Това ще се разбере еднозначно когато Ви връчат акта за прихващане.
Аз не мога да определя датата на прихващане като 30.06.2008, например, само въз основа на този текст - "датата, на която двете вземания се срещупоставят, годни за компенсиране" :hmmm:
Според мен в чл. 37 давностният срок е обвързан с момента, от който вземането става изискуемо. В практиката се приема, че това е датата на издаване на фактурата. Съдебното решение не променя началния "момент на отброяване" на давностния срок, защото съдебното решение не формира ново вземане, а потвърждава основателността на това, което вече е възникнало.
Аз мисля, че спокойно може да приложите чл. 37, т.1.
katyu6a :wave:,

Мисля, че имате основание да включите всички разходи за построяването на обекта в описа.
Според текста на чл. 74 имате право на приспадане на данъчен кредит за закупените или придобитите по друг начин или внесените активи по смисъла на Закона за счетоводството .
Активите по смисъла на чл. 13 от ЗСч. се оценяват и записват при тяхното придобиване или възникване по историческата им цена или друга цена, в съответствие с приложимите счетоводни стандарти.
Доколкото разбрах, при Вас разходите за изграждане на обекта са отчетени в обща сметка, която намира отражение по баланса в Актива, Раздел Б: Нетекущи активи, Група II: Дълготрайни материални активи, Статия 4: Предоставени аванси и дълготрайни материални активи в процес на изграждане, а не са отчитани като текущ разход през съответните години.

На горните основания бих включила в описа всички фактури, които се отнасят до изграждането на сградата.   :ok:



Петък вечер, няма срокове по данъчния календар... - подходящ момент за "фризиране" на софтуера, може би ?! :blink:
Ако Вие ще продължите да се занимавате с това дружество е добре да уведомите съдружниците, че не могат да разпределят дялове преди да получат краен резултат от ликвидацията и още, което е най-важно, че трябва да оформят отношенията си с Вас чрез договор, за да можете да движите нещата. А тук ще Ви помогнем да се ориентирате в проблема. :smile1:
Здравейте,

По т.1 - може да подадете описа чрез страницата за ел.улуги с УЕП.

По т.2 - по действащата норма можете да включите активи от описа още в дневниците за ноември, защото подавайки го на 02.12 ще сте спазили условието за срока от 45 дни.

Право на данъчен кредит за налични активи и услуги преди датата на регистрацията или преди датата на повторна регистрация
Чл. 61. (1) (Изм. - ДВ, бр. 20 от 2013 г., в сила от 28.02.2013 г.) Правото на приспадане на данъчен кредит по реда на чл. 74 от закона възниква само за налични активи към датата на регистрацията или получени услуги преди датата на регистрация, описани в регистрационен опис по образец - приложение № 2, който е подаден не по-късно от 45 дни от датата на регистрация.

     чл. 75. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит по чл. 74 възниква на датата на регистрация по този закон.
От ППЗДДС: (4) Правото на приспадане на данъчен кредит по ал. 1 и 2 се упражнява през данъчния период, през който е възникнало, или в един от следващите три данъчни периода, като съответният документ по чл. 71 от закона се отразява в дневника за покупките за съответния данъчен период.

След като подавате описа на 02.12, при положение, че срокът е 29.12, сте спазили срока и правото е възникнало от първия данъчен период. Следователно, можете да включите част от активите още в ноемврийските дневници.

По т.3 - не става ясно този актив сграда с разрешение за ползване ли е, т.е. завършен обект ли е и по каква сметка го водите. Защо разходите за външни услуги, направени при строителството не са отнесени в незавършено производство, в продукция...?

По т.4 - Няма значение дали ще подадете описа в началото или в края на декември. От това, което си изяснихме по т.1 е видно, че правото за ползване на ДК възниква от 14.11 и можете да го упражните както за ноември, така и в един от следващите 3 месеца.
Дали ще може считано от 01.01.2014 да приемем, че може да приложите новата норма към един вид преходно положение не се ангажирам да предвидя. Обикновено в преходни и заключителни разпоредби тези неща се уточняват.
Пряко ограничение не съм срещала. Дори сме чували за огромни хонорари (възнаграждението на един хидролог-философ). Но у нас няма прецедентно право и затова законът може да се приложи по различен начин към различни субекти :wink1:
Косвеното ограничиние Вие сами сте го цитирали. Само Ви обръщам внимание, че законите не действат с обратно проявление, освен ако това не е изрично упоменато, и че в нашия случай приложим ще е старият текст, а именно:
чл. 267. (Изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Данъчно задължено лице, което извърши скрито разпределение на печалба, се наказва с имуществена санкция в размер 20 на сто от начисления разход, представляващ скрито разпределение на печалба.И точка.
При мен договорите са със 7% лихва. Междуфирмените кредити нямат огромните ГПР на банките за обслужване на кредита. Ползват счетоводителите за това, като вместо да ни доплатят за това, те ни казват, че това е привилегията да предпочетат нашето обслужване  :smile1:  :wink1:
Изобщо не се бях сещала, че тези услуги може да си ги таксуваме по цени, съобразени с часовата ставка на банковите инспектори  :laugh:
Може да се уговори всякакво възнаграждение, но пак дължимите данъци и осигуровки ще са над 5%. Доходът от личен труд на собственика е приравнен на доход от трудово правоотношение.
След като плащате цялата сума, това означава, че се дължи данък върху целия доход. Ако наемът е 1000 лв., ще платите 900 лв. и ще внесете 100 лв. данък.
Издават Ви квитанция за 1000 лв
602 - 1000
   401 - 900
   454 - 100
Плащате с РКО
401/501 - 900
Превеждате данъка
454/503 - 100
Данъкът се дължи до 31.01.2014-та, защото е данък по чл. 38, т.е. окончателен. И когато Вие трябва по закон да удържите и внесете данъка, сте длъжни и да го декларирате по чл. 55
За физическите лица наемодатели се дължи авансов данък, който не се внася за последното тримесечие. Може би това Ви обърква.
А когато заемополучател е ФЛ/ свързано / 10% год.лихва приемлива ли е?
Съвсем :thumbup:
А когато собственик на ЕООД предостави заем може ли да бъде безлихвен ?
На кого?
Този вид доход от наем се облага с окончателен данък по чл. 38, ал. 12 от ЗДДФЛ
     
Скрит текст :
Данъчната ставка е 10% и няма НПР.
   
Скрит текст :
Тъй като задължението за удържане и внасяне на данъка е Ваше, трябва да подадете и декларация по чл. 55. Сроковете са до края на месеца, следващ тримесечието, през което е извършено плащането.
     
Скрит текст :

Вие не издавате СИС, а трябва да получите документ по чл. 7 от ЗСч. и отчитате разхода с РКО.
Изикванията за отразяване на анулирана фактура в рамките на същия отчетен период са описани в Приложение № 12 към чл. 113, ал. 4 от ППЗДДС:

Изисквания към записите при анулиране на документи
При положение че се анулира документ (фактура или известие към фактура) в периода, в които е издаден, той се описва във файла "PRODAGBI.ТХТ" на издателя, но полетата, описващи стойност, се оставят празни (не се попълват) или се записва стойност нула (0). Документът не се описва в дневника за покупки на получателя.

Не трябва да издавате нов касов бон, защото няма ново плащане.
Ами, ... тук говорим за бизнес кредит, а не за потребителски, нали? :smile1:
Когато фирма ползва кредит от източник, различен от кредитна институция, логично е да го е направила, защото лихвата е малко по-ниска от най-ниската банкова.
Обикновено банките определят лихвата си на база БЛП (базов лихвен процент), който е формиран от месечен/3 месечен/6 месечен индекс (юрибор, софибор, либор) и 2-3 % надбавка в зависимост от валутата.
Може да се изчисли лихвата по този начин.

Но за конкретните 6%, ако сме честни, и аз подходих като Вас и взех числото от новините :flowers:
[http://www.bbr.bg/bg/ббр-ще-отпуска-5-годишни-инвестиционни-кредити-при-6-фиксирана-лихва.html
Здравейте Kaliopa.vd,
Може и да греша, но оставам с впечатлението, че от 6-7 месеца сте в ликвидация а нямате "Начален баланс при ликвидация". Правили ли сте инвентаризация и оценка на активите и пасивите?
А разпределението на имуществото между съдружниците се прави за сметка на ликвидационния капитал след удовлетволяване на кредиторите и се посочва в крайния ликвидационен баланс.
Бих Ви препоръчала да