Според мен разходът си е данъчно признат , просто нямат право на данъчен кредит.
:good:
Да, тъй като нямате право на данъчен кредит, начисленият данък за Вас е разход и е правилно да го отнесете като увеличение стойността на получената услуга.
В ЗМДТ не са предвидени данъчни облекчения за туристическия данък.
НАП излезе със становище от тази година, че това може  да става с фактура:

Становище № 20-00-42/21.02.2014 г.
Като лице добре запознато с материята (с решение на ТЕЛК над 50%, едновременно с това пенсионер и СОЛ), мога да споделя следното:

Само по себе си решението на ТЕЛК не освобождава от задължение за осигуряване по КСО и ЗЗО.

Статута на пенсионер, обаче, освобождава от задължението СОЛ и работещите по ГД, независимо от размера на възнаграждението, да се осигурява по КСО, защото ал. 3 на чл. 4 от КСО е обявена за противоконституционна по отношение на пенсионерите.
Скрит текст :

Същевременно, здравното осигуряване на пенсионерите, явяващи се лица по чл. 4, ал. 3, т. 1, 2 и 4 (свободна професия, собственици на фирми и регистрирани ЗП) си е задължително по ЗЗО и не е обявено за противоконституционно (чл. 40, ал. 1, т. 2 от ЗЗО).
Скрит текст :

Пенсионерите СОЛ да запомнят:
1. Могат да се осигуряват по КСО, ако искат
2. По ЗЗО "няма не искам, няма недей"!!!
Чудя се кога работодателите ще започнат да спазват и КТ, и морала.
Той не е виновен за лошото време, но и работниците не са виновни. Като е лошо времето не ядат ли, сметки не плащат ли?
Щом не му се плаща, да съкращава поради намаляване обема на работата и да праща хората на борсата. Пък като изгрее слънцето да си ги назначава обратно, ако са достатъчно глупави да му се вържат повторно на такъв.
По т.1 - Бихте ли уточнили за какъв митнически режим на вноса става дума при "Турска фирма внася стока в Б-я във фирма X, която все още е собственост на турската фирма."?
Съжалявам, но не схващам за каква сделка става дума.

По т.2 - Защо фирма У фактурира услугата на турската фирма, след като стоката е продадена на фирма Х?
Заявлението може да се подаде и само от единия съдружник , и само той да попълни декларация :)
Зависи от дружествения договор. Може да не са "заедно и по отделно", а само "заедно". :smile1:
Вижте, за да получите точен отговор, трябва да зададете точен въпрос.
За целита трябва да уточните:
1. Кой е вносител?
2. Кой е собственик на стоката при оказването на услугата - българска или чужда фирма? Пишете, че  "Бг-фирма, регистрирана по ДДС извършва услуга (доработка) в България  за турска фирма". Последната има ли седалище в Б-я? Регистрирана ли е тук по ЗДДС? Ако не, защо стоките не напускат страната? Директно след доработката турската фирма ли ги прехвърля на друга българска?..... Не ни карайте да гадаем  :excl:
Привет ! Използвам, че се разисква по темата за публикации на ГФО в ТР за да попитам за следното : Имам ООД което от две години няма дейност следва ли към баланса и  отчета -които би следвало да са нулеви да се подава отчет за собствения капитал и справка за дълготрайните активи.
          чл. 26. (1) Съставните части на годишния финансов отчет са: счетоводен баланс, отчет за приходите и разходите, отчет за паричните потоци, отчет за собствения капитал и приложение.
........................ .....
(5) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) (*) Предприятията, прилагащи облекчена форма на финансова отчетност, които изготвят и представят годишния си финансов отчет на базата на Националните стандарти за финансови отчети за малки и средни предприятия, могат да не изготвят отчет за паричните потоци и отчет за собствения капитал.

Допълнителни разпоредби
     § 1. По смисъла на този закон:
15. (нова - ДВ, бр. 96 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 102 от 2005 г., в сила от 20.12.2005 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) "Предприятия, прилагащи облекчена форма на финансова отчетност" са предприятията, които в текущата или в предходната година не надвишават показателите на два от следните критерии:
               1. балансова стойност на активите към 31 декември - 1,5 млн. лв.;
               2. нетни приходи от продажби за годината - 2,5 млн. лв.;
               3. средна численост на персонала за годината - 50 души.
При определяне статута на едно новообразувано предприятие, като прилагащо облекчена форма на финансова отчетност, се вземат стойностите на тези критерии само за годината на възникване.
Да, така е,но нали в заявлението се пишат и двамата съдружници (или колкото на брой са те).
Колкото са заявителите - от всеки трябва да има декларация за истинността на заявените обстоятелства. :smile1:
Декларацията за истинността на заявените обстоятелства трябва да е от името на заявителя, който е вписан в заявлението за обявяване на ГФО.
Здравейте,
Зависи за какво точно става дума. Вижте чл. 33 от ЗДДС и дали не попадате в неговата хипотеза:
Доставка по обработка на стоки
Скрит текст :
Ако търговската отстъпка се предоставя на датата на възникване на данъчното събитие, т.е. в момента на прехвърляне на собствеността върху материалните запаси и това е фиксирано в издадената фактура, то търговската отстъпка не се осчетоводява. Това означава, че постъпващият в предприятието материален запас се осчетоводява по цена, равна на фактурната цена минус отстъпката. Вашият случай е такъв, поне според описаното.

Ако търговската отстъпка се предоставя след датата на възникване на данъчното събитие, като най-често това се свързва с изпълнението на някакви условия от страна на клиента, при изпълнението им се издава ДКИ, което се осчетоводява
Д-т 401
Д-т 4531
        К-т 709
 :blink: Ох, и методистите по ЗДДС казаха ПОДАВАЙ, ама то е повече работа от регистриран и как да му искам повече пари !? :noexpression:
Фактурирайте му "допълнителна счетоводна услуга".
Прекратява се, но след това се възстановява, ако гражданския договор е за по-малко от 9 месеца, какъвто е Вашият случай и при спазване на следните условия:

(5) (Доп. - ДВ, бр. 100 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., доп. - ДВ, бр. 99 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Ако по време на получаване на паричното обезщетение лицето започне да упражнява дейност - основание за задължително осигуряване по чл. 4, която бъде преустановена след по-малко от 9 месеца, изплащането на паричното обезщетение се възстановява за оставащия към датата на прекратяването период, ако регистрацията на лицето в Агенцията по заетостта е направена в срок 7 работни дни от прекратяване на трудовата дейност. Ако регистрацията е направена след този срок по неуважителни причини, изплащането на паричното обезщетение се възстановява от датата на новата регистрация за оставащия към датата на прекратяването период, намален със закъснението.
Не съм много сигурна от къде вземате текста на ал. 4 на чл. 117, който цитирате и поради това съм приложила действащата нормативна база по интересуващия Ви въпрос.

Най-общо, трябва да си самоначислите данъка с протокол по чл. 117 в срок до 15 дни от датата на фактурата. Този протокол отразявате в дневника за продажбите в месеца, през който е издаден, а в дневника за покупките - в срок от 12 месеца като на това основание ползвате данъчен кредит.
Получената фактура отразявате в дневника за покупките като посочвате данните само в колоните от 1 до 8а.
Скрит текст :
Може би:

Д-т 206               1124,88
Д-т 4531               224,88
Д-т 621                   39,74
          К-т  159                       1389,60

И следващите 24 мес. при всяка вноска
Д-т 159 / К-т 501               57,90

Най-обичам объркани въпроси, защото като премахнеш бъркотията от въпроса, той отговорът сам си изплува :smile1:

служители и работници, които са назначени в дружество с район много населени места, когато командировката е в същите населени места..............Напри мер от София се изпращат в Благоевград, който град е в района на дружеството.

В трудовия договор пише: ".... лицето ще изпълнява длъжността в обект (цех, отдел)..." и този обект си има точен адрес, не е "в района на дружеството". Ако командировате човека в друг отдел на същото дружество, но в населено място различно от това, в което той полага труд по трудов договор, естествено, че ще го командировате.