3221
Не съм срещала изискване за лицензиране на товаро-разтоварна дейност с мотокар.
3222
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
03.04.2014, 13:10Ако имате поделение ....
(4) Ако лицето/клонът на лицето има поделения или обекти, същите могат да определят диапазон от номера, които да се използват от поделението (обекта) при издаваните от него документи. Този диапазон следва да се изчерпва постепенно през следващите периоди. При запълването му се определя нов диапазон.
(4) Ако лицето/клонът на лицето има поделения или обекти, същите могат да определят диапазон от номера, които да се използват от поделението (обекта) при издаваните от него документи. Този диапазон следва да се изчерпва постепенно през следващите периоди. При запълването му се определя нов диапазон.
3223
Данъци и счетоводство » Re: Консорциум ДДС
03.04.2014, 13:00Описът се подава в срок от 45 дни от датата на регистрацията.
Правото на кредит за активи отпреди регистрацията се използва в рамките на 12 месеца от датата на регистрацията.
Правото на кредит за активи отпреди регистрацията се използва в рамките на 12 месеца от датата на регистрацията.
3224
Данъци и счетоводство » Re: декларация по чл.55 ал.1
03.04.2014, 11:28Подавате и декларация за удържания и внесен данък
Скрит текст :
3225
Данъци и счетоводство » Re: Консорциум ДДС
03.04.2014, 11:23Колега, имам представа какво е консорциумът - неперсонифицирано гражданско дружество
Тези дружества са данъчно задължени по чл. 3, ал. 1 от ЗДДС:
Чл. 3. (1) Данъчно задължено лице е всяко лице, което извършва независима икономическа дейност, без значение от целите и резултатите от нея.
В това си качество консорциумът прилага ЗДДС по общия ред, както всяко друго ЮЛ, регистрирано по ТЗ.
Тези дружества са данъчно задължени по чл. 3, ал. 1 от ЗДДС:
Чл. 3. (1) Данъчно задължено лице е всяко лице, което извършва независима икономическа дейност, без значение от целите и резултатите от нея.
В това си качество консорциумът прилага ЗДДС по общия ред, както всяко друго ЮЛ, регистрирано по ТЗ.
3226
Данъци и счетоводство » Re: Консорциум ДДС
03.04.2014, 11:00Ако фактурата отговаря на изискванията на чл. 74, можете да ползвате данъчен кредит:
Скрит текст :
3227
Данъци и счетоводство » Re: Счетоводно приключване и осигуряване
03.04.2014, 08:05Здравейте Нели1,
Тъй като искате съвет, аз мисля, че не е удачно да поемате ангажимент за привеждане в ред документацията на Вашата близка.
1. Срокът за "нормално приключване" на фирмата е изтекъл. А съгласно чл. 104, ал. 3 от ДОПК "Подадена след изтичането на срока по ал. 1 декларация за промени се смята за неподадена и не поражда правни последици за целите на данъчното облагане."
2. Коригиращи декларации за задължителни осигурителни вноски могат да се подават и след изтичане на законоустановения срок за подаване, но съгласно Наредба Н-8 Д1 се подават за коригиране до 30 април на годината, следваща годината, за която се отнасят. След този срок декларации се подават само на електронен или хартиен носител след разрешение на Националната агенция за приходите или Националния осигурителен институт във връзка с възложените им дейности.
3. Няма как да подавате в друго населено място декларациите по ГДД и за осигуряване, защото те се подават в компетентната ТД на НАП. Съгласно ДОПК компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите е: териториалната дирекция по постоянния адрес на физическите лица, включително едноличните търговци; териториалната дирекция по седалището на местните юридически лица.
Тъй като искате съвет, аз мисля, че не е удачно да поемате ангажимент за привеждане в ред документацията на Вашата близка.
1. Срокът за "нормално приключване" на фирмата е изтекъл. А съгласно чл. 104, ал. 3 от ДОПК "Подадена след изтичането на срока по ал. 1 декларация за промени се смята за неподадена и не поражда правни последици за целите на данъчното облагане."
2. Коригиращи декларации за задължителни осигурителни вноски могат да се подават и след изтичане на законоустановения срок за подаване, но съгласно Наредба Н-8 Д1 се подават за коригиране до 30 април на годината, следваща годината, за която се отнасят. След този срок декларации се подават само на електронен или хартиен носител след разрешение на Националната агенция за приходите или Националния осигурителен институт във връзка с възложените им дейности.
3. Няма как да подавате в друго населено място декларациите по ГДД и за осигуряване, защото те се подават в компетентната ТД на НАП. Съгласно ДОПК компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите е: териториалната дирекция по постоянния адрес на физическите лица, включително едноличните търговци; териториалната дирекция по седалището на местните юридически лица.
3228
Уточнете въпроса като обърнете внимание на заглавието на темата, в която го задавате - лицето явява ли се осигурено по чл.40, ал.5, т.1 от ЗЗО?Дължат ли се ЗДРАВНО осиг. вноски на лица по граждански договор и дохода е под мин.раб.заплата
3229
Данъци и счетоводство » Re: въпрос за касов апарат
03.04.2014, 07:24Трябва да се изпрати съобщение до НАП по приложение 17 от Наредба Н-18
Скрит текст :
3230
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 19:49Правилната дата ще е априлска, защото сигурно и през март са издавани фактури, а и анулирането на грешно съставената фактура ще е от април.
Това не пречи да се прикрепи фискалният бон от февруари.
Това не пречи да се прикрепи фискалният бон от февруари.
3231
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 19:07В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика.Фактурата е включена в СД по ДДС за февруари. Какво трябва да направя за да оправя нещата.
Аз го разбрах като включена. Иначе как е попаднала в СД без да попадне в дневника?!?
3232
Данъци и счетоводство » Re: анулиране на фактура
02.04.2014, 18:37Трябва да направите следното:
1. Прибирате всички екземпляри на грешно издадената фактура (вече са Ви върнали оригинала).
2. Издавате протокол за анулиране на фактурата като спазвате чл. 116, ал. 4 от ЗДДС.
3. Издавате нова фактура с правилния адресат
4. В дневник продажби със знак минус отразявате анулираната фактура, както и новата правилна фактура.
1. Прибирате всички екземпляри на грешно издадената фактура (вече са Ви върнали оригинала).
2. Издавате протокол за анулиране на фактурата като спазвате чл. 116, ал. 4 от ЗДДС.
3. Издавате нова фактура с правилния адресат
4. В дневник продажби със знак минус отразявате анулираната фактура, както и новата правилна фактура.
Скрит текст :
3233
Данъци и счетоводство » Re: индексиране с процент на ифлация при арендни договори
02.04.2014, 07:51Здравейте,
Ако в договора за аренда е заложена индексация, то договорът следва да се изпълнява.
Сайтът предлага и съответния калкулатор:
http://www.kik-info.com/calculators/inflation.php
Ако в договора за аренда е заложена индексация, то договорът следва да се изпълнява.
Сайтът предлага и съответния калкулатор:
http://www.kik-info.com/calculators/inflation.php
3234
Данъци и счетоводство » Re: Въпрос- касова отчетност/фактуриране
01.04.2014, 19:50Прилагане и прекратяване на специалния режим
Чл. 151б. (Нов - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) (1) Лице, получило разрешение по чл. 151а, ал. 5, прилага специалния режим от първия ден на месеца, следващ месеца на получаване на разрешението.
Ако сте получили разрешението през март, започвате да прилагате специалния режим от 01.04.
Това означава, че при фактуриране на доставките, ще дължите ДДС по онези от тях, по които сте получили плащане и до размера на полученото плащане, за което сте издали съответно протокол.
Фактурата ще се включва в дневника, но без данъчна основа и данък, а данъка ще се определя на база протокола.
По отношение на старите задължения, за тях не действат правилата на специалния режим, защото той е строго ограничен във времето.
На практика не може да се говори за "отложено плащане", а за избягване на плащане на данък към фиска вместо крайния потребител, когато не е платен от него.
Чл. 151б. (Нов - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) (1) Лице, получило разрешение по чл. 151а, ал. 5, прилага специалния режим от първия ден на месеца, следващ месеца на получаване на разрешението.
Ако сте получили разрешението през март, започвате да прилагате специалния режим от 01.04.
Това означава, че при фактуриране на доставките, ще дължите ДДС по онези от тях, по които сте получили плащане и до размера на полученото плащане, за което сте издали съответно протокол.
Фактурата ще се включва в дневника, но без данъчна основа и данък, а данъка ще се определя на база протокола.
По отношение на старите задължения, за тях не действат правилата на специалния режим, защото той е строго ограничен във времето.
На практика не може да се говори за "отложено плащане", а за избягване на плащане на данък към фиска вместо крайния потребител, когато не е платен от него.
3235
Данъци и счетоводство » Re: ГДД чл.50 приложение 3
01.04.2014, 16:29Така е. То в ЗДДФЛ има ясно определение:Нямам идея кое е правилно. Подала съм 2 ГДД на ЗП-та и съм посочила придобития доход (без признати разходи). Приети са. Обработени са. Платен е данъка.
чл. 29. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишен текст на чл. 29 - ДВ, бр. 31 от 2011 г., в сила от 01.01.2011 г.) Облагаемият доход от стопанска дейност на физическите лица, които не са търговци по смисъла на Търговския закон, се определя, като придобитият доход се намалява с разходи за дейността, ....
Облагаем = Придобит - НПР
3236
Данъци и счетоводство » Re: Фактуриране по Проформа
01.04.2014, 09:09Taneva38, аз Ви отговорих с текстове от закона, но, както казват юристите, духът на закона е по-важен от буквата.
В този смисъл ХХХХХ е права , че петте дни са от значение, когато става дума за различни данъчни периоди, а при плащане в един период може да издадете една фактура за наема без аванси.
В този смисъл ХХХХХ е права , че петте дни са от значение, когато става дума за различни данъчни периоди, а при плащане в един период може да издадете една фактура за наема без аванси.
3237
Данъци и счетоводство » Re: Фактуриране по Проформа
01.04.2014, 08:49Здравейте,
Проформата е оферта, покана за плащане.
Издаването на фактура се обвързва с данъчното събитие. Когато, преди да е възникнало данъчно събитие, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането.
Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.
Няма значение, колко дни след издаването на проформата са Ви платили, а колко дни след полученото плащане Вие сте издали фактура.
Проформата е оферта, покана за плащане.
Издаването на фактура се обвързва с данъчното събитие. Когато, преди да е възникнало данъчно събитие, се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането.
Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.
Няма значение, колко дни след издаването на проформата са Ви платили, а колко дни след полученото плащане Вие сте издали фактура.
3238
Данъци и счетоводство » Re: приключване на фирма в ликвидация
01.04.2014, 08:38От въпроса Ви не се разбира дружеството вече заличено ли е или още не е.
При прекратяване с ликвидация последният данъчен период на данъчно задълженото лице обхваща времето от 1 януари на годината, в която е подадено искането за заличаване по чл. 273, ал. 1 от ТЗ до датата на подаване на искането.
Данъчната декларация за последния данъчен период при прекратяване с ликвидация се подава в срокове, определени в чл. 162 на закона - на датата на подаване на искането за заличаване заедно с копие от него.
Данъчно задълженото лице, което продължава дейността си след подаването на искането за заличаване, изпълнява данъчните си задължения (деклариране и внасяне на корпоративен данък) по общия ред, регламентиран в ЗКПО за период от датата на подаването на искането за заличаване до датата на заличаването.
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=4027.0
При прекратяване с ликвидация последният данъчен период на данъчно задълженото лице обхваща времето от 1 януари на годината, в която е подадено искането за заличаване по чл. 273, ал. 1 от ТЗ до датата на подаване на искането.
Данъчната декларация за последния данъчен период при прекратяване с ликвидация се подава в срокове, определени в чл. 162 на закона - на датата на подаване на искането за заличаване заедно с копие от него.
Данъчно задълженото лице, което продължава дейността си след подаването на искането за заличаване, изпълнява данъчните си задължения (деклариране и внасяне на корпоративен данък) по общия ред, регламентиран в ЗКПО за период от датата на подаването на искането за заличаване до датата на заличаването.
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=4027.0
3239
Данъци и счетоводство » Re: Започване на дейност
01.04.2014, 07:56Задължението за осигуряване, съответно - за подаване на ОКд5, е в 7 дневен срок от започването на дейност.
3240
Данъци и счетоводство » Re: служебна бележка по чл.45,ал4
01.04.2014, 07:54Изпратих Ви файл на пощата