Здравейте,
Дори фирмата да е без дейност, капиталът трябва да е под 500 лв, за да е нулев баланса. Освен това има изискване за приложение.

Не е необходимо да четем някъде, а там където информацията е меродавна.
В случая това са указанията на Министерство на финансите.

Копирам линк към становищата на министерството, в който има раздел Корпоративен данък и счетоводство и в този раздел петото поред становище касае повдигнатата тема. Не мага да кача файла в pdf-формат, защото тук го отчита като голям. От линка можете да си го изтеглите.

http://www.minfin.bg/bg/page/171
Действително, определенията би следвало да са по-точни и всички тези изключения и допълнения са объркващи. Оставят усещането за заложени несправедливости в самата норма :(
(2) Окончателният данък за доходите от дивиденти се определя върху брутната сума, определена с решението за разпределяне на дивидент.

Брутната сума означава сумата на определения в решението дивидент, независимо под каква форма се получава.
Може би не точно нулеви отчети, а по-скоро приложението....

Декларацията за това е "декларация", защото към нея не се прилагат документи, потвърждаващи декларираните данни.
Аз съм пенсионер и не ми искаха пенсионно разпореждане при подаване на ОКд5 :noexpression:
Според мен, доходът от дивидент трябва да се включи, защото е облагаем доход по ЗДДФЛ.
Да - 11 00 00

Данъци и други приходи за централния бюджет                                                   11 00 00
Осигурителни вноски и свързани с тях наказателни лихви за  ДОО, Ф ГВРС и УчПФ   55 11 11
Здравноосигурителни вноски и свързани с тях наказателни лихви за НЗОК                   56 11 11
Осигурителни вноски и свързани с тях наказателни лихви за ДЗПО                                   58 11 11
Мисля, че след като лицето е подало документи за пенсия, може да декларира само започване на дейност и да се осигурява единствено по ЗЗО. Пенсионното разпореждане излиза с дата подаването на документите да пенсия.
Но нека кажат и колегите, които са специалисти в тази област.  :smile1:
Годишният финансов отчет се подпечатва с печата на предприятието, печата на специализираното счетоводно предприятие, когато е изготвен от такова, и печата на регистрирания одитор, ако подлежи на одиторска заверка.
     
Скрит текст :
Да, облагаем оборот е. (чл.6, чл.12, чл. 96)
Нека все пак питащият прецени, тъй като препоръката по първия линк е:

...законодателят е имал предвид случаите на грешки, които водят до промяна на ДДС резултата за съответния  месец. В конкретния случай обаче се разбира, че направеният пропуск не променя числата и сумите по вече подадената справка-декларация.
........................
Въпреки, че въпросната грешка не предполага органите на приходната администрация да възложат проверка или данъчна ревизия на данъчно задълженото лице, няма гаранция това да не се случи. Именно поради този минимален риск фирмата сама трябва да прецени дали да уведоми писмено данъчните органи или да пропусне да „открие” грешката си, тъй като няма срок за откриване на грешки, а съответната ТД на НАП се уведомява само за откритите.
Трябва да отстоявате правилното тълкуване, защото не всички служители на НАП разбират особеностите на селското стопанство.
В крайна сметка може да поискате становище от ОДОП.
Какво задължение ще променя органът по приходите?
Да допълня:
Придобит доход - сумата по ГД преди всички намаления
  :good:
Най-краткото е винаги най-ясно. :smile1:
Оспорвайте, но си намерете добър данъчен адвокат.
Формално, изискването е услугите от описа да са пряко свързани с регистрацията, освен да са извършени преди регистрацията по ТЗ.

Но!!!
Вие търсите в случая възстановяване на ДДС не за услуга отпреди регистрацията по ЗДДС, а на АКТИВ. Стойността на обработката не е просто услуга, а част от стойността на незавършеното производство, което си е актив. Няма логика да се признаят фактури за вложени семена, торове, препарати, а не за обработка. Трябвало е и да посочите в описа всички тези ф-ри по 611, а не по 602 и т.н.
Може, например, да ги заведете като собствено производство.
Натрупвате разходите по сметки от гр. 60 като след това ги кредитирате срещу дебитиране на Продукция и при продажбата си отписвате продукцията по себестойност и приходът ще се отрази по салдото на група 70.
Хубав въпрос  :good:
И аз съм за нормална последователност на събитията: Грешка - Откриване на грешката - Анулиране на сгрешената фактура - Издаване на правилна фактура.
Изискването за ф.бон е спазено, плащането не е авансово, а е по сгрешена ф-ра, но по действителна доставка и не следва да се притесняваме от 5 дневния срок за издаване на фактура при авансово плащане, защото този срок цели да гарантира внасянето на данъка в съответния данъчен период, а то е осъществено, макар и по сгрешена ф-ра.
В Приложение № 2 към чл. 61, ал. 1 за опис на наличните активи пише " по смисъла на Закона  за счетоводството".

В ЗСч ни препращат към приложимите стандарти:
Чл. 14. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Активите и пасивите се класифицират и представят във финансовите отчети при условията и по реда на приложимите счетоводни стандарти.

В НСФОМСП - Общи Разпоредби е записано:
 4. С оглед на правилното и еднакво прилагане на разпоредбите на счетоводното законодателство се определят следните счетоводни понятия:
               4.1. Актив - ресурс, контролиран от предприятието в резултат на минали събития, от който се очаква бъдеща икономическа изгода.

От горните текстове изводът е, че авансът за закупуване на производствено оборудване е актив. :smile1:




Облагаем доход = Придобит - НПР (чл.29)
Годишна данъчна основа = Облагаем доход - Осигуровки (чл.30)
Получена сума =  Придобит - Осигуровки - ДОД
Не е право ФЛ.
Фактурата следва да е с ДО придобитият доход - 3000 лв. и 600 лв. ДДС.
Къде в ЗДДС има правило да се приспадат НПР (или изобщо разходи) преди начисляване на данъка? :question: