Прихващате вземане със задължение по партидата на съответния клиент. Зависи как сте осчетоводили разчетите по гаранциите и по другото задължение.
Azazel,
Аз мисля, че Вашият отговор на зададения в темата въпрос е меродавният. :good:
Публикуваното от tanqbgr ми се струва, че касае влекач и ремарке на ТИР.
Тогава значи Вашият подизпълнител Х не е данъчно задължено лице (не е регистрирано по ЗДДС). Бихте ли го проверили за VAT?
1. Да.
2. Може само баланс и приложението с обяснение за причините за липса на дейност, намеренията на ръководството за бъдещето и т.н.
3. Не става.
Съгласно чл. 114 от ЗДДС във фактурите задължително се вписва номера по чл. 94 от същия закон.
А мнение по категорично записан текст не може да има :smile1:
Според мен - нищо особено - извънреден приход и толкова :smile1:
Помощта се съдържа в текстовете от СС-17 "Лизинг":

4.1. Финансовият лизинг се признава като актив и пасив в счетоводния баланс на наемателя с размер, който в началото на лизинговия договор е равен на справедливата стойност на наетия актив или, ако е по-нисък - по сегашната стойност на минималните лизингови плащания.

4.3. При финансов лизингов договор наемателят:
а) (изм. - ДВ, бр. 86 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) отчита като задължение определената в договора обща сума на наемните плащания;
б) записва наетия актив по справедлива стойност или със стойността на минималните лизингови плащания, ако те са по-ниски;
в) отчита като финансов разход за бъдещи периоди разликата между определената по буква "б" стойност на наетия актив и общата сума на договорените наемни плащания;
г) признава като текущ финансов разход за периода част от финансовия разход за бъдещи периоди пропорционално на относителния дял на дължимите минимални лизингови плащания по договора за периода в общата сума на договорените наемни плащания;
д) начислява амортизация на амортизируемите наети активи - в съответствие с възприетата амортизационна политика за подобни амортизируеми собствени активи;
е) (изм. - ДВ, бр. 86 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) намалява задължението си с изплатените през срока на договора суми.
 
А записано ли е "обратно начисляване"?
От една страна, това е дейност и следва да има осигуряване за времето на оформяне на сделката.
От друга страна, после опитайте да заверите осигурителна книжка като няма доходи и дейност на практика.
По-добре да се признаят фактурите, въпреки по-късното подаване на ОКд5, защото са "основното средство за производство" на въпросната фирма :smile1:
На последния въпрос не мога да отговоря, не съм имала такъв точно случай :smile1:
В случаите, при които се анулира протокол, в който погрешно е начислен данък, въпреки че не е трябвало, за анулирането му не се съставя нов протокол, но в погрешно издадения документ се посочва основанието за анулирането му (чл. 80, ал. 6 на ППЗДДС)

Скрит текст :

А записите в дневниците правите според описаното в приложение 12 на ППЗДДС:
Скрит текст :
Малките предприятия само Баланс и ОПР ли публикуват?
Да, има такава възможност според чл. 26, ал. 5 от ЗСч.
   
Скрит текст :
Ето едно подробно разяснение от адвокат Светозар Арнаудов, любезно предоставено от Таня-ЛС
Права сте. Помощта е за майки, които са в редовна форма на обучение към момента на раждане на детето.
Така както сте го описали, няма какво да включвате в дневника за покупки. Фактурата от фирма Х с начислен ДДС ли е? Предполагам, че е и трябва да си търсите данъчния кредит в съответната държава.
Чл. 92. (1) Данъкът за възстановяване по чл. 88, ал. 3 се прихваща, приспада или възстановява, както следва:
1. (изм. - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) при наличие на други изискуеми и неизплатени данъчни задължения и задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите, възникнали до края на календарния месец на подаване на справка-декларацията, органът по приходите прихваща тези задължения с посочения в справка-декларацията данък за възстановяване; за остатъка, ако има такъв, се прилага редът по т. 2;
2. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) когато няма други изискуеми и неизплатени задължения по т. 1 или техният размер е по-малък от посочения в справка-декларацията данък за възстановяване, регистрираното лице приспада данъка за възстановяване или остатъка по т. 1 от дължимия данък за внасяне, посочен в справка-декларациите, подавани в следващите два поредни данъчни периода;
3. ако след приспадането по т. 2 остане данък за внасяне, той се дължи в срока по чл. 89;
4. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) ако след изтичането на срока по т. 2 има остатък от данъка за възстановяване, органът по приходите прихваща този остатък за погасяване на изискуеми публични вземания, събирани от Националната агенция за приходите, или го възстановява в 30-дневен срок от подаването на последната справка-декларация;

Ако е без ревизия, а АПВ - в 30 дневен срок от подаване на СД.
Е, според новото указание може и с фактура.
Нали данъчният ефект е един и същ :smile1:
За дата на данъчното събитие погледнете все пак чл. 63, ал. 1, във вр. с чл. 25, ал. 7, а за изискуемост - чл. 63, ал. 3.

Имам още един въпрос.При счетоводния баланс амортизациите се отчитат в пасива,нали? Но като какво по-точно?
Начислените амортизации не участват пряко в Баланса, а косвено - дълготрайните активи се посочват в Актива по балансова стойност.
Скрит текст :