Закривате активите на заличеното ЕТ като ги кредитирате и ги натрупвате по Дт на някоя разчетна сметка в новото ЕТ, например 498 или 499. По аналогичен начин закривате пасивите на продаденото ЕТ без сметките от раздел А за собствения капитал. Полученото салдо по разчетната сметка на новото ЕТ трябва да е равно на СК на заличеното, но най-често не е. Счетоводно цената на една фирма е равна на нейния собствен капитал, но пазарната цена е различна.
За платената сума по прехвърлянето вземате Дт Разчетна с-са / Кт Парични средства. Ако остане салдо по разчетната сметка, приключвате го със сметка 123 - там остава резултатът от сделката, който може да е печалба или загуба.
Ако нямате определено възнаграждение по договора за управление, дължите осигурителни вноски като СОЛ само за времето, в което дружеството осъществява дейност.
Можете въобще да си спестите усилията с назначението, тъй като обстоятелството правопораждащо осигуряването е наличието на трудова дейност. :smile1:
Здравейте,
В примера, който използвате, 1000 лв. е брутния доход.
Съгласно чл. 31. (1) облагаемият доход от наем се определя, като придобитият доход се намалява с 10 на сто разходи. Значи това са 1000 - 1000*10% = 900 лв.
А в служебната бележка се посочва брутният доход, който се намалява с НПР преди облагането.
Ако на служителката се дължи ДДФЛ за 2012 г., е следвало да поискате възстановяването с ГДД за 2012 г. в срок до 30-ти април 2013 г. по опростената процедура на чл. 130 от ДОПК.

Ако сте пропуснали да го направите, има два варианта:

1. Лицето да подаде искане за възстановяване на недължимо внесената сума по реда на чл. 129 от ДОПК.

2. Да възстановите сумата на лицето и да коригирате задължението на дружеството към бюджета в намаление с дължимата за възстановяване на лицето сума.
Колеги,

Аз мисля, че спорът е контрапродуктивен - отношенията имат юридическа рамка, която определя размера на отговорността на възложителя и изпълнителя. Това дава възможност да се потърси овъзмездяване на претърпените щети по съдебен ред.

Бих посъветвала питащата да върви напред като сключи договор със счетоводната къща, която я е консултирала и на която има доверие.
Ако ми кажете начина по който получавате колко % са тези 50 ст. от сумата ще Ви бъда много благодарна. :)

Отговорено Ви е вече от ХХХХХ:
Разликата между продажна цена и себестойност отнесена към себестойността?
Важно е основанието на бонуса и юридическата основа на взаимоотношенията на получателя и платеца на бонуса.

Защо не:
     чл. 24. (1) Облагаемият доход от трудови правоотношения е трудовото възнаграждение и всички други плащания в пари и/или в натура от работодателя или за сметка на работодателя, с изключение на доходите, посочени в ал. 2
........................ .....
     чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишен текст на чл. 25 - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Годишната данъчна основа за доходите от трудови правоотношения се определя, като облагае-мият доход по чл. 24, придобит от данъчно задълженото лице през данъчната година, се намалява с удържаните от ра-ботодателя задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице, по реда на Кодекса за соци-ално осигуряване и на Закона за здравното осигуряване, както и с внесените в чужбина задължителни осигурителни вноски, които са за сметка на физическото лице.
          (2) (Нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Годишната данъчна основа по ал. 1 на самоосигуряващи се лица, придобили доходи от трудови правоотношения по § 1, т. 26, буква "и" от допълнителните разпоредби, се на-малява и с осигурителните вноски, които самоосигуряващото се лице е задължено да прави за данъчната година за своя сметка по реда на Кодекса за социално осигуряване и Закона за здравното осигуряване.
 :hmmm:
Здравейте,
Ето моето мнение:
Започнете по граждански договори, наберете клиенти и тогава се регистрирайте като свободна професия по БУЛСТАТ или регистрирайте фирма.
Аз не съм привърженик на поставяне на каруцата пред коня, на слагането на тигана върху огъня, докато рибата е в морето и ... на увеличаването на фирмите без дейност. :smile1:
Колкото до разходните документи - фирмите ще Ви издават сметки за изплатени суми. :good: А разходките до НАП и НОИ ще са спестени.
Предоставям Ви една подробна и с много изчерпателни примери разработка на д.е.с. Тошко Поптолев
 ЮЛ има задължението да начислява или неначислява данъка, а не лицето с ТЕЛК. Искам да кажа, че съм привърженик на "черно на бяло" да го има. А и мисля, че този текст е отправен към самите лица с ТЕЛК, нищо не пише за платеца на доход.

Какво искате да пише?!?

Вие като платец на дохода имате задължение да удържите и внесете авансовия данък дължим от лицето с ТЕЛК за доход от наем, а когато такъв не се дължи от лицето(черно на бяло според чл. 44 ал. 2) - НЕ се поражда задължение за удържането на данък от него и внасянето му от Вас като инкасатор.
Когато някой не дължи пари за нещо инкасаторът не му ги събира!
Описано е в СС-1:

Скрит текст :

Оповестявате кратко какво представлява предприятието, намеренията на ръководството му за възобновяване на дейността или за закриване на дружеството.... такива неща.
При тази ситуация не виждам счетоводна грешка, подлежаща на корекция по чл. 75, а по-скоро грешно попълване на декларацията. Опитайте с писмо до ТД на НАП за корекция на декларацията.
Бихте ли уточнили какво искате да кажете с израза "в ГДД съм посочила по-малък размер на авансовите вноски от действително внесените такива"? - къде сте посочили по-малко - на ред 21 или на ред 23?

А данъкът върху разходите не зависи от това какво сте посочили по отношение на авансовите вноски и трябва да го отразите по чл. 75. С данъка върху разходите, ще се намали счетоводния и данъчния финансов резултат, защото той се признава за данъчни цели в годината на начисляване (чл. 206)
Здравейте,

Да, ние можем да решим тези два казуса :smile1:

Добре е и Вие да ги решите и да ни представите решението си за консултация - ще Ви помогнем да отстраните евентуални грешки :good:
Ако лицето няма дейност, това означава, че не е придобило доходи, освен пенсията и е освободено от подаване на декларация по чл. 50 по силата на чл. 52, ал. 1, т. 3.

След като лицето е прекратило дейност е било задължено в 7 дневен срок да подаде съответната декларация ОКд5 и да не се внасят здравни осигуровки.
Декларация по чл. 55 се подава за удържан и внесен данък.
Няма данъчно задължение - няма декларация :smile1:
Не.
Данните за упълномощаване се вписват в самата декларация.