Освен това, в договора е записано, че не се дължи наем за първите два месеца, докато текат СМР. ............... Наемодателят ще ми издаде фактура за двата наема и двете фактури ще се прихванат.
За да си изясните ситуацията, утчнете текста от договора и какво значи без двусмислие. Безвъзмездно ли наемате имота през първите два месеца или имате условие за отлагане на плащането с два месеца. :smile1:
Данъчно събитие и изискуемост на данъка
Чл. 163а. (Нов - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Данъчното събитие на доставките на стоки и услуги, посочени в приложение № 2, възниква съгласно общите правила по този закон.
(2) Данъкът за доставките по ал. 1 е изискуем от получателя - регистрирано по този закон лице, независимо дали доставчикът е данъчно задължено или данъчно незадължено лице.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Данъкът за доставките по ал. 1 става изискуем по реда на чл. 25, ал. 6 и 7.

Възникване на данъчно събитие и изискуемост на данъка
Чл. 25. (6) (Предишна ал. 5 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) На датата на възникване на данъчното събитие по ал. 2, 3 и 4:
1. данъкът по този закон става изискуем за облагаемите доставки и възниква задължение за регистрираното лице да го начисли, или
2. възниква основание за освобождаване от начисляване на данък за освободените доставки и доставките с място на изпълнение извън територията на страната.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 106 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Когато, преди да е възникнало данъчно събитие по ал. 2, 3 и 4, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането (за размера на плащането), с изключение на получено плащане във връзка с вътреобщностна доставка. В тези случаи се приема, че данъкът е включен в размера на извършеното плащане.
Тъжна и обичайна история.
Въпреки, че това е форум за счетоводство и не коментираме странични теми, предлагам Ви да посетите следния линк

http://ahu.mlsp.government.bg/home/

Дано успеете в благородното и човешко начинание :good:
Здравейте,

ВОД за УСЛУГА няма.

Имате доставка на услуга с място на изпълнение извън територията на България.
Българката фирма не начислява ДДС, но включва фактурата за доставка във VIES декларацията, а получателят на услугата си самоначислява данъка с протокол и го включва в двата дневника с нулев данъчен ефект.
Отразяване на разходи и приходи в текуща година, когато касаят предходни години

Отговаря Иван СИМОВ – регистриран одитор

Счетоводство

    Въпрос: През 2010 година съгласно договор е издадена фактура за лихви и неустойки. В 2011 г. контрагентът, на когото е издадена тази фактура и е начислена тази неустойка, иска да му бъде издадено ДКИ, да се сторнира тази неустойка и подписва споразумение как ще плаща сумите и ще изпълнява ангажиментите по договора, което споразумение фактически изпълнява през 2011 г. Как следва да се отрази ДКИ - като намаление на текущите приходи от 2011 г. или като счетоводна грешка от минали години съгласно чл. 75 от ЗКПО? Ако е намаление на текущите приходи - данъчно признат или данъчно непризнат разход е съгласно чл. 78 от ЗКПО? Как се отразяват по принцип разходи и приходи в текущата година, когато касаят предходни периоди - като грешка или в текущите резултати и със съответните корекции?
Отговор: Зададеният от вас въпрос е интересен от гледна точка на това, че в прaктиката се правят изключително много грешки с кредитни известия, получени през следващата година, но засягащи предходната, както и при отчитането на грешки от минали години.
Необходимо е да се прави ясно разграничаване между операциите, свързани с кредитните известия и грешките.
Конкретно по повод издаденото кредитно известие. Основен принцип за това в кой период да бъде осчетоводено кредитното известие е това, дали е датирано преди датата на финансовия отчет. Например, ако е издадено КИ с дата 8 март 2012 г., което засяга операции до 31 декември 2011 г., годишният отчет е изготвен на 20 март 2012 г., стойността на кредитното известие следва като стoрно на операцията от 2011 г. Обратно, ако кредитното известие е издадено например на 8 март 2012 г., а отчетът е изготвен към 7 март 2012 г. (или на по-ранна дата), кредитното известие трябва да се осчетоводи с права операция, а не като сторно, тъй като сторното би изкривило оборотите за 2012 г. Обръщаме внимание, че за целите ЗДДС кредитното известие се отразява през периода на издаването му, т.е в нашия пример през март 2012 г.
В случаите, когато кредитното известие е получено преди датата на годишния финансов отчет, счетоводните операции биха били следните:
1. Към 31 декември 2011 г.
- минус Дт с/ка Други разчети/минус Кт с/ка Приходи
2. През м. март 2012 г.
- минус Дт с/ка Клиенти/минус Кт с/ка Други разчети и минус Кт с/ка ДДС при продажбите
 В случаите, когато КИ се получава след датата на изготвяне на ГФО за 2011 г., операциите биха били следните:
1. Към 31 декември 2011 г. не се вземат счетоводни операции.
2. През м. март 2012 г. КИ се осчетоводява като:
- минус Дт с/ка Клиенти/минус Кт с/ка ДДС при продажбите - с размера на ДДС
- Дт с/ка Други разходи/Кт с/ка Клиенти - с размера на данъчната основа.
Данъчното третиране на операциите, свързани с кредитни известия (които разгледахме по-горе), не се различава от счетоводното. По-различно стои въпросът с данъчното третиране на грешките от минали години, но това е друга тема.
Колега, не знам наистина как изглеждат новите дипломи. Вероятно в самата диплома трябва да е посочено, че образованието е икономическо.
В моята от ВИИ Карл Маркс от 1984 г. пише:
квалификация ИКОНОМИСТ
специалност СОЦИАЛНО ИКОНОМИЧЕСКО ПЛАНИРАНЕ
Ясно ли е наистина?
Да приемем, че имате служители с 5 години стаж като оперативни счетоводители. Всички имат висше образование със следните специалности:

