• Как всеки месец от личните ми средства в чужда сметка мога да прехвърлям във фирмената, без това да се води като приход на фирмата?
Има различни възможности. Зависи от това какъв е произходът на личните Ви средства, с каква цел ще ги прехвърляте... Това вече е въпрос, който може да консултирате с Вашия счетоводител.
Здравейте,
Ако договорът е "тип овърдрафт", това на практика означава, че едната фирма периодично предоставя заеми на другата.
Правилно би било, ако всеки транш е оформен като отделен заем. В този случай може да отписвате вече тези, за които е настъпила погасителна давност.
Здравейте,

Повечето от въпросите са от мениджърско естество и не се в компетентностите на счетоводителя.
Без счетоводител не може да водите сериозен бизнес, дори той да е микро като мащаб.
Не давате информация за предмета на дейност на бъдещото образувание, но очевидната цел на дъщерното предприятие е намаляване размера на облагането. За последното мога да Ви препоръчам данъчен адвокат, специализиран в проблемите на СИДДО.

Успех!
А за закупения инвентар,който ще си приберем/а също и за климатиците/ не трябва да начисляваме ддс нали?За първи път се сблъсквам и не съм запозната.
Не. За нещата, които остават собственост и под управлението на Вашата фирма не предприемате никакви действия, докато няма промяна в обстоятелствата - продажба, бракуване или друго.
Допълвам и коригирам горното:
В същата дълга алинея 2 на чл. 27 пише, че ремонтът всъщност при Вас ще се яви безвъзмездна доставка на услуга към наемодателя и трябва да начислите ДДС върху
"... сумата на направените преки разходи, свързани с извършването и. При определяне на сумата на направените преки разходи за използваните стоки, които са или биха били дълготрайни активи, се взема предвид разход за изхабяването им като част от стойността на данъчната основа, за начисления данък върху която е приспаднат данъчен кредит, изчислен за всеки данъчен период по линейния метод ................ за период от 5 години, считано от началото на данъчния период, през който е упражнено правото на данъчния кредит."
Здравейте,
От въпроса мога да предположа с достатъчна степен на вероятност, че не е имало договаряне с наемодателя за извършване на тези ремонтни дейности и те не са платени  за сметка на наема. Тоест Вие сега извършвате безвъзмездна доставка към Вашия наемодател.
Виждам, че сте отчели разхода като ремонт, а не като подобрение, което не е било добре обмислено по мое мнение. В параграфи 31 и 32 от ДР на ЗДДС са дадени определенията за "ремонт" и "подобрение" и те не са обвързани със стойностния праг на активите.
Скрит текст :
Когато в процеса на извършване на подобрение има и някакво количество чисто ремонтни работи, например боядисване, се прилага общото правило на чл. 128 от ЗДДС за "съпътстващите" разходи и целият разход се отчита като подобрение. Завежда се като дълготраен нематериален актив. Начислява се амортизация, която обикновено е съобразена със срока на наемния договор, но не може да превиши 33% за данъчни цели.
От гл.т. на ЗДДС, за разходите за подобрение, което наемателят осъществява за своя сметка, имате право на пълен данъчен кредит. Когато, обаче, върнете актива на наемодателя, извършвате облагаема доставкана датата на връщане съгласно чл. 25, ал. 3, т. 6 от ЗДДС. Данъчната осонва на тази доставка се определя съгласно последното изречение на чл. 27, ал. 2, която е много дълга, и гласи:
"Данъчната основа на доставка на услуги по чл. 9, ал. 3, т. 3 е сумата от направените преки разходи за извършването им, намалена с разходи за изхабяване предвид обичайния икономически живот на подобрението, а ако не може да се установи сумата на преките разходи, данъчната основа е пазарната цена."
За начисления данък се съставя протокол по чл. 117.
Данъкът се отчита като разход, който е данъчно признат.

Вие сте подходили на парче, нямате заведено подобрение.
За ползван данъчен кредит за ремонт не се дължи възстановяване на същия.
Аспирационната система не можете да си вземете с Вас и най-добре издайте фактура на наемодателя за продажбата на това съоръжение с цена по договаряне и начислете ДДС. Пак няма да се правят корекции.

Здравейте! За публикуване на отчети за 2017 и 2018г. на ЮЛНЦ - трябва ли 2 такси да бъдат заплатени или може и с една?
На едно ЮЛНЦ може с една.
Здравейте,
Няма такова законово изискване като "трябвало да анулираме фактурата от самата програма"
Изискванията към записите на анулирани документи са разгледани в приложение 12 на ППЗДДС и гласи:

"При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) след периода, в който е издаден, той се включва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак. Документът се описва в дневника за покупки на получателя във файл "POКUPKI.ТХТ" на получателя, касаещ данъчния период, през който е анулиран документът, като в полетата, описващи стойности, се попълват стойности, равни по размер на съдържанието на съответните полета от оригиналния запис в дневника, но с противоположен знак.
........................ ........................ ....
Не могат да се анулират вече анулирани документи.
Не могат да се анулират записи, чрез които са анулирани документи."
Не разбрах. След като фирмата е заличена за какви счетоводни документи става дума и къде искате да ги подавате?
Здравей,
По т.1: Подай ОкД5 от момента на започване надейност на сина.

По т. 2 основното правило е, че документите се подписват от действащия оторизиран за това към момента на съставянето им.
Заявление Г2 и декларацията по чл.13-4 от ЗТР се подписват от действащия управител към момента на подаването на заявлението Г2 в Търговския регистър, ако се подават от Управителя, а не от съставителя. Значи, щом още не са подадени и ако ще се подават на хартия от управителя, това ще е новият управител.
ГФО се съставят до 31.03., така че към онзи момент съдружници са били други лица – ГФО (Баланса, ОПР, ОПП и т.н. отчети) трябва да се подпишат от стария управител.
Протоколът за приемането на ГФО ще се подпише от съдружниците, както са били към датата на протокола, т.е. ако датата на протокола е 31.03.2018г., той ще се подпише от хората, които са били съдружници към тази дата - от старите съдружници.
Здравейте,
По принцип гледайте да издавате протооли в рамките на едно тримесечие, защото така се засича VIESа :smile1:
Здравейте,
Правилното е, режийните да се плащат от Вашата фирма към възложителя на база издаден данъчен документ. С това приспадане на 1% от извършеното СМР се намалява данъчната основа на Вашата доставка неоснователно. Като знам обемите в строителството, от 1% СМР може да се набере сума, която неминуемо ще привлече вниманието на данъчния орган :smile1: А може далеч да надхвърли документално обоснованите разходи, платени от възложителя за ток, вода и охрана.
Предполагам, че определящ е БУЛСТАТа
чл. 13 (4) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г.) Към заявлението се прилага декларация, подписана от заявителя по чл. 15, ал. 1, т. 1, 2 и 3 или ал. 3, за истинността на заявените обстоятелства или за приемането на представените за обявяване актове.

чл. 15.(3) (Доп. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) Обявяването в търговския регистър и в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел на актовете по чл. 6, ал. 3 може да се заяви и от съставителя на финансовите отчети по смисъла на Закона за счетоводството с нотариално заверено пълномощно.

чл. 6. (3) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2015 г., в сила от 01.01.2016 г., доп. - ДВ, бр. 74 от 2016 г., в сила от 01.01.2018 г.) Актовете по чл. 38, ал. 1, 3 и 5 от Закона за счетоводството се заявяват и представят за обявяване в търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел по реда и в сроковете, предвидени в Закона за счетоводството.

Когато ГФО се обявява от ФЛ, съставител на ГФО, с КЕП на същото това лице, декларацията по чл. 13, ал. 4 се подписва от него, от съставителя на ГФО.
Здравейте,
Предполагам, че БУЛСТАТ не е сменен.
Изпращате отчетите както са приети на съответния БУЛСТАТ.
Навсякъде в темите тук чета, че се попълва колона 9 и 11 при продажба. А в указанието на Тошко Поптолев с големи букви пише - Не попълва колона 11?
Алгоритъмът на Тошко Поптолев е гарантирано коректен.
Съветът ми е да следвате него.
На място с платежното.
На писмо може да се забави отразяването.
Здравейте,
Прочетете внимателно следния материал. На стр. 13-14 е дадено в подробности как попълва дневниците доставчик и получател на стока по специалния режим на чл. 163а
https://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,9028.0.html
Здравейте, когато дружеството е започнало дейност през годината, съставяйки съкратените отчети да се записва период от датата на дейността или 01,01,2018 до 31,12,2018.
От датата на започване на дейността.