Фактура за авансово плащане преди самото плащане е документ с невярно съдържание :smile1:
Имате следната поредност:
- авансово плащане => фактура след 5 дни
- предаване на стока  => фактура след 5 дни => плащане може и след 5 години....
В темата, към която Ви е насочила  delphine, има следната любопитна връзка:
http://taxavoid.eu/advice/divident-navsyakade-ipo-vsqko-vreme-

Прочетохте ли я?
При този текст, според мен, си начислявате и внасяте данъка при фактурирането.
Фактическата обстановка е: "ЕТ, което е собственик на имот, който се отдава под наем"

Това значи:
1. ЕТ осъществява дейност - отдаване на актив под наем
2. Задължително осигуряване по чл. 4, ал. 1, т. 2 от ЗЗО:
Скрит текст :
Какво имате предвид с текста "с предаването на стоката, макар че не се прехвърля по този начин" :question:

Вижте какво е записано в договора.
Има тълкувания, че е допустимо, тъй като ЮЛ - ЕООД е различно от ФЛ.
Вижте тази тема:
http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=2590.0
Ако позволите да се включа, въпреки, че ХХХХХ ясно е обяснила нещата....

Струва ми се, че може да обобщим следното:
1. Ако доходът от наем беше на ФЛ и се отчита в Приложение №4 - няма никакви осигуровки.
2. Тъй като доходът от наем е доход от дейността на ЕТ - СОЛ и се отчита в Приложение №2, следва да се попълни Таблица 2 за определяне окончателния размер на дължимите вноски по ЗЗО.
Имам същия проблем с двама регистрирани ЗП /ФЛ  и не знам как да подам Прил.3 без произведена продукция и без субсидии
Ако нямат приходи - няма какво да декларирате. По чл. 50 от ЗДДФЛ няма нулеви декларации :smile1:
Отговорът на въпроса, който поставяте следва да се търси в чл. 25 от ЗДДС, регламентиращ връзката "данъчно събитие - изискуемост на данъка".

Доколкото схващам, имате обикновена продажба с отложено плащане. С предоставянето на стоката прехвърляте собствеността и данъкът става изискуем.

Ако, обаче, бяхте регистрирани по новия режим за касова отчетност, щяхте да дължите данъка на части, в зависимост от извършените плащания.
Здравейте, искам да попитам преизчислява ли се осигурителен доход на едноличен търговец, който работи с прокурист? И къде (в кой закон или наредба) мога да го прочета?
Повече за осигуряването изобщо и за изравняването на осигурителния доход в частност, можете да прочетете в КСО.

Определянето на окончателен размер на осигурителния доход е регламентирано в чл. 6, ал. 8-10 от КСО:
Скрит текст :
Съгласно чл. 29, т. 2, буква «а» от ЗДДФЛ доходите от дейността на физическите лица за производство на преработени или непреработени продукти от селско стопанство се облагат като придобитите доходи, в т.ч. и получената субсидия се намалят с 40 на сто разходи за дейността.
В този случай получената субсидия, заедно с доходите се декларират в таблица 2 от Приложение № 3 на ГДД.

Ако физическото лице не влага получената субсидия за извършване на стопанска дейност, облагаемият доход ще се определи по реда на раздел VІ на ЗДДФЛ «Доходи от други източници», съгласно чл. 35, т. 6 от ЗДДФЛ, т.е. облагаемият доход по чл. 35, придобит през годината, се намалява с вноските, които лицето е задължено да прави за своя сметка по реда на Закона за здравното осигуряване.
В тези случаи получената субсидия следва да се декларира в Приложение 6 на ГДД.

Личното ми мнение е, че производителят на непреработена селскостопанска продукция, който я реализира на открити пространства и поради това не е задължен да регистрира продажбите с фискален бон, или не реализира изобщо доходи от произведена продукция, но използва субсидията за извършване на стопанска дейност, следва да приспадне 40% нормативно признати разходи и да декларира дохода от получената субсидия в Приложение №3. Мнението ми се базира на това, че използването на субсидията по предназначение не е задължително да се доказва с продажба и реализиране на доход, тъй като субсидията се дава за влагане в дейност, а не за резултатите от същата.

Не е такова, обаче, третирането на дохода от субсидия, предоставена на физическо лице, което не е декларирало доходи от дейността, прилагано от НАП. Повече можете да прочетете от следната тема:

http://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=1591.0
Чудя се, как би се засякло това в НАП?
Бих Ви посъветвала да си пишете РКО и да прикрепяте фискалния бон за винетката. След като автомобилите са фирмени сигурно водите пътни листа и в комбинация с РКО и бон може документално да обосновете разхода.
Просто като идея...
А освен субсидията, има ли приходи от продажба на селскостопанска продукция?
Коя година е построена сградата? Това ще Ви ориентира по повод ДДС дали доставката е освободена или е облагаема.
Обърнете внимание и на чл. 27, ал. 3 от ЗДДС, защото имате доставка между свързани лица.
Аз мисля, че разходът по граждански договор е нормално да се признае при подписване на протокола за приемането на извършената работа, което обикновено става при плащането.
Данъчни амортизации се начисляват до 12 месеца след спиране на дейноста. Ако до тогава не е започнало използването на ДМА се правят корекции в амортизационния план (данъчен) и се възстановяват начислените амортизации.

Скрит текст :
Счетоводните амортизации спират да се начисляват веднага след преустановяване на използването на активите.
Да, правилно сте разбрали :good:
Скрит текст :
Изминали са 12 месеца и не знам как ще реагира програмата, ако просто включите известието в този данъчен период. Опитайте и ако го приеме - просто подайте отчетите и не правете нищо повече. Никакви лихви, уведомления и т.н.
Ако, обаче, програмата не приеме толкова стар документ, подайте уведомление свободен текст с описание на случая, копие на кредитното и го занесете директно в счетоводството на съответната ТД на НАП.
Не съм имала такъв случай и не мога да съм сигурна какво ще последва, но от опит по други поводи съм останала с впечатлението, че най-добре е първо да се изложи проблемът пред колегите от счетоводството.
delphine Ви е цитирала текста от закона, който е недвусмислен - ако сте отписали актива (продали сте стоката), разходът се признава за данъчни цели. :smile1: