Не е толкова просто.
Зависи как сте определили цената на тези СМР.

Възможен вариант е да сте се договорили за сумата от 10000 лв. Вие да придобиете офис, срещу което наемателят да ползва 20 месеца склад.
Друг вариант на сделка е да получите склад, като наемателят Ви фактурира извършените работи, а Вие на него фактурирате наем и прихващате задълженията.
Има още варианти.

За това Ви попитах каква е юридическата рамка на сделката.
Точно така.
А през 2014-та отразявате счетоводно извършеното приспадане.
В резултат, ако няма друго решение (примерно за дивидент), останалите 900 лв. ще закриете като неразпределена печалба.

Сега имате 8000 печалба преди приспадане - кредитно салдо по 123.
В резултат от приспадането имате 1000 лв. данъчна печалба и начислявате първо в 2013-та
123/452 - 100 (10% от 1000).
Салдото по 123 остава кредитно в размер на 7900 лв.
През 2014-та вземате операция за разпределение на печалбата:
Д-т 123           7900
    К-т 121             7000 - покриване на загуба от минали години
    К-т 122               900 - неразпределена печалба
Направените през отчетна година допълнителни безлихвени парични вноски от съдружниците в дружеството на основание чл.134 от ТЗ, не трябва да се  декларират в приложение 4 защото това не отговаря на критериите за сделка  в случая сделка няма.
Напълно съм съгласна :good:
Но МФ ги е посочило в раздел ІІІ, т. 4.2, буква "а" на Указанието като "други". Елегантно - хем не е сделка, хем се декларира :smile1:
От този линк http://www.nra.bg/page?id=150

Отивате на ЗКПО и там има ГДД по чл. 92 с баркод, без баркод с приложения и т.н. Зависи какво Ви трябва. Ако е само приложението на хартиен носител, изтеглете го от формулярите без баркод.
Бихте ли уточнили какво наема лицето в момента и какъв обект ще изгражда?
Операцията за покриване на загубата с реализираната печалба вземате на основание протокола за приемане на ГФО  и, съответно, вписаното решение за разпределение на печалбата, на някаква дата от март 2014-та.
Мисля, че няма законова пречка да постъпите точно така.
От текста на чл. 70 разбирам, че изборът да приспадате се признава, ако е упражнен в първата година на възникване на печалба, след декларирани загуби.
Скрит текст :
Веднъж пишете, че е заем, после пишете, че е вноска по чл. 134 от ТЗ ....
Заем е, не са вноски. А на код 7, кога се попълва, в случая трябва ли да се попълва?
Благодаря
На код 4 попълвате главницата по предоставения безлихвен заем.
На код 7 следва да попълните пазарната лихва, която би следвало да се начисли при сделката. От дадения в указанието пример, приемат, че пазарната лихва е 6%.
Не става ясно дали трябва да променяте декларацията, защото при Вас ще е в намаление на финансовия резултат.
Едно указание не написаха като хората....
В приложение 4 се отразяват само предоставените средства по чл. 134 през годината.
Няма значение по соя счетоводна сметка ги водите и какви салда има по нея.
Ако следваме буквата на закона, трябва да уведомите НАП, защото уведомяването касае точно случая на неправилно отразени документи (чл. 126, ал. 3, т. 2)

Ако, обаче, приложим духа на закона, както обичат да правят юристите, не виждам смисъл от цялата тромава процедура за някакви незначителни лихви върху 20 лв. Можеше изобщо да не откриете грешката и дори тези 20 лв. никога да ги няма декларирани, внесени, установени при ревизия и т.н.

Аз не бих натоварвала данъчните с излишни преписки по този въпрос :smile1:
Честно казано, не виждам разлика.
Правилно си е осчетоводено 411/503, но и другото е допустимо.
А в ОПП се отразява в "плащания" по "Парични потоци, свързани с търговски контрагенти" :smile1:
Не разбирам само защо не са начислени лихви, след като са договорени?
Не мисля, че трябва да преобразувате финансовия резултат с начислената лихва, защото тя не попада в хипотезата на чл. 15, а именно " условия, които оказват влияние върху размера на данъчната основа, отличаващи се от условията между несвързани лица ". Лихвата от 10% си е съвсем даже "пазарна" по мое скромно мнение.

По отразяването в справката:
- главницата се посочва в код 4, ако заемът е от 2013 г.
- приходи/разходи от лихви се отразяват по код 6
В сайта на НОИ има

1. За потребителя - там има Въпроси и отговори

2. Нормативна уредба - там има Указания и Архив, в който има архив на Указания от предходни години
Имате доставка на стока и тя е облагаема.
Скрит текст :
Не мисля, че имате правно основание да удържате парите по ведомост. В случая сте просто доставчик и лицето има възможност да плати в 14 дневен срок, а след този срок, ако лицето не е платило, Вие може да съберете вземането през фирма:
Скрит текст :

Фактурата може да издадете така, както прецените.
Ако я издавате в момента на плащането, може и с касов бон.
Но, предполагам, издавате фактурите предварително, което значи, че е по-удобно плащането да е по банков път.
Напълно съм съгласна с Вас, ataklena, че контролът по спазването на действащата норма е много необходим.
А корупцията няма да бъде прекъсната с лицензиране....
В зависимост от това какви са нетните приходи от продажби от 2013 г.
Вижте чл. 83 от ЗКПО и следващите:
Скрит текст :
Имайки предвид одитора инженер-химик, може би трябва да има гратисен период за такива хора с оглед на техния опит и миналите години, но занапред е редно съставителите да са счетоводители по образование. Крайно време е и в България както в останалия свят да учим това което ще работим. Дано наистина да можем да променим готвения закон. Дано, ама надали.
Подобни изказвания ясно демонстрират, че вече сте се съгласили с въвеждането на ограничения и пледирате те да са такива, които няма да Ви засегнат лично. Такава позиция ми се струва не особено принципна по отношение на дискусията.

Аз схващам дилемата като това дали да се спазва действащия ЗСч като се гарантира неговото прилагане и да се дерогира европейската директива за облекчаване на счетоводното обслужване или да се въвеждат нови изисквания, лицензиране и т.н.

Ако лицензирането вече е прието и ни питат какво да бъде, тогава вече може да се аргументира противопоставянето:
- вишисти - среднисти
- вишисти СК - всички други вишисти
- за изпити - против изпити