Темата е коментирана във форума
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=5071.0

Налага се мнението, че ще имате право на данъчен кредит поради това, че автомобилът е нает, но ще имате и 10% данък върху разходите при източника.
Е, очевидно навсякъде има местни особености :smile1:

Аз споделих опит от ТД на НАП София, офис Център. Там деловодството е едно и после преписки от този род се разпределят по компетентност на Счетоводството.

Не виждам как биха разпределили подобно искане на ревизорите и защо?!? (които и тук се помещават на петия най-висок етаж)
Здравейте,

Аз ще споделя личен опит.
Запитването се пише в свободен текст, кратко и по същество. Например, искате уточняване на параграфите, по които има надвнесени суми.

По-важни са следващите Ви действия.
1. Отивате в НАП и подавате исканията в деловодството, от където се снабдявате с вх.№.
2. След няколко дни отново отивате в деловодството и правите справка на кой конкретен служител е разпределено Вашето запитване. Обикновено това е служител от счетоводството.
3. Отивате при този служител и вече в разговор с него уточнявате всичко, което Ви интересува.

Важно!!!- Трябва да имате нотариално заверено пълномощно от фирмите, че ще получавате от тяхно име документи и информация от НАП, НОИ и т.н.
По повод ВОП се издава протокол съгласно чл. 117 от ЗДДС.

Срокът за издаване на Протокола е 15-дневен от датата, на която данъкът е станал изискуем, а той е изискуем от датата на издаване на фактурата.

Протоколът издаден в случаите на чл. 84 от ЗДДС се включва в дневник продажби с код на документ (09), а данъчната основа и размерът на начисления данък се отразяват както следва:
колона 13 – Данъчна основа на вътреобщностните придобивания /ВОП/
колона 15 – Начислен ДДС за ВОП и за получени доставки по чл. 82, ал. 2 – 5 ЗДДС

За да упражните правото си на данъчен кредит  следва да включите същия протокол в дневник покупки, ако  е налице право на пълен данъчен кредит, както следва:
колона 10 – Данъчна основа на получените доставки, ВОП, получените доставки по чл. 82 ал. 2 – 5 ЗДДС, вносът, както и данъчната основа на получените доставки, използвани за извършване на доставки по чл. 69, ал. 2 ЗДДС с право на пълен данъчен кредит;
колона 11 – ДДС с право на пълен данъчен кредит.

Както Ви е посочил колегата bobo, това зависи не от нормативни текстове, а от волята на възложителя. Ако става дума за застраховки, чувала съм, че регистрацията по Булстат е задължителна.
При Вас за каква дейност става дума?

По въпроса за влиянието на друго  трудово или гражданско правоотношение - то няма отражение върху сключването на ГД, нито върху дължимите осигуровки, освен ако доходите от това правоотношение не са максималните по ЗБДОО.
Аз не посочвам клетка 71 от въвеждането на единната сметка.
Все пак в декларацията се декларират обстоятелства, зависещи от декларатора. А дали внесения ДДС ще отиде за покриване на декларирания в текущата СД не можем да сме сигурни. Дори при изрядни данъкоплатци.
Здравейте колеги, използвам темата за да задам следният въпрос.
Наша фирма, копирно студио, регистрирана по ДДС прави рекламни материали за Гръцка фирма регистрирана по ДДС.Тези материали ще се раздават в България, във връзка  с реклама на филм.Мисля че трябва да посоча основание за неначисляване на ДДС -чл.86,ал.3 ЗДДС,във връзка с чл.21,ал.2.Трябва да направя и ВИЕС декларация. Така ли е или греша?Не съм се свлъсвала до сега с такъв случай.
Така е, ето и извадка от становище на НАП:
"Данъчната основа по издадена фактура за осъществена доставка на услуга по чл. 21, ал. 2 от ЗДДС с място на изпълнение на територията на друга държава членка, по които получатели са данъчно задължени, регистрирани за целите на ДДС лица, в друга държава членка се отразява в:
      Колона 22 - Данъчна основа на доставка на услуги по чл. 21, ал. 2 от ЗДДС с място на изпълнение на територията на друга държава членка.
      Внимание: Доставка на услуга по чл. 21, ал. 2 от закона може да не се включва във VIES декларацията, когато доставката на тези услуги е освободена в държавата членка, където е мястото на изпълнение на доставката. "
смущава ме текста - продажба от 01 до 30-ти. Ако е имало продажба примерно на 5-ти - кога е данъчното събитие /нали в 5-дневен срок трябва да се фактурира/
И как точно е ставала тази продажба през месеца, как да разбера в кои точно дни е имало продажба
иначе вида на стоката е записан във фактурата
Трябва да се фактурира в пет дневен срок, за да не се бави начисляването на дължимия ДДС, но до 25-ти все се налага издаване на фактурата в цитирания месец. Виж, ако продажбата е след 25-ти, може да се издаде фактура в следващия данъчен период. Ето кое е интересното :smile1:
Данък по ЗДДФЛ съм прихващала сама.
Например, лице на което е удържан ДДФЛ по трудов договор, през октомври бива освидетелствано от ТЕЛК и получава право на 7920 лв. необлагаеми за годината.
Възстановявам му надвнесения ДДФЛ и със същата сума намалявам плащането към НАП по ДДФЛ.
Много засукано е станала всичко от вчера, когато съм написала глупост. :blush:
Ако имате надвнесени суми по задължения към НАП, то би следвало да имате дебитни салда по съответните 461, 463.