........................ ..........
Ако продължим списъка с подобни специалности стават доста над 100,  а ако прибавим и магистратурите става истинско мазало. Все пак за сега това е достатъчно. Въпросите ми са:

Кои от горните имат право да съставят ГФО и защо?

А ако сте данъчен и хора с подобно образование съставят и подписват отчети, кой ще глобите и с какъв мотив?

Много ясно е написано ЗАЩО  :smile1: :
чл. 35. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Съставител на финансов отчет може да бъде лице, което отговаря на посочените изисквания за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж, както следва:
              ........................ ....................
               2. (изм. - ДВ, бр. 33 от 2006 г.) с друго висше икономическо образование и 5 г. стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;

По втория Ви въпрос - данъчните глобяват за нарушения на данъчното законодателство, а не за пропуски в счетоводното отразяване на стопанските операции.


Все още се съмнявам, защото ние не сме производители. До тук в публикации и дискусии съм срещала само от производител към търговец. Ще се радвам и друго мнение да прочета.


Тази подробна разработка на Тошко Поптолев дава отговор на всички въпроси по прилагане режима на обратно начисляване.

http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,9028.0.html
" Имаме непризнати фактури от 2011г. за покупка с ползвано ДДС 25000лв. и начислени лихви от 2011г. до сега 2600лв. Общо за плащане по акта 27600лв. "

От питането става ясно, че има по-скоро непризнато ДДС и лихви по него , а не непризнати разходи по фактури.


От питането точно това не е много ясно.
Защото, ако ДДС е непризнато, но разходът е признат, то с непризнатия данък не се увеличава финансовия резултат.
Скрит текст :
http://qwerty1/1394-danychni-efekti-ot-otcheteni-razhodi-za-publichni-zadyljenija-ustanoveni-s-revizionen-akt/
Здравейте,

Лихвата е задължителна, защото противното се счита за отклонение от данъчно облагане.

Скрит текст :


Няма пречка ООД да се разпорежда с парите си както иска, но все пак стимул на заемодателя да предостави един заем е да получи не по-малка печалба от сумата, която би реализирал при алтернативен способ за печалба, който притежава възможно най-сходни показатели с този.

Колкото до фактурирането, може да не издавате фактура:
Скрит текст :
Благодаря, много полезно разяснение.

Единствено не разбрах следното:
"Съгласно чл. 75, ал. 2 от ЗДДС правото за приспадане или възстановяване на данъчния кредит може да бъде упражнено чрез вписване на данните за включените в описа стоки и услуги в дневника за покупките в данъчния период на регистрацията или в един от следващите три данъчни периода."

и

"Данните от документите, включени в описите (фактурите за придобиване на активите или стоките и услугите), се включват в дневника за покупките в месеца, в който ЕООД-то е регистрирано по ЗДДС или в един от следващите три данъчни периода. "

Моля за коментар.
За удържания и внесен данък трябва да подадете декларация по чл. 55.
Скрит текст :


За платените 1800 лв. може да изчислите дължимите данък и осигуровки на следния линк:
http://www.kik-info.com/calculators/civil_contracts.php
От Полша имате ВОП, а не внос и си самоначислявате ДДС с протокол по чл. 117 от ЗДДС. Съгласно разпоредбите на чл. 84 от ЗДДС, данъкът по вътребщностно придобиване е изискуем от лицето, което извършва придобиването. В тази връзка протоколът издаден в случаите на чл. 84 от ЗДДС се включва в дневник продажби с код на документ (09), а данъчната основа и размерът на начисления данък се отразяват както следва:
колона 13 – Данъчна основа на вътреобщностните придобивания /ВОП/
колона 15 – Начислен ДДС за ВОП и за получени доставки по чл. 82, ал. 2 – 5 ЗДДС
За да упражни правото си на данъчен кредит  по осъщественото вътреобщностно придобиване, регистрираното по ЗДДС лице следва да включи същия протокол в дневник покупки, ако за това вътреобщностно придобиване е налице право на пълен данъчен кредит, както следва:
колона 10 – Данъчна основа на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82 ал. 2 – 5 ЗДДС, вносът, както и данъчната основа на получените доставки, използвани за извършване на доставки по чл. 69, ал. 2 ЗДДС с право на пълен данъчен кредит;
колона 11 – ДДС с право на пълен данъчен кредит

Към арабска страна имате износ. ДДС е 0%. Трябва да разполагате с документи, доказващи износа, които според ППЗДДС са:
Доставка на стоки, изпращани или превозвани извън територията на Европейския съюз (Загл. изм. - ДВ, бр. 84 от 2011 г., в сила от 28.10.2011 г.)


Чл. 21. (1) Когато стоките се изпращат или превозват до трета страна, за доказване на доставката по чл. 28, т. 1 и 2 от закона доставчикът следва да разполага със следните документи:

1. (доп. - ДВ, бр. 6 от 2010 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2011 г., в сила от 01.02.2011 г.) митнически документ, в който доставчикът е вписан като износител на стоките, заверен, след потвърдено напускане на стоките от изходно митническо учреждение или друг документ, удостоверяващ износа, в случаите, когато е налице възможност да не се подава митнически документ, съгласно митническото законодателство;

2. фактура за доставката;

3. документ за превоза на тези стоки.
На практика - да.
Прочетете чл. 125 от ЗДДС.
Скрит текст :
Делта на Микроинвест е безплатен и е много по-добър от прехвалената нова версия Делта Про.
Според мен, в ИК е ясно написано, че членовете на СИК получават възнаграждение за деня на изборите. Съответно за този ден се внасят и осигуровки. А освен това  имат право на неплатен служебен отпуск за деня преди и за двата дни, следващи изборния ден, като този отпуск се зачита за трудов или служебен стаж. Но без възнаграждение и осигуровки.

Скрит текст :
И ако се изхожда от това,кога са изплатени наемите,независимо за кой месец са,то ако си закъснял да изплатиш наем за септември от трето тримесечие и го платиш през октомври значи ли,че за септември няма да се удържа данък при това положение?
За да си изясните този въпрос трябва да схването философията на авансовото облагане. А тя е в самите текстове на ЗДДФЛ.

Авансов данък за доходи от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество
Чл. 44. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Лице, придобило доход от наем или от друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество, дължи авансово данък върху разликата между облагаемия доход по чл. 31 и осигурителните вноски, които лицето е задължено да прави за своя сметка.

Кога се счита, че лицето е придобило доход?
Придобиване на доходи
Чл. 11. (1) Ако не е предвидено друго в този закон, доходът се смята за придобит на датата на:
1. плащането - при плащане в брой;
2. заверяването на сметката на получателя на дохода
или получаването на чека - при безналично плащане;
3. получаването на престацията - за непаричен доход.

Ако изплатите ЦЕЛИЯ наем през октомври-декември, изобщо няма да удържате авансов данък.