tarsia0- благодаря за разсъжденията по Приложение 4 !!!! имам въпрос - ако фирмата е предоставила безлихвен заем на св.лице и в същото време пък е получила - и двете суми ли отиват в Увеличение на счет.фин.резултат / ред 29 Приложение 1/ или съответно едната сума в намаление??????
Правилно сте се насочили към Приложение 1 за "Суми, произтичащи от търговски и финансови взаимоотношения, определени съгласно чл. 15 от ЗКПО".

Върху финансовият резултат оказва влияние не самата сума на съответния заем, а по-благоприятните условия на неговото получаване или загубата от неговото отдаване, т.е. пропуснатите приходи и разходи от лихви.
Пазарната лихва се определя според условията на пазара, като се отчитат всички количествени и качествени характеристики на сделката - форма, размер и валута на предоставените средства, срок на предоставянето им, кредитният риск и други рискове, свързани със сделката, профил на кредитополучателя, както и всички други условия и обстоятелства, влияещи върху размера на лихвата.

 

Осигурителните вноски се определят от НЕВДВПОВ
Скрит текст :

По аргумент от противното са същите, които се дължат по трудово възнаграждение:
Скрит текст :
Не схващам проблема. :blink:
Имали сте по фактура
60 / 401 - 100 лв.
Превели сте
401 / 503 - 120 лв.
Имате дебит по 401 20 лв., които Ви превеждат
503 / 401 - 20 лв.
Всички изброени приходи се включват в определянето на печалбата, получена от непреработена продукция.
Със съответната аналитичност на продукцията - 303.
Когато в качеството си на стопански субект дадено неперсонифицирано дружество извършва възмездни облагаеми доставки на стоки и /или услуги, то представлява данъчно задължено лице по смисъла на чл. 3, ал.1 на ЗДДС, т.е. формира облагаем оборот за целите на задължителната регистрация по чл. 96, ал.1 или чл. 99, ал. 2 на закона.
Когато във връзка с изпълнението на доставка, осъществявана от ДЗЗД, негови отделни съдружници участват в изпълнението й като подизпълнители срещу заплащане, данъчните им взаимоотношения с него се документират и облагат по общ ред, т.е. също формират облагаем оборот, документират се с данъчни документи, начислява им се ДДС и се регистрират и отчитат, както доставки между отделни стопански субекти.
Прочетете и чл. 132 от ЗДДС за особените случаи на регистрация.
В крайна сметка, всичко зависи от конкретния договор, уреждащ взаимоотношенията между съдружниците и механизма на взаимодействието им по повод постигане на поставената цел.
По отношение на наема се процедира както и при наем на недвижимо имущество (чл. 31 и чл. 44 от ЗДДФЛ).

За закупен лек автомобил, независимо, че се използва за облагаеми доставки, нямате право на ДК за ремонти и гориво:

Ограничения на правото на приспадане на данъчен кредит
     чл. 70. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит не е налице, независимо че са изпълнени условията на чл. 69 или 74, когато:
            ........................ ....
               4. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) е придобит или внесен мотоциклет или лек автомобил;
               5. (изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) стоките или услугите са предназначени за поддръжката, ремонта, подобрението и експлоатацията на мотоциклети и леки автомобили по т. 4, включително за резервни части, комплектовка, горивни и смазочни материали;

освен в следните случаи на изключения:

2) Алинея 1, т. 4 и 5 не се прилагат, когато:
               1. превозните средства по ал. 1, т. 4 се използват единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства, включително при последващата им продажба;
               2. превозните средства по ал. 1, т. 4 са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности);
               3. стоките или услугите са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности), включително след преработка;
               4. стоките или услугите са свързани с поддръжката, ремонта, подобрението или експлоатацията на превозните средства по т. 1;
               5. (нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) превозните средства по ал. 1, т. 4 и стоките или услугите по ал. 1, т. 5 се използват и за дейности, различни от посочените в т. 1 - 4, в случаите, когато една или повече от изброените в т. 1 - 4 дейности са основна дейност за лицето; в тези случаи правото на приспадане на данъчен кредит е налице от началото на месеца, следващ месеца, за който е изпълнено изискването за основна дейност.

и определение за основна дейност от ДР:

               18а. (нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) "Основна дейност" по смисъла на чл. 70, ал. 2, т. 5 е дейността на регистрираното лице, когато общата стойност на извършените от лицето доставки по една или повече от изброените в чл. 70, ал. 2, т. 1 - 4 дейности представлява повече от 50 на сто от общата стойност на всички изпълнени от лицето доставки през последните 12 месеца преди текущия месец, независимо дали са изтекли 12 месеца от регистрацията по този закон.
А ако има премии, соц.разходи, болнични с тези суми не се ли преобразува фин. резултат?
Нали тези суми са по трудови правоотношения, следователно не се преобразува ФР.
Ако сключите договор за наем на автомобила, то може да ползвате ДК за ремонт, поддръжка и ГСМ. От тази гледна точка, закупуването е по-неизгодно.

Запознайте се подробно със следното становище на НАП:
Юрисконсултското възнаграждение представлява разход за външна услуга и е данъчно признат.
Правилно е да отразите капитала на дружеството по цитирания от Вас начин.
Това означава и да подадете справките в НСИ.
В ТР подавате ГОД, а в НАП - ГДД.
Не съм съгласна, че финансовият резултат се изкривява, ако не отразиш нещо очаквано и не съвсем сигурно. Ако не Ви изплатят изобщо субсидии (смяна на властта, празна хазна като в Украйна и просто няма пари?!?), които сте начислили, правителството ли ще съдите и как ще си отпишете вземането?
Това да не е по договорни отношения или срещу издадена фактура, та да го отразяваме като приход?
Въпрос на виждане...
Аз съм предпазлива с признаването на подобни приходи "на хартия":smile1:
Yordan_Andonov,
Няма никакви санкции и не е вярно, че нямате 7 дни за подаване на декларациите отново. Тези 7 дни са точно за отхвърлени (а не за подадени) декларации и си го пише ясно в Протокола:
При наличие на отхвърлени декларации и данни, в 7-дневен срок от датата на получаване на настоящия протокол, следва да подадете нова декларация/и с коректно попълнени данни /съгласно чл.8, ал.3 от Наредба № Н-8 за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица/.

Далила е спец по тези неща, подава всичко вярно и е логично да не се е явявала на "поправителен" по тази материя. :smile1: Аз често се препъвам в дебрите на Д1 и Д6 и Ви гарантирам, че съм поправяла без санкции :good:
Мястото на изпълнение на доставка е на територията на България.
Скрит текст :

Съгласно чл.12, ал.1 доставката е облагаема с ДДС.
Скрит текст :

Следва да издадете протокол съгласно чл.117, ал.1, т.1
Скрит текст :

Забележка: Сумата от ред 10 на колона 3 се попълва на ред 1 от колона Б на част VІ. В случай,
че на ред 10, колона 3, се получи отрицателна величина, запишете сумата със знак минус и я
пренесете също със знак минус на ред 1 от колона Б на част VІ.
На редове от 1 до 7 в колона 3 се посочва сумата на годишните данъчни амортизации за
2013г., определени по реда на чл.58, ал.3 за съответната категория активи.
   
Скрит текст :
Колони 4, 5 и 6 се попълват въз основа на информация от данъчния амортизационен план, отразяваща
стойностите на активите към 31.12.2013г.

В случай, че през 2013г. е отписан данъчен амортизируем актив от данъчния амортизационен план, за който е начислена годишна данъчна амортизация по реда на чл.58, ал.3 през 2013г., за този актив се попълва само колона 3.
Не съм сигурна дали имате право и на какво основание следва да си издадете протокол.

По-скоро, би било добре да говорите със счетоводството на изпълнителя и да ги предупредите, че ако не издадат фактура, ще уведомите НАП за казуса и ще поискате тяхната компетентна намеса.


Мисля, че трябва да Ви издадат фактура, защото в противен случай на какво основание си прибират данъка за тях?
Какво пише в договора? Сумата, за която сте осъдени с включен ДДС ли е съгласно този договор?
За да си оправите ДДС-то може да я включите, но става дума за приключена година - 2012 :question:
Как ще оправите приход/разход?
колко голяма е сумата?