Защо да се плаща само след завършване на цялата работа?
Зависи от работата.
Може да е оперативен счетоводител, който вкарва фактури от дома си без определено работно време и място (това е основната разлика с ТД) и да се заплаща по месеци :smile1:
На каква пазарна цена да се продаде ДМА без балансова/остатъчна/ стойност? Как да се ориентирам и намеря реална пазарна цена
На каквато цена е готов да заплати купувача :smile1:
Определение за прилежащ терен има в §1 от ДР на ЗДДС:

6. (изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) "Прилежащ терен" е сумата от застроената площ по смисъла на Закона за устройство на територията и площта около застроената площ, определена на база отстояние 3 м от външните очертания на всяка от ограждащите стени на първия надземен етаж или на полуподземния етаж на сградата, в рамките на урегулирания поземлен имот.
Осчетоводяването на Кредитно Известие става по същия начин, по който е осчетоводена Фактурата, към която е издадено, но с отрицателен знак на стойностите и се отразява в Дневника за Покупки отново като доставка без право на данъчен кредит.
Аналогичен случай е разгледан във форума в рубриката "Избрани теми". Основното в третирането на доставката е, че се явява от категорията "транзитни продажби" и е извън териториалния обхват на действие на ЗДДС.

Ето линк към публикацията:
http://www.kik-info.com/articles/forum-news/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B6%D0%B1%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%B8.33932.php
Другата фирма изобщо ползва ли фактически охраната? Ако да, то трябва охранителната фирма да промени договорите и да ги сключи с двете фирми, на които оказва услуга. Ако ли пък не, то няма основание за разделяне на разхода, защото втората фирма не получава услуга.

Бих Ви посъветвала да изясните характера на сделката, а след това контирането е лесно и ще помогнем. Но, пак подчертавам, проблемът не е счетоводен, а юридически. :smile1:
ТЗ е законът, който регламентира лизинговата продажба и няма изискване за лицензиране по друг закон:
Скрит текст :
Указанието на НАП е за префактуриране на разходи от наемодател към наемател.
В случай и двете фирми сте наематели, а разходът за охрана на помещението е външна услуга.
Защо охранителната фирма не издава фактура директно на другия потребител на нейната услуга? :blink:
Има образец на такова искане на НАП. Попълвате и прилагате съответните документи :smile1:
Трябва да имане приет фирмен стандарт за допустимите норми на брак поради изтекъл срок на годност и да водите стоките аналитично по партиди според срока на годност, за да се проследи връзката между получени и изписани поради бракуване стоки.

Прочетете внимателно следното съдебно решение:
http://www.adms-pv.bg/spravki/dela/SD/0161d811/62542512.htm
Ако ГД е за един месец, могат да разпределят документално сумата така, че да Ви изплащат по сметки за изплатени суми под МРЗ толкова месеци колкото е нужно за да покрият цялата сума.

Колко месеци са необходими може да изчислите по формулата:

х : 367,57 = у
където х - брутна сума по договора
            у - брой на месеците

Например, при 1000 лв. трябва да разпределят по документи сумата за 3 месеца. Така ще спестите осигуровките.

Ако Ви изплатят сумата от 1000 лв. наведнъж по документ, ще Ви удържат осигуровки, ще се прекъсне за 1 месец изплащането на обезщетението, но не губите правото си да го получите след прекратяването на ГД. Само ще се наложи да подавате декларация за промяна и после отново да се регистрирате в бюрото.
Здравейте,

Легалните начини са:

1. Месечно възнаграждение, равно или под една минимална работна заплата, след намаляването му с разходите за дейността.

2. Ако по време на получаване на паричното обезщетение започнете дейност, за която подлежите на задължително осигуряване и която е за по-малко от 9 месеца, изплащането на паричното обезщетение се възстановява за оставащия към датата на прекратяване период, ако регистрацията Ви в Агенцията по заетостта е направена в срок 7 работни дни от прекратяване на трудовата дейност. Ако регистрацията е направена след този срок по неуважителни причини, изплащането на паричното обезщетение се възстановява от датата на новата регистрация за оставащия към датата на прекратяването период, намален със закъснението. Ако упражнявате трудова дейност, за която подлежите на осигуряване за по-дълъг период от 9 месеца, то паричното обезщетение за безработица се прекратява.

Всички останали "чрез вид хонорар и подобно.. " са извън законовите текстове.

Здравейте,
Със заличаването на дружеството от търговския регистър се прекратява не само качеството му на търговец, но и съществуването му като правен субект, поради което, след като бъде заличено, то не може да бъде носител на права и задължения, в т.ч. и на задължението за обявяване на актове в Търговския регистър.

Здравейте! Моля някой да ми отговори: акционерно дружество няма дейност; друго акционерно дружество има супер скромна дейност. И двете дружества прилагат облекчена форма на финансова отчетност - подлежат ли на финансов одит? Благодаря предварително.
Абсолютно!
     чл. 38. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) На независим финансов одит от регистрирани одитори, освен когато в закон е предвидено друго, подлежат годишните финансови отчети на:
               1. акционерни дружества и командитни дружества с акции;
               2. предприятия, които са емитенти по смисъла на Закона за публичното предлагане на ценни книжа;
               3. (изм. - ДВ, бр. 108 от 2006 г., в сила от 29.12.2006 г.) кредитни институции, застрахователни и инвестици-онни предприятия, дружества за допълнително социално осигуряване и управляваните от тях фондове;
               4. предприятия, за които това изискване е установено със закон;
               5. всички предприятия, непосочени в т. 1 - 4, с изключение на предприятията, прилагащи облекчена форма на финансова отчетност и бюджетните предприятия.
Може този доставчик да не е имал до сега касов апарат :smile1:
Плащанията в брой до 15 000 лева са законно и обичайно явление.
Здравейте,
Аз бих разглеждала създаването на книгата като продукция.

От тази гледна точка:

Д-т 602 Външна услуга - фактура за издаване на книгата
К-т 401 Доставчик - издателство

Д-т 602 Външна услуга - фактура за куриерска услуга
К-т 401 Доставчик - куриерска фирма

Д-т 602 Външна услуга по отделно за всеки ГД
К-т 401 Доставчик - редактор, илюстратор, набор

Трябва да издадете СИС на лицата по ГД и да внимавате по кой текст от чл. 29 на ЗДДФЛ се облагат. Илюстратора и редактора дали попадат в закона за авторското право (ЗАПСП) - там има особености. http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,2139.msg9807.html#msg9807

След това:
Д-т 611 Разходи за дейността
К-т 602 Външна услуга - фактура за издаване на книгата
К-т 602 Външна услуга - фактура за куриерска услуга
К-т 602 Външна услуга по отделно за всеки ГД

Завеждане на книгите
Д-т 303 Книга , подсметка "заглавието"
К-т 611 Разходите за книгата
Така ще получите себестойността на бройка.

При продажбите ще имате:
1. Д-т 411 Клиенти
    К-т 701 Приходи от продажба на продукция
2. Д-т 701 Приходи от продажба на продукция
    К-т 303 Книга , подсметка "заглавието"


 
През 2013 публикувах като съставител на ГФО на ЕООД всички документи. Поради стечение на обстоятелствата пълномощното ми не беше заверено нотариално. Фирмата е без дейност. Вчера получих на мейла отказ поради липсата на заверено пълномощно. Не съм получавала известие за отстраняване на несъответствие от страна на АВ. Според вас трябва ли да подам наново документите или да оставя нещата така, в крайна сметка ГФО е качен по партидата на дружеството  макар и с отказ.
Няма смисъл да подавате отново.
1. Не сте извършили нарушение, което подлежи на глоба, защото нарушение би имало, ако не заявите вписване на обстоятелство по чл. 4 или не представи акт по чл. 5 в определения от закон срок.
2. "Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършват по реда на Закона за административните нарушения и наказания."
3. Изтекла е давността. Съгласно чл. 36, ал. 1 от ЗАНН административнонаказател но производство се образува със съставяне на акт за установяване на административно нарушение (АУАН). Не се образува административнонаказател но производство, а образуваното се прекратява, когато (чл. 34, ал. 1 от ЗАНН) е изтекла една година от извършване на нарушението и също ако не е издадено наказателно постановление в шестмесечен срок от съставянето на акта - чл. 34, ал. 3 от ЗАНН.
Опитайте да подадете Ж-1 (Заявление за отстраняване на нередовности)
С каква програма работите за подаване на данните по ЗДДС - чрез счетоводен софтуер или ползвате програмата на НАП?
Ако работите със софтуер при контирането си избирате на вид документ "ОП", сделка - "продажба", "освободени доставки и освободени ВОП" и отразявате примерно

дт 752 приходи за бъдещи периоди от лихви на кт 721 приходи от лихви-с частта за месеца

защото това е записът, с който признавате прихода.
За целта може да издавате отделен ОП - чл. 119, ал. 3 го допуска.
Ако сте платеца на дохода и той е декларирал, че е СОЛ, не Ви интересува той какво декларира и внася. Броите му 400 лв. и точка. Не му издавате СИС, а той Ви издава документ по чл. 7 от ЗСч.

А ако внимателно следвате отговора ми, то от 300 лв. ще извадите осигуровките за ТРИМЕСЕЧИЕТО и върху остатъка ще начислите 10% данък.