?
Предполагам, че не издава. От това следва логическото заключение, че ЕТ трябва да превежда сумата без ДДС, защото ДДС не е приход на общината, а на ЦБ.
А ЧСИ е блокирало приходите на общината - не на ЦБ. :smile1:
С протокол по чл. 117 ЗДДС  :blink:

Протокжлите по чл. 117 не се ползват за авулиране на погрешно издадени данъчни документи, сред които е и кредитното известие.

Анулирането на фактури и известия се прави по леда на чл. 116. Съществено изискване е посочено в ал. 5: "(5) Всички екземпляри на анулираните документи се съхраняват при издателя, а отчитането им от доставчика и получателя се извършва по ред, определен с правилника за прилагане на закона." Имате ли всички екземпляри? Доколкото разбирам от зададения въпрос Вие сте изпратили оригинала, отчели сте го през юли, а клиентът твърди, че не го е получил, но Вие имате доказателство за получаването му.

Ако клиентът е решил на Ваш гръб да си замазва собствените нарушения (не е отразил КИ през м. юли, с което не е спазил чл. 124, ал. 5) и да Ви вкарва Вас в нарушение, аз не бих толерирала подобни изисквания.
Направете му копие от КИ, за което имате доказателство, че сте предали навреме, и да си оправя грешката. Това става по чл. 126, ал. 3, т. 1 - включва неотразевия документ сега.
Давностният срок на вземания/задължения е 5 години от дата до дата - например, от 22.10.2009 може да бъде отписано по давност на 22.10.2014 г.

За отписване на вземането съставяте статия
Д-т 609 / К-т 411

И НЕ ПРЕОБРАЗУВАТЕ с него финансовия резултат, защо според чл. 34 от ЗКПО " разходите от отписване на вземания като несъбираеми не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане, при условие че в същата или в предходна година не е настъпило някое от обстоятелствата по чл. 37. " Да, ама 5 годишната давност си е обстоятелство по чл. 37, ал. 1, т. 1 и по аргумент от противното на цитираното в чл. 34, отписаното вземане е данъчно признат разход в този случай. :good:
Аз не бих завеждала счетоводно сключения договор.

При получаване на финансирането
Д-т 50 / К-т 705 Приходи от финансирания

При извършване на разходи по проекта
Д-т 60 / К-т 50; 40...

За отписване на извършения разход от финансирането
Д-т 705 / К-т 60 с извършените разходи

Разходите, които бенефициента е направил за своя сметка са разходи, които следва да бъдат отчетени по общия ред и да намерят отражение в резултата. А кога ще бъдат одобрени и изплатени не се знае, нали? Е, когато ги изплатят, тогава ще се отчете приход.

Мисля, че по този начин има съответствие на изискванията на СС-20.
Извинявайте за нескопосано написания въпрос. Въпросът ми е "допустимо ли е", да не се посочват авансово платените суми, а направо да се издаде фактура с окончателно дължимата сума.

Фактурират се не дължими суми, а доставени стоки или услуги.
Попадате в чл. 21, ал. 1 :good:
Скрит текст :
Изменението на чл. 37 от 01.01.2014 дава възможност да се отписват вземания с изткъл давностен срок във всяка година, следваща годината на настъпване на погасителната давност.
Скрит текст :

Според старата редакция това можеше да се прави стриктно само в годината на изтичане на давността.
Скрит текст :

Вашето вземане може да бъде отписано с решение на собственика, оформено с проткол. Не се налага преобразуване на финансовия резултат. Аргументът е от противното на чл. 34, според който "Приходите и разходите от последващи оценки на вземания и разходите от отписване на вземания като несъбираеми не се признават за данъчни цели в годината на счетоводното им отчитане, при условие че в същата или в предходна година не е настъпило някое от обстоятелствата по чл. 37. "