Не съм срещала изискване за лицензиране на товаро-разтоварна дейност с мотокар. :smile1:
Ако имате поделение ....
(4) Ако лицето/клонът на лицето има поделения или обекти, същите могат да определят диапазон от номера, които да се използват от поделението (обекта) при издаваните от него документи. Този диапазон следва да се изчерпва постепенно през следващите периоди. При запълването му се определя нов диапазон.
Описът се подава в срок от 45 дни от датата на регистрацията.
Правото на кредит за активи отпреди регистрацията се използва в рамките на 12 месеца от датата на регистрацията.
Подавате и декларация за удържания и внесен данък
Скрит текст :
Колега, имам представа какво е консорциумът - неперсонифицирано гражданско дружество :smile1:

Тези дружества са данъчно задължени по чл. 3, ал. 1 от ЗДДС:
Чл. 3. (1) Данъчно задължено лице е всяко лице, което извършва независима икономическа дейност, без значение от целите и резултатите от нея.
В това си качество консорциумът прилага ЗДДС по общия ред, както всяко друго ЮЛ, регистрирано по ТЗ.

Ако фактурата отговаря на изискванията на чл. 74, можете да ползвате данъчен кредит:
Скрит текст :
Здравейте Нели1,

Тъй като искате съвет, аз мисля, че не е удачно да поемате ангажимент за привеждане в ред документацията на Вашата близка.

1. Срокът за "нормално приключване" на фирмата е изтекъл. А съгласно чл. 104, ал. 3 от ДОПК "Подадена след изтичането на срока по ал. 1 декларация за промени се смята за неподадена и не поражда правни последици за целите на данъчното облагане."

2. Коригиращи декларации за задължителни осигурителни вноски могат да се подават и след изтичане на законоустановения срок за подаване, но съгласно Наредба Н-8 Д1 се подават за коригиране до 30 април на годината, следваща годината, за която се отнасят. След този срок декларации се подават само на електронен или хартиен носител след разрешение на Националната агенция за приходите или Националния осигурителен институт във връзка с възложените им дейности.

3. Няма как да подавате в друго населено място декларациите по ГДД и за осигуряване, защото те се подават в компетентната ТД на НАП. Съгласно ДОПК компетентна териториална дирекция на Националната агенция за приходите е: териториалната дирекция по постоянния адрес на физическите лица, включително едноличните търговци;  териториалната дирекция по седалището на местните юридически лица.
Дължат ли се ЗДРАВНО осиг. вноски на лица по граждански договор и дохода е под мин.раб.заплата
Уточнете въпроса като обърнете внимание на заглавието на темата, в която го задавате - лицето явява ли се осигурено по чл.40, ал.5, т.1 от ЗЗО?
Трябва да се изпрати съобщение до НАП по приложение 17 от Наредба Н-18
Скрит текст :
Правилната дата ще е априлска, защото сигурно и през март са издавани фактури, а и анулирането на грешно съставената фактура ще е от април.
Това не пречи да се прикрепи фискалният бон от февруари.
Фактурата е включена в СД по ДДС за февруари. Какво трябва да направя за да оправя нещата.
В случая издадената фактура не е отразена в дневника на доставчика. :smile1:

Аз го разбрах като включена. Иначе как е попаднала в СД без да попадне в дневника?!?
Трябва да направите следното:
1. Прибирате всички екземпляри на грешно издадената фактура (вече са Ви върнали оригинала).
2. Издавате протокол за анулиране на фактурата като спазвате чл. 116, ал. 4 от ЗДДС.
3. Издавате нова фактура с правилния адресат
4. В дневник продажби със знак минус отразявате анулираната фактура, както и новата правилна фактура.

Скрит текст :
Здравейте,
Ако в договора за аренда е заложена индексация, то договорът следва да се изпълнява.

Сайтът предлага и съответния калкулатор:
http://www.kik-info.com/calculators/inflation.php
Прилагане и прекратяване на специалния режим
Чл. 151б. (Нов - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) (1) Лице, получило разрешение по чл. 151а, ал. 5, прилага специалния режим от първия ден на месеца, следващ месеца на получаване на разрешението.

Ако сте получили разрешението през март, започвате да прилагате специалния режим от 01.04.
Това означава, че при фактуриране на доставките, ще дължите ДДС по онези от тях, по които сте получили плащане и до размера на полученото плащане, за което сте издали съответно протокол.
Фактурата ще се включва в дневника, но без данъчна основа и данък, а данъка ще се определя на база протокола.

По отношение на старите задължения, за тях не действат правилата на специалния режим, защото той е строго ограничен във времето.

На практика не може да се говори за "отложено плащане", а за избягване на плащане на данък към фиска вместо крайния потребител, когато не е платен от него.
Нямам идея кое е правилно. Подала съм 2 ГДД на ЗП-та и съм посочила придобития доход (без признати разходи). Приети са. Обработени са. Платен е данъка.
Така е. То в ЗДДФЛ има ясно определение:

     чл. 29. (1) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., предишен текст на чл. 29 - ДВ, бр. 31 от 2011 г., в сила от 01.01.2011 г.) Облагаемият доход от стопанска дейност на физическите лица, които не са търговци по смисъла на Търговския закон, се определя, като придобитият доход се намалява с разходи за дейността, ....

Облагаем = Придобит - НПР     :smile1:
Taneva38, аз Ви отговорих с текстове от закона, но, както казват юристите, духът на закона е по-важен от буквата. :smile1:

В този смисъл ХХХХХ е права  :good: , че петте дни са от значение, когато става дума за различни данъчни периоди, а при плащане в един период може да издадете една фактура за наема без аванси.
Здравейте,

Проформата е оферта, покана за плащане.

Издаването на фактура се обвързва с данъчното събитие. Когато, преди да е възникнало данъчно събитие,  се извърши цялостно или частично авансово плащане по доставка, данъкът става изискуем при получаване на плащането.

Фактурата се издава задължително не по-късно от 5 дни от датата на възникване на данъчното събитие за доставката, а в случаите на авансово плащане - не по-късно от 5 дни от датата на получаване на плащането.

Няма значение, колко дни след издаването на проформата са Ви платили, а колко дни след полученото плащане Вие сте издали фактура.
От въпроса Ви не се разбира дружеството вече заличено ли е или още не е.

При прекратяване с ликвидация последният данъчен период на данъчно задълженото лице обхваща времето от 1 януари на годината, в която е подадено искането за заличаване по чл. 273, ал. 1 от ТЗ до датата на подаване на искането.

Данъчната декларация за последния данъчен период при прекратяване с ликвидация се подава в срокове, определени в чл. 162 на закона - на датата на подаване на искането за заличаване заедно с копие от него.

Данъчно задълженото лице, което продължава дейността си след подаването на искането за заличаване, изпълнява данъчните си задължения (деклариране и внасяне на корпоративен данък) по общия ред, регламентиран в ЗКПО за период от датата на подаването на искането за заличаване до датата на заличаването.

http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=4027.0
Задължението за осигуряване, съответно - за подаване на ОКд5, е в 7 дневен срок от започването на дейност.
Изпратих Ви файл на пощата