здравейте, имам един въпрос - ние сме земед. кооперация и сме закупили зърно за семе, качвам фактурата в дневника за покупки в колони от 1 до 8а, самоначислявам си ддс-то, качвам един път протокола в дневника за продажби в клетки 9,10,14 и 15, но за протокола в дневника за покупки имам ли право на данъчен кредит?
Благодаря предварително
Имате право :smile1:

Прочетете по-горе на същата страница Отговор 43 | Февруари 06, 2014, 13:56
Упълномощен е титулярът на електронния подпис.
Здравейте, казуса ми е следния ЕТ има ел.подпис и през 2013г. собственика си прави ЕООД. Мога ли с подписа на ЕТ да подам ГФО на ЕООД - то? Собственика е един и същ и той е титуляр на ел.подпис. Благодаря предварително!
Трябва пълномощно, защото подаването няма да е от заявителя, а от пълномощник.
Скрит текст :
Доставката е без ДДС, независимо дали американският контрагент е ДЗЛ (чл. 21, ал. 2) или ДНЗЛ (чл. 21, ал. 5, т. 2, буква "в")
Като други финансови разходи, например.
Ще е любопитно да се запознаем с нормативния текст за пълномощното като право пораждащо основание за издаването на фактури.  :smile1:

Останах с впечатлението, че не обвързвате действието по издаването на фактура с неговото стопанско основание?!? :hmmm:

Ако сте продавач и извършвате продажба, регистрирате стопанската операция с фактура, а ако продажбата е към ФЛ, което не настоява за фактура и заплаща в брой, трябва най-малкото да я отразите в ОП. При това въпросният клиент не е длъжен да Ви предоставя лични данни или пълномощно.
Издаването на фактура не може да породи злоупотреба, ако е по повод реална стопанска операция. Тъкмо обратното - неиздаването на фактура в този случай би било нарушение.
Сроковете и тяхното определяне се разглежда точно в ДОПК:

Глава пета.
СРОКОВЕ
Установяване и изчисляване на сроковете

Чл. 22. (1) Срокът в административното производство е 14-дневен, когато не е установен от закона или определен от органа по приходите, съответно от публичния изпълнител. Органът по приходите и публичният изпълнител не могат да определят срок, по-кратък от 7 дни.
(2) Сроковете се изчисляват по години, месеци, седмици и дни.
(3) Срокът, който се брои по години, изтича на същото число и в същия месец на съответната година, а когато такова число няма - в края на съответния месец.
(4) Срокът, който се брои по месеци, изтича на съответното число на последния месец, а ако последният месец няма съответното число, срокът изтича в последния му ден.
(5) Срокът, който се брои на седмици, изтича в съответния ден на последната седмица.
(6) Срокът, който се брои на дни, се изчислява от деня, следващ деня, от който започва да тече срокът, и изтича в края на последния му ден.
(7) Когато срокът изтича в неприсъствен ден, този ден не се брои и срокът изтича в следващия след него присъствен ден.
(8) Последният ден на срока продължава до края на двадесет и четвъртия час, но ако трябва лично да се извърши или представи нещо пред органа по приходите или публичния изпълнител, срокът изтича в момента на приключване на работното време.

Спазване на срока

Чл. 23. (1) Срокът е спазен, когато действието е извършено или документите са подадени пред надлежния орган или са получени от страната преди изтичането на срока, определен по реда на чл. 22.

Здравейте.Включвам се по темата,защото имам същият случай-ПВЦ дограма. Но - стойността е много висока - 2900 лв. Няма как без амортизиране, но като отделен актив ли да я заведа. Няма да се приспада от наема. Моля за съвет.

Присъединявам се към мнението на ХХХХХ :good:

Какво значи "стойността е много висока - 2900 лв"?!? Такова понятие няма! Подробно е обяснено, че трябва да стъпите върху определенията за "ремонт" и "подобрение". Вашето си е ремонт.

Иначе счетоводно подобрението се завежда като ДНМА (категория VІ), амортизира се пропорционално срока на наемния договор, като не може да превишава 33% (чл. 55 от ЗКПО)

Имате право на данъчен кредит, но към момента на прекратяване на договора трябва да си самоначислите с протокол ДДС върху неамортизираната част

Скрит текст :
При не отразен документ същият се отразява в периода на откриване на грешката.
При неправилно отразен документ се уведомява писмено ТД на НАП, която служебно коригира допуснатата грешка. Това е Вашият случай и трябва да напишете едно писъмце свободен текст до данъчните.
Съгласна съм с delphine :good:

Спокойно ги отразявайте на разход, защото са данъчно признат разход по ЗКПО и с право на данъчен кредит от 01.01.2013 г. , независимо от продължителността на договора за наем или ползване (чл.9, ал.4, т.2 връзка чл.70, ал.3, т.3. от ЗДДС).

ira, не е необходима производствена характеристика за съдружник във фирма.
За Вашия случай:
В покупките - в колони 10 и 11
В продажбите - в колони 14 и 15

Предлагам Ви да прочетете следното указание на НАП за правилата за отразяване на протоколите по чл. 117 в дневниците и СД по ЗДДС.
Според мен е пресилено да отчитаме тази дограма като подобрение, защото ще трябва да се съобразите със следното:

Скрит текст :

Все пак зависи каква е дейността на фирмата.

Скрит текст :
При мен фактурите без ДДС не влизат в дневниците.
Фактурата е отчетена правилно, а ДДС можете да поискате по чл. 129 от ДОПК.
Отпускът се разрешава по утвърдения график.

          (6) Платеният годишен отпуск се ползва след писмено разрешение на работодателя.
         ........................ ........................ .......
          (8) Работодателят е длъжен да разреши платения годишен отпуск на работника или служителя, когато той е поискан за периода, посочен в графика по ал. 1, освен ако ползването му е отложено по реда на чл. 176.
          (4) (Предишна ал. 2, изм. и доп. - ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 01.03.2011 г.) Ползването на платения годишен отпуск може да се отложи и когато през календарната година, за която се отнася, работникът или служителят не е имал възможност да го ползва изцяло или отчасти поради ползване на отпуск за временна неработоспособност, за бременност, раждане и осиновяване или за отглеждане на малко дете, както и поради ползване на друг законоустановен отпуск.

          (9) Когато работодателят не е разрешил ползването на отпуска за периода, посочен в графика по ал. 1, работникът или служителят има право сам да определи времето за ползването му, като уведоми за това работодателя писмено поне две седмици предварително.
Моля помогнете  - какъв е дохода за детски на СОЛ с две ЕООД-та, който  няма договор за управление


Първо, пишете в чужда тема.

Второ, въпросът не е пълен.

1. Ако СОЛ има изпратено възнаграждение за личен труд, този доход се включва в справката за дохода за детски.

2. Ако на СОЛ са изплатени дивиденти, питайте конкретната социална служба, защото законодателството предполага противоречиво тълкувание - давам Ви линк към дискусия по въпроса:
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,3578.msg62928.html#msg62928

3. Ако СОЛ не е получил нито един от доходите по горните две точки, попълвате нулев доход в справката.
Според мен, ако към датата на годишния отчет автомобилът е с право на данъчен кредит и сте водили стриктно разходно оправдателната документация при експлоатацията му (пътни листа, разходни норми  и т.н.), то няма пречка тогава да отчетете в дневниците фактурите.
То е очевидно.
Не сте се възползвали от правото си по чл. 92, ал. 3 и Ви остава като възможност чл. 92, ал. 1.
Да споменем, че и той не е задължителен, а пожелателен.
Знам случаи, когато поради съображения да не предизвикват проверка или ревизия, фирмите не заявяват ДДС за възстановяване. Не съветвам да се прилага подобен подход, обаче. :smile1: