При потрошаване на значителна част от мебелите, едва ли ще заменят само повредените. Имах предвид, че нормално заведение няма да заменя един модел столове с друг. Това и в къщи не го правим - подменяме всички столове, ако има един-два изхабени, нали? :smile1:
Ако имате 40% НПР - приложение 3, ако имате 25% - приложение 6.
Това сме го изказали и преди последните постове :smile1:

Това зависи от счетоводната политика, която се утвърждава от ръководството на предприятието.

Всички сме наясно, че трябва да има съпоставимост на финансовите отчети на предприятието за различните периоди от време, за да могат да се установят тенденциите на развитие на неговото финансово състояние, резултати и парични потоци. Ето защо за всеки период се прилага една и съща счетоводна политика, освен ако няма промяна в счетоводната политика, която се изисква от конкретен стандарт или разяснение или води до представяне на надеждна и по-уместна информация за финансовото състояние на предприятието.

Колкото до конкретния случай, действително сумата за обзавеждане е значителна и тъй като мебелите очевидно не са за еднократна употреба, като се абстрахираме от единичната цена, те представляват дълготраен актив по останалите признаци. Хипотезите за пиянски компании, които трошат половината маси и столове ми изглеждат извън същността на дискусията.

Дали все пак не е тристранна операция? :hmmm:
И трите фирми са регистрирани по ДДС в три различни държави-членки. Когато ангричаните Ви прехвърлят стоката от Румъния те вече са придобили собствеността върху нея. Техен проблем е ДДС при придобиването на стоката.
Вие категорично нямате ВОП, защото транспорта на стоката не приключва в България.
Декларация за четвъртото тримесечие на 2013 г.  по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ като не се удържа  данъка дали трябва да се подава.
Не! Не трябва (чл. 65, ал. 12, във вр. чл. 56 от ЗДДФЛ)
Въведете я със знак минус и същата стойност в този месец и така ще се самокоригирате
:thumbup:
Какво Ви притеснява? НСС-16 позволява като един актив да се заведе група активи стига той да може да бъде изведен от предприятието отделно от другите активи и да отговаря на определението за ДМА. Логично и напълно защитимо е да не се подменя отделен стол в ресторант, а всички заедно. Същото се отнася и за масите. Все пак бих посочила отделно всяка част от кухненското оборудване.
Това зависи от счетоводната политика, която се утвърждава от ръководството на предприятието.
Дори си мисля, че ако заведете актив "комплект от 40 стола" не е необходимо да преобразувате финансовия резултат с данъчните амортизации, стига да не превишават 30%, ако ги отнесете в категория ІІ.
Вижте тази, а ако не Ви хареса, ще Ви предложа друга :smile1:
Нали може да се подаде заявление преди вноската кой период погасяваш при ЗОВ? Не съм го правила, но четох по въпроса в началото на миналата година и мисля, че    заявлението е това:
Шифърът не е ли 7100?
Не че е от съществено значение, но съм изтеглила ГДД с баркод от НАПа  там на ред 10 е "Разходи от липси на дълготрайни и краткотрайни активи с изключение на материални запаси (чл.28, ал.1)"  - код 7100.
       
Доколкото схванах, точно разходът притеснява колежката, а не как да заведе активи под прага на същественост  :smile1:
През 2012-та - 605/455. Останало е салдо по 455 по баланс за дължимите суми за осигуровки.
През 2013-та - 455/503 (за платените осигуровки) и 692/503 (за платените лихви). Съгл. чл. 26, т. 6 от ЗКПО сумата по с-ка 692 е непризнат за данъчни цели разход и с нея съгл. чл. 23, ал. 2, т. 1 се "се увеличава счетоводният финансов резултат в годината на счетоводното отчитане на разхода (загубата) и не се преобразуват счетоводните финансови резултати през следващите години".
Доставката на стока до Полша е ВОД, което е основание за неначисляване на ДДС при фактурирането. Трябва да подадете и VIES-декларация, както и да се снабдите с транспортни и др. документи, доказващи извършения ВОД и основанието за неначисляване на ДДС. В противен случай може да Ви бъде начислен ДДС и съответните санкции при евентуална проверка.
Доставката на услуга (монтаж) към Русия е доставка по чл. 21, ал. 2, която е с място на изпълнение извън територията на страната. Съгласно чл. 86, ал. 3 за нея не се начислява данък.
Може изобщо да не дължите лихва.
Зависи от това какви авансови вноски сте били задължени да внасяте (месечни или тримесечни) и тези 1370 лв. какъв процент превишение над направените авансови вноски представляват.

Формулите са в чл. 89 от ЗКПО:
Скрит текст :
Не, че се заяждам, но ми е любопитно? :hmmm:

Ако човек подава с ел.подпис и сканира "стара" сл.бел., ще му откаже ли системата?
Не!!!
Чл. 65 (12) (Предишна ал. 11, изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Данъкът, който предприятията и самоосигуряващите се лица - платци на доходи, са задължени да удържат по чл. 43, ал. 4 и чл. 44, ал. 4, се внася в срок до края на месеца, следващ тримесечието на придобиване на дохода, като за доходи, придобити през четвъртото тримесечие на данъчната година, не се удържа и внася авансов данък.

и още:
     чл. 56. (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Декларацията по чл. 55, ал. 1 се подава в сроковете за внасяне на дължимите данъци.

Доколкото ми е известно, няма такава възможност.
Скрит текст :

За ДАП, данъчни ДМА са тези със стойност равна или превишаваща по-ниската стойност между прага на същественост, определен със счетоводната политика или 700 лв.
ами земеделските производители вкючват ли се в справката по чл.73
Какво по точно - кои земеделски производители??? :(