5. "Нови сгради" са сградите:
а) които към датата, на която данъкът за доставката им е станал изискуем, са с етап на завършеност "груб строеж", или
б) за които към датата, на която данъкът за доставката им е станал изискуем, не са изтекли 60 месеца считано от датата, на която е издадено разрешение за ползване по реда на Закона за устройство на територията.

При Вас са минали 60 месеца - "с удостоверение за въвеждане в експлоатация от 14.12.2006г"

Доставка, свързана със земя и сгради
Чл. 45. (3) Освободена доставка е и доставката на сгради или на части от тях, които не са нови, доставката на прилежащите към тях терени, както и учредяването и прехвърлянето на други вещни права върху тях.
Когато програмата Ви прави приключването автоматично, проверете, дали е отчела в намалевие на печалбата тези 9400 лв. Възможно е формулата да е зададена само за К-т на гр.70 и да не отчита при приключването дебитно салдо.
Финансовият резултат по Баланс и ОПР съвпада ли?
Бих Ви посъветвала да прочетете какво пише като детайли за превода в суифта. Това ще Ви ориентира за основанието.
Второто, което можете да предприемете е да потърсите съдействие за изясняване същността на дейността от страна на българския управител.
Поздравления!
Хубаво е, че се даде гласност на проблемите. Говорихте по същество, компетентно и професионално. Когато една теза се излага спокойно, умно и не агресивно, има по-голям шанс да бъде приета. :good:
И .... хубаво изглеждахте - показахте, че българската счетоводителка е по-привлекателна от българската жена политик :flowers:
Опитахте ли да попълните ред 23?
Съгласих се.  :smile1: С delphine.

Дано се включи и питащата.
Така и не стана ясно всъщност бракували ли са автомобила... Без да го бракуват ли са го продали ... Лек ли е или с право на данъчен кредит....
За продажбата на автомобила:
Д-т Клиенти                  200
К-т Приходи от други продажби         200

За отписването му:
Д-т Извънредни разходи с балансовата стойност - 1406,25
Д-т Начислена амортизация                                          93,75
К-т ДМА с отчетната стойност                                                1500

За получената застраховка:
Д-т Парични средства          4600
К-т Извънредни приходи              4600

Основание - СС 8:
Скрит текст :

Извънредния приход признавате до размера на извънредния разход. Разликата над извънредния разход е данъчна постоянна разлика, с която се преобразува счетоводния финансов резултат:
Скрит текст :
Вече Ви отговорих на същия въпрос, който сте задали в следната тема

http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=10210.msg60737;topicseen#new
Тъй като сте земеделски производител и ще прилагате режима до 2018 г., мисля, че е най-добре да разучите следния подробен материал, който е разработен с много и полезни практически примери по всички аспекти на проблема:
1.Три лица са работили при мен на ГД, нямали са други ТД или ГД към момента на работата си при мен. Двама пенсионери, получили бруто по 220лв. и един трудоспособен, получил бруто 300лв.
От осигурителната каса, която се занимава с делата ми от мое име, им е платен своевременно само ДОД, въпреки че аз ги помолих да платят всички мои и техни задължения по тези ГД.

По тази точка нямате никакви задължения и лицата не подлежат на осигуряване:
         
Скрит текст :
От противното на чл.4, ал.3, т.5 от КСО Вашите наети не подлежат на осигуряване и осигурителната каса си е свършила работата.

2.СОЛ са, в смисъл, че сами си подават в края на годината Год.данъчна декларация, но не са го заявявали пред мен писмено. Де факто те работят на ГД и си взимат парите за това. За всичко останало се грижа аз. Това и на мен не ми е ясно - какво произтича за мен и тях, когато те са СОЛ, защото явно те са  СОЛ, без аз да съм направила необхдимото документно да го уредя. Сега го правя със задна дата. Предполагам, че е трябвало писмено да го заявят пред мен и да поемат ангажимента да си плащат сами ДОО и здравни.  ТОВА не е направено, поради незнание от моя страна.
Вашите наети работници едва ли са СОЛ.
Ето кои попадат в това определение:

Регистрирани по БУЛСТАТ - упражняващи свободна професия и/или занаятчийска дейност по регистрация (журналисти, адвокати, консултанти, архитекти, експерт-счетоводители, одитори, нотариуси, частни съдебни изпълнители, лицензирани оценители, експерти към съда и прокуратурата, медицински специалисти, застрахователни агенти по чл. 164, ал. 1 от Кодекса за застраховането, дейци на науката, културата, образованието, икономисти, инженери и други физически лица, упражняващи свободна професия; лицата, които плащат патентен данък и не са еднолични търговци);

Собственици на ФИРМИ - лицата, упражняващи трудова дейност като еднолични търговци, собственици или съдружници в търговски дружества и физическите лица-членове на неперсонифицирани дружества;

ЗП - регистрирани земеделски производители или тютюнопроизводители.

След тези разяснения, предполагам, разбирате, че нямате повод за притеснение и можете с открито чело и спокойно сърце да посрещнете всяка една евентуална ревизия. :good: 


Искра,
Систематизирайте, ако обичате, въпросите!
Например:
- работили по ГД - получили възнаграждение (бруто), лицето е/не е СОЛ, има/няма ТД, пенсионер/не пенсионер....

Първоначално, « -: Март 12, 2014, 08:18 », сте описали ГД, по които не се дължат осигурителни вноски.

Сега вплитате в казуса нови моменти с назначени на половин работен ден. Кой е подал за тях уведомление за ТД, Д1, Д6? Не съм наясно с осигурителните каси - те ли поемат цялото документиране по ТРЗ?
Не са необходими документи от основния работодател.
Нямате задължение дори да го уведомявате.
Тогава попълнете в приложение 3, част 1, таблица 1 вида дейност, код, площ, среден добив и в графата за доход пишете 0. А в част 2 отразете внесените осигуровки и така подавайте.
Ето го целият текст:

(2) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност. Когато тези услуги се предоставят на постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект. Когато няма място на установяване на независима икономическа дейност или постоянен обект, мястото на изпълнение на доставката е мястото на постоянния адрес или обичайното пребиваване на получателя.

Изречение първо ни казва, че място на изпълнение на услугата, предоставена на регистрирано лице, е адресът на получателя.

Според изречение второ, когато услугата се предоставя на някакво физическо място, различно от адреса на получателя, мястото на изпълнение е този обект, това физическо място.

Според §1, т. 10 от ДР та ЗДДС:
10. "Постоянен обект" е търговско представителство, клон, офис, кантора, ателие, завод, работилница (фабрика), магазин, склад за търговия, сервиз, монтажен обект, строителна площадка, мина, кариера, сонда, петролен или газов кладенец, извор или други подобни, целящи извличане на природни ресурси, определено помещение (собствено, наето или ползвано на друго основание) или друго място, чрез което едно лице извършва цялостно или частично икономическа дейност на територията на една страна.
Здравейте,
Съгласно чл. 21, ал. 2, изречение второ: "Когато тези услуги се предоставят на постоянен обект, който се намира на място, различно от мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност, то мястото на изпълнение е мястото, където се намира този обект."

При положение, че доставката е в страната - следва да начислите данък.
Така е.
Акцизът е също такъв косвен данък като ДДС-то. :smile1:
Идеята за запис на предаването си струва да се обмисли!
Трудът е положен през 2013-та година. От това следва разходът за положения труд да се отчете в 2013-та. Според мен.
Приходът от този труд не е финансирането от АЗ, за да търсите такава съпоставимост на приходи и разходи.