Сега, като начислявате задължение, имате кредитно салдо.

При служебно прихващане от НАП, за ДДС например, съставяте статия 453/461,463
Ако си спомням правилно и marpan_64 е ЗП с възстановяване на ДДС в 30 дневен срок, то няма смисъл да внася авансовия данък. Ще го прихванат. :smile1:
Имате ли в някакъв момент кредитно салдо по някой от разчетите с НАП? Имам предвид във връзк с надвнесените суми.
Здравейте,

Защо му се плашите на това доплащане и на минуса :smile1:

В примера ще бъде:
1. Получавате фактура, в която пише:
Аванс за ремонт    400
ДДС                       100
Сума                      500

Осчетоводявате:
                             402         400
                             4531       100
                                 401           500

2. Ремонтът е приключил,имате да доплащате 50 лв. и получавате фактура, в която пише:
измазване на стая              90
пренареждане на паркет   81,67
смяна на дограма             270
авансово плащане           -400
ДДС                                   8,33
сума за плащане               50

осчетоводявате:          602    441,67
                                     402   -400
                                     4531     8,33
                                           401          50
Страхувам се, че ще стане все едно, че новата е отделна декларация, понеже се отнася до друго тримесечие..:(
Нямаше ли възможност по чл. 55 да се отбелязва, че е коригираща декларация?
Ако имате фактура от доставчик за преведен от Вас аванс за услуга, то записите са коректни.
Когато няма сума за доплащане, окончателната фактура е с нулева сума за плащане.

Примерно, превели сте авансово 500 лв. за ремонт на офиса. Имате 401/503 - 500 лв.
1. Получавате фактура, в която пише:
Аванс за ремонт    400
ДДС                       100
Сума                      500

Осчетоводявате:
                             402         400
                             4531       100
                                 401           500

2. Ремонтът е приключил и получавате фактура, в която пише:
измазване на стая              90
пренареждане на паркет   40
смяна на дограма             270
авансово плащане           -400
ДДС                                   0
сума за плащане               0

осчетоводявате:          602    400
                                     402   -400
                                     4531     0
                                           401          0
Независимо дали е стока или услуга, ползвате ДК за доставките, по които сте получател и са във връзка с извършената от Вас облагаема доставка (със ставка 0% при износ).

Съвсем друг е въпросът,че Вие може да фактурирате/продадете стока или услуга под на или над себестойността и това ще има отношение единствено към финансовия резултат и облагането с корпоративен данък или данък върху дохода.

Декларира дохода, ако е облагаем, т.е., ако между покупката и продажбта е изминала по-малко от една година. Зависи на коя дата през юли 2013 го е купило и на коя дата през юли 2014 го продава. Иначе, чл. 13, ал. 1, т. 2, буква "а" :smile1:
Добре зададеният въпрос предопределя до голяма степен получаването на верен отговор. :wink1:

Как да разбирам "ако стоката е услуга"?!? :smile1:

Формулирайте ситуацията коректно, споделете какво не разбирате и ще Ви се отговори.
Ето оригиналното указание на НАП.

А това, че наемодател е собственика ФЛ, единствено Ви препраща към внимателно определяне на наемната цена с оглед предодвратяване отклонението от данъчно облагане. (чл. 15-16 от ЗКПО)
При нает автомобил имате право на ДК за всички разходи :good:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=5071.0