А Вие как предлагате да отразите резултата от проведената инвентаризация? :(
Като минимум трябва да имате Инвентаризационен опис - сравнителна ведомост по инвентаризираните активи и пасиви, подписан от членовете на комисията и МОЛ и утвърден от ръководителя на предприятието.
В раздела за Бланки и Ресурси на форума можете да намерите много готови форми по темата.
Какво по-точно Ви тревожи?
Проверяваното дружество е регистрираното по ЗДДС и първо по съдебна регистрация и то има налична продукция, за чието производство няма документално обосновани разходи за материали? А защо при ДДС регистрация са купувани материали без фактури??!
Няма законово ограничение за такава сделка.

За целта се съставя Договор за заместване в дълг. Правната уредба се съдържа в чл.102 ЗЗД – заместване в дълг.
"Чл.102. Трето лице може да замести длъжника само с изрично съгласие на кредитора. Заместеният длъжник се освобождава от отговорност към кредитора.
........................ .........."


От този законов текст се вижда, че това може да стане само със съгласието на кредитора на фирма А (кредитор в най-общ смисъл на това понятие).
Договорът ще е между него и поемателя - фирма Б.

За уреждане на прихващането между фирма А и фирма Б също трябва да се състави договор. Прихващането на взаимни задължения е уредено в чл. 103 от ЗЗД.

За счетоводителя остава да осчетоводи договорите. :smile1:
Ако търсим прецизиране в рамките на СС-20, то може би средствата по ЗНЗ са по-скоро правителствена помощ.
"Правителствена помощ - действие от страна на правителството, чрез което се предоставя икономическа изгода за конкретно предприятие или за група предприятия, отговарящи на определени критерии.
........................ ........................ ........
Правителствена помощ

               6. Когато значението на правителствената помощ е такова, че повлиява в значителна степен на финансовите отчети, на оповестяване подлежат естеството, размерът и продължителността на помощта.



Оповестяване

               7. В приложението към годишния финансов отчет се оповестяват:

                    а) за правителствените дарения и за дарения от трети лица:

- условията, съпровождащи получаването им;

- критериите за признаването им като текущ приход;

- размерът на получените средства;

- неизпълнените условия и непредвидимите събития, попречили на изпълнението на условията (ако има такива);

                    б) за другите форми на правителствена помощ - формата и видът на помощта."

Това го добавих във връзка с въпроса за оповестяването.

Ето как изглежда калкулатора при Вашите данни
http://www.kik-info.com/calculators/cache.php?id=d438b2c7a4073f02da661c7602c518ac94406
Не, заради тази техническа грешка фирмата не би следвало да бъде ревизирана.
Още повече, че при положение, че сте плащали редовно задълженията на фирмата, тези суми тябва да се появят като надвнесени.
Бих Ви посъветвала да заведете едно заявление в деловодството на съответната ТД на НАП, след два-три дни да проверите на кого е разпределено и да отидете лично при съответния счетоводител, който ще извърши корекцията.
Здравейте,
За да започнете да извършвате дейност на собствен имот и ориентирана към задоволяване на собствени нужди не е необходимо да се регистрирате където и да било. Ако получите доход от продажба на непреработена селскостопанска продукция, ще Ви обясним как и кога да го декларирате.
След като имате идея да започнете да развивате овощарство е добре да обмислите варианта и за получаване на субсидия. Виждам за Вас възможност по мярка 141. Изберете ли такъв вариант, ще трябва да се регистрирате като ЗП.

Ето резюме на мярка 141:
Скрит текст :

Начинанието Ви е перспективно, успех! :thumbup:
Това,което ме интересува е дали вноската за последното тримесечие да е 2750 или 7650?Тъй като първите две тримесечия съм внесла по 300 лева.
След промяната изравнявате чрез довнасяне съгласно новата прогнозна печалба.
Имате ново задължение от 2750 тримесечно, което прави 2750 х 3 = 8250
Внесли сте 600.
Остават 8250 - 600 = 7650.
Здравейте,
Командироването в страна от ЕС е свързано с въпроса за осигуряване на командированите лица.
Можете да командировате работници в ЕС и съответно да изискате от НАП удостоверение за приложимо законодателство, ако имате над 25% от приходи в страната. Погледнете регламентите 987/2009 и 883/2004. Ако нямате - ще се наложи да се регистрирате в Германия.
При издаване на формуляр А1 от НАП изискват попълването на анкета, в която има въпрос за процент на приходи от дейността, реализирани в България; оборотна ведомост и счетоводна политика.

Ако имите желание да прочетете подробности, прилагам становище на НАП :smile1:
Само още един въпрос. Имаме ли санкция (освен лихвата) в случай, че не подам декларация и съответно не направим авансова вноска, а излезем на данъчна печалба?
Не, няма друга административна санкция.
Проверете в системата на НАП имате ли Протокол и ако имате, няма повод за притеснение :smile1:
Отговорът е в чл. 76 от ЗЗД :smile1:
Чл. 76. Този, който има към едно и също лице няколко еднородни задължения, ако изпълнението не е достатъчно да погаси всичките, може да заяви кое от тях погасява. Ако не е заявил това, погасява се най-обременителното за него задължение. При няколко еднакво обременителни задължения, погасява се най-старото, а ако всички са възникнали едновременно, те се погасяват съразмерно.
Когато изпълнението не е достатъчно да покрие лихвите, разноските и главницата, погасяват се най-напред разноските, след това лихвите и най-после главницата.

С ДДС в двата дневника нали?
Да.
Здравейте,
Не се отразяват инвойси в дневниците.
Трябва да издадете протокол по чл. 117, ал. 1, т. 1, защото имаме случай по чл. 82, ал. 2, т. 3. Същият включвате в двата дневника.
Правилна е справката от НАП, която е прикачена. Така я попълни.
Кое му е правилното, като не е спазена контролата кл. 50 = кл. 20 - кл. 40, недоумявам, но щом така го искат проверяващите, така да бъде :smile1:
От възможността да има повече от един вариант следва изводът, че справката нещо не е съвсем практична. :smile1:
Във Вашия вариант след приспадането на 818,47 от 1808,65 за внасяне остават за възстановяване, в което няма логика.
Във варианта на НАП въобще за м. 10 деклариран за внасяне е 818,47 при разлика между продажби и покупки 1808,65.
Не намира отражение сумата от 991,18, която е от м. август.

Не знам правилен отговор на въпроса Ви.
Аз бих съставила справката така:
След като процедурата е приключила без искане за възстановяване, губите право да приспадате в следващи периоди, но не губите правото си да поискате на по-късен етап възстановяване по реда на чл. 129.
Запачвате да подавате данни към новата ТД на НАП, като за целта е необходимо да регистрирате ново заявление за упълномощаване в тази ТД на НАП.
Нищо друго, щом сте упълномощено лице.