2921
С този текст е казано всичко:
Чл. 26. Не се признават за данъчни цели следните счетоводни разходи:
...
6. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) разходи за начислени глоби, конфискации, включително по чл. 307а от Наказателния кодекс и други санкции за нарушаване на нормативни актове, лихвите за просрочие на публични държавни или общински задължения;
Разходити за лихви за просрочие са счетоводен данъчно непризнат разход за финансовата година, през която е начислен, а се начислява когато стане дължим.
С други думи, осчетоводявате ги като 621 / 496 през тази година и с тях преобразувате финансовия резултат за 2014-та.
Чл. 26. Не се признават за данъчни цели следните счетоводни разходи:
...
6. (доп. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) разходи за начислени глоби, конфискации, включително по чл. 307а от Наказателния кодекс и други санкции за нарушаване на нормативни актове, лихвите за просрочие на публични държавни или общински задължения;
Разходити за лихви за просрочие са счетоводен данъчно непризнат разход за финансовата година, през която е начислен, а се начислява когато стане дължим.
С други думи, осчетоводявате ги като 621 / 496 през тази година и с тях преобразувате финансовия резултат за 2014-та.
2922
ТРЗ и осигуряване » Re: Ваучери за храна ?
03.06.2014, 10:28Така е
Основното трудово възнаграждение не може да е под МРЗ и трябва да е в пари. (чл. 244, вр. чл. 269 от КТ)
Допълнително може ваучери за храна, може и екскурзия до Париж
Основното трудово възнаграждение не може да е под МРЗ и трябва да е в пари. (чл. 244, вр. чл. 269 от КТ)
Допълнително може ваучери за храна, може и екскурзия до Париж
2923
ТРЗ и осигуряване » Re: Ваучери за храна ?
03.06.2014, 10:14Терзаят ме смътни съмнения, че въпросният работодател или е пряк производител на някакъв хранителен отпадък или е свързан с подобен производител.
И на какво основание ще заплаща трудовото възнаграждение (основоно!!!) в натура?
чл. 269. (1) Трудовото възнаграждение се изплаща в пари.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Допълнителни трудови възнаграждения или част от тях могат да се изплащат в натура, ако това е предвидено в акт на Министерския съвет, в колективен трудов договор или в трудовия договор.
И на какво основание ще заплаща трудовото възнаграждение (основоно!!!) в натура?
чл. 269. (1) Трудовото възнаграждение се изплаща в пари.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Допълнителни трудови възнаграждения или част от тях могат да се изплащат в натура, ако това е предвидено в акт на Министерския съвет, в колективен трудов договор или в трудовия договор.
2924
Данъци и счетоводство » Re: Публикуване на ГФО в ТР - документи
03.06.2014, 10:01С кого е сключен договорът за счетоводно обслужване? С Вас или със счетоводната къща?
Ако договорът е със счетоводната къща, в която работите, ГФО се подписва от управителя на ССП:
Тези неща са достатъчни за пускането на отчета по електронен път.
Е, естествено трябва да има и сканирана вносна бележка за платената такса
Ако договорът е със счетоводната къща, в която работите, ГФО се подписва от управителя на ССП:
Скрит текст :
Съответно пълномощното (нотариално заверено) е на името на управителя на счетоводната къща и декларацията по чл. 13, ал. 4 (за истинността на заявените обстоятелства) също е от негово име. Тези неща са достатъчни за пускането на отчета по електронен път.
Е, естествено трябва да има и сканирана вносна бележка за платената такса
2925
Няма проблем съдружници да бъдат командировани в чужбина във връзка с дейността на дружеството, дори да не са на трудов договор.
Чл.33, ал.2 се отнася за пътувания в качеството на съдружници, т.е. без задача за изпълнение, свързана с дейността на предприятието, а само защото трябва да подпишат нещо като съсобственици.
Чл.33, ал.2 се отнася за пътувания в качеството на съдружници, т.е. без задача за изпълнение, свързана с дейността на предприятието, а само защото трябва да подпишат нещо като съсобственици.
2926
Данъци и счетоводство » Re: Регистрация по ДДС
03.06.2014, 07:01Регистрацията по ЗДДС е задължителна при облагаем оборот над 50 000 лв. за последните 12 последователни месеца. Също така има и задължителна регистрация при обща стойност на ВОП за текущата календарна година над 20 000 лв.
Данъчно задължени лица, които получават услуги от чуждестранни доставчици (от ЕС или извън него) с място на изпълнение на територията на България или които оказват услуги с място на изпълнение в ЕС, са длъжни да се регистрират по ЗДДС още преди получаването или оказването на услугата, т.е. независимо от натрупания облагаем оборот. Вашият случай не е такъв.
Имате правото и на доброволна регистрация за ДДС цели.
Данъчно задължени лица, които получават услуги от чуждестранни доставчици (от ЕС или извън него) с място на изпълнение на територията на България или които оказват услуги с място на изпълнение в ЕС, са длъжни да се регистрират по ЗДДС още преди получаването или оказването на услугата, т.е. независимо от натрупания облагаем оборот. Вашият случай не е такъв.
Имате правото и на доброволна регистрация за ДДС цели.
2927
Данъци и счетоводство » Re: НПР по граждански договор
03.06.2014, 06:52Подкрепям изцяло мнението на ХХХХХ
2928
ТРЗ и осигуряване » Re: Справка за определяне на осигурителния доход .
02.06.2014, 19:13В чл.6, ал.8 от КСО е обяснено:
Окончателните осигурителни вноски се дължат от осигурените лица върху годишния осигурителен доход в размерите за фонд "Пенсии" и за допълнително задължително пенсионно осигуряване в срока за подаване на данъчната декларация. Годишният осигурителен доход се определя като разлика между декларирания или определения с влязъл в сила ревизионен акт по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс облагаем доход от упражняване на съответната трудова дейност и сбора от доходите, върху които са внасяни авансово осигурителни вноски.
Да си прочетат текста, който означава, че ако има доход над авансово декларирания, за разликата над авансовите вноски се дължат допълнителни такива.
СОЛ дължи вноски върху 4200 лв. за десетте месеца, в които е упражнявал дейност със или без доход от нея. Реално е получил по-малко - 2320 лв. И къде я видяха данъчните тази разлика за довнасяне, като тя е отрицателна величина?!? А ако има нулев доход няма да вписва изобщо за цялата година 420 лв. в колона 4, така ли?!? И ще му възстановяват авансовите вноски, що ли?!?
Да напишат официален документ с обосновка защо има да декларира довнасяне, по кой текст от кой нормативен акт!
Окончателните осигурителни вноски се дължат от осигурените лица върху годишния осигурителен доход в размерите за фонд "Пенсии" и за допълнително задължително пенсионно осигуряване в срока за подаване на данъчната декларация. Годишният осигурителен доход се определя като разлика между декларирания или определения с влязъл в сила ревизионен акт по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс облагаем доход от упражняване на съответната трудова дейност и сбора от доходите, върху които са внасяни авансово осигурителни вноски.
Да си прочетат текста, който означава, че ако има доход над авансово декларирания, за разликата над авансовите вноски се дължат допълнителни такива.
СОЛ дължи вноски върху 4200 лв. за десетте месеца, в които е упражнявал дейност със или без доход от нея. Реално е получил по-малко - 2320 лв. И къде я видяха данъчните тази разлика за довнасяне, като тя е отрицателна величина?!? А ако има нулев доход няма да вписва изобщо за цялата година 420 лв. в колона 4, така ли?!? И ще му възстановяват авансовите вноски, що ли?!?
Да напишат официален документ с обосновка защо има да декларира довнасяне, по кой текст от кой нормативен акт!
2929
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
02.06.2014, 12:03Може. В ел.услуги има искане за издаване на документ.
После си разпечатвате вх.№ и с пълномощно си получавате удостоверението в седем дневен срок
После си разпечатвате вх.№ и с пълномощно си получавате удостоверението в седем дневен срок
2930
Данъци и счетоводство » Re: ДДС за износ извън ЕС
01.06.2014, 19:44Международен транспорт на стокиФирмата ни е Българска и регистрирана в България по ЗДДС.Извършила е транспорт на стоки от Румъния до Република Хърватска и е пуснала фактура за транспортна услуга на фирма от Р Хърватска.
Въпросът ми е на основание на кой член от ЗДДС ще се начисли ДДС нулева ставка.
Чл. 30. (1) (Предишен текст на чл. 30 - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) Облагаема доставка с нулева ставка е превозът на стоки, когато превозът се извършва:
1. от място на територията на страната до територията на трета страна или територия или до територията на островите, образуващи автономните области Азори и Мадейра, или
2931
Данъци и счетоводство » Re: осчетоводяване на средства от БТ
01.06.2014, 10:08Темата е коментирана във форума
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4175.0.html
Ако извън тези коментари имате въпроси, задайте ги.
http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,4175.0.html
Ако извън тези коментари имате въпроси, задайте ги.
2932
ТРЗ и осигуряване » Re: Граждански договор и ПОБ
01.06.2014, 08:18Под МРЗ.
2933
Данъци и счетоводство » Re: Помощ за решаването на задача по корпоративно счетоводство
31.05.2014, 18:59аз имам затруднение относно задача 3,4,5 затруднявам се при счетоводните статии
По точка 3:
Имате финансов лизинг и единствено трябва да се съобразите с СС-17:
Финансов лизинг
4.1. Финансовият лизинг се признава като актив и пасив в счетоводния баланс на наемателя с размер, който в началото на лизинговия договор е равен на справедливата стойност на наетия актив или, ако е по-нисък - по сегашната стойност на минималните лизингови плащания.
4.2. При изчисляването на минималните лизингови плащания сконтовият фактор е лихвеният процент, заложен в лизинговия договор, ако той практически може да бъде определен. Когато не може да бъде определен, се използва диференциалният лихвен процент за задължението на наемателя.
4.3. При финансов лизингов договор наемателят:
а) (изм. - ДВ, бр. 86 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) отчита като задължение определената в договора обща сума на наемните плащания;
б) записва наетия актив по справедлива стойност или със стойността на минималните лизингови плащания, ако те са по-ниски;
в) отчита като финансов разход за бъдещи периоди разликата между определената по буква "б" стойност на наетия актив и общата сума на договорените наемни плащания;
г) признава като текущ финансов разход за периода част от финансовия разход за бъдещи периоди пропорционално на относителния дял на дължимите минимални лизингови плащания по договора за периода в общата сума на договорените наемни плащания;
д) начислява амортизация на амортизируемите наети активи - в съответствие с възприетата амортизационна политика за подобни амортизируеми собствени активи;
е) (изм. - ДВ, бр. 86 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) намалява задължението си с изплатените през срока на договора суми.
В случая:
Д-т 205 39 000
Д-т 625 2 500
К-т 159 41 500
По точка 4:
Не ми се занимава с конкретните числа, но трябва да обърнете внимание на следното:
- всяка документирана (с искания за отпускане на материали, лимитни карти и други първични документи) стопанска операция за намаляване на материалите се осчетоводява по статията:
Д-т 601
К-т 302 (съответните аналитични сметки)
- при изписването на материалите следва да приложите възприетата счетоводна политика, а именно „като се прилага методът на средно претеглена стойност”. В тази връзка не забравяйте, че имате и закупени материали по т.1.1 от задачата
- тъй като в условието е записано, че „В счетоводството на „Успех“ ООД се отчитат двуаспектно като се използват сметките от група 60 и група 61.”, трябва да отнесете по продукти изписаните материали като използвате статията:
Д-т 611 (по продукти)
К-т 601
По точка 5:
Тук се обръща внимание на разграничението на разходите за амортизация на преки и общо производствени (непреки) постоянни разходи.
Амортизацията се начислява по инвентарни единици със статията:
Д-т 603
К-т 241
После според условието следва да отнесете така начислените по икономически елемент амортизации и по функционално предназначение:
В случая за амортизацията на оборудването ще имате:
Д-т 611.11 (за продукта „Огоста F99“)
К-т 603
Д-т 611.12 (продукта „Тракия М88“)
К-т 603
Д-т 611.2 (за останалите постоянни разходи за амортизации)
К-т 603
По точки 4 и 5 препоръчвам да прочетете СС-2 Отчитане на Стоково-Материалните Запаси.
2934
Данъци и счетоводство » Re: Финансова стабилност
31.05.2014, 16:21Фирма регистрирана през 2014г. представя ли фин.отчет към текущ период ,при положение ,че в справката за фин.стабилност пише годишен?
Зависи, дали се изисква такъв отчет от нормативен акт, защото това е междинен отчет.
Виж ЗСч:
Скрит текст :
2935
Данъци и счетоводство » Re: наем етажна собственост
30.05.2014, 19:53Здравейте,
Няма защо да ви обърква начина на плащане. Запишете в анекс към наемния договор по каква сметка ще се превежда сумата и от там нататък не е Ваша грижа как ще се оправят счетоводно етажната собственост и тяхното ФЛ-представител.
След като ще превеждате парите по банка, няма да издавате РКО, а техния представител ще ви издава документ по чл. 7 от ЗСч, за да си отчетете разхода. Това може да бъде фактура - продават се такива кочани, но това пак си е техен проблем. Ако трябва Вие да им оправяте бумагите, да Ви наемат по договор за счетоводно обслужване, нали? Няма да им превеждате пари без да Ви издадат документ и бързо ще влезнат в час.
За Вас остава да подавате декларацията по чл. 55 за всяко тримесечие и да включите данните за етажната собственост в справката по чл. 73.
Няма защо да ви обърква начина на плащане. Запишете в анекс към наемния договор по каква сметка ще се превежда сумата и от там нататък не е Ваша грижа как ще се оправят счетоводно етажната собственост и тяхното ФЛ-представител.
След като ще превеждате парите по банка, няма да издавате РКО, а техния представител ще ви издава документ по чл. 7 от ЗСч, за да си отчетете разхода. Това може да бъде фактура - продават се такива кочани, но това пак си е техен проблем. Ако трябва Вие да им оправяте бумагите, да Ви наемат по договор за счетоводно обслужване, нали? Няма да им превеждате пари без да Ви издадат документ и бързо ще влезнат в час.
За Вас остава да подавате декларацията по чл. 55 за всяко тримесечие и да включите данните за етажната собственост в справката по чл. 73.
2936
Данъци и счетоводство » Re: наем на актив
29.05.2014, 13:18Ако не е уговорен наем, няма основание за начисляването му.
Някой дал на някого нещо да ползва...
Някой дал на някого нещо да ползва...
2937
Данъци и счетоводство » Re: наем на актив
29.05.2014, 12:03Какво се начислява зависи от конкретния договор.
Ако в новия наемен договор се уговори заплащането на ползването на актива за времето, през което е действал договора за покупко-продажба, но без да е прехвърлена собствеността, то може да се начислява наем.
Ако в новия наемен договор се уговори заплащането на ползването на актива за времето, през което е действал договора за покупко-продажба, но без да е прехвърлена собствеността, то може да се начислява наем.
2938
Данъци и счетоводство » Re: Относно искане за регистрация по ДДС
29.05.2014, 11:00Подавате всеки месец, през който за предходните 12 надвишавате 50 000 облагаем оборот.Благодаря! Ще сътворя тогава една свободен текст.
При условие, че е еднократна продажба на ДМА / УПИ/ а не от дейност трябва ли да подавам пак след отказа?
2939
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
29.05.2014, 10:55По този начин в дневника за продажби ще фигурира като ДО тази по чл. 26 (3), т.е. с увеличението. Няма да има и математическо разминаване.По този начин в дневника на продажбите като данъчна основа ще бъде всъщност ДО без увеличението по чл. 26 ?
2940
Данъци и счетоводство » Re: дневник продажби ДДС при сделка с недвижим имот
28.05.2014, 19:55Предполагам, че е записана ДО по чл. 26 (3) и се получава като сума по-висока от тази за плащане по нотариален акт. Ако е така, не може да се каже, че фактурата е грешна.в нашата фактура като данъчна основа е вписана сумата за изчисляване на ддс-то. ето от къде идва моята чуденка Излиза, че фактурата е грешно съставена. Дали трябва да се коригира или просто да я осчетовя както ме посъветвахте?
Има фактури, в които пише:
Данъчна основа
Данъчна ставка
Размер на данъка
Сума с ДДС
Сума за плащане
В такава фактура сумата с ДДС ще е по-голяма от сумата за плащане по НА, ако ДО е тази по чл. 26 (3) и фактурата няма да е грешна от формална гледна точка.
По нашия пример тя ще изглежда така:
Данъчна основа 52 090,50
Данъчна ставка 20%
Размер на данъка 10 418,10
Сума с ДДС 62 508,60
Сума за плащане 60 000,00
Разликата от 2 508, 60 лв. е увеличението от 2090,50 плюс ДДС. Тези разходи не са приход и не ги дължи клиента на доставчика, а са разход за страната, която ги плаща.
Осчетоводяването може да се направи по следния начин:
1. Фактурата - както е написана - в дневниците и в счетоводството
Д-т 411 62 508,60
К-т 701 52 090,50
К-т 4532 10 418,10
2. Сторниране влиянието на разходите за данъци
Д-т 701 2 508,60
К-т 411 2 508.60
В заключение пак ще кажа, че този метод не е утвърден от експерт-счетоводител, преподавател или методолог от МФ, но мисля, че отразява правилно същността на стопанската операция в крайна сметка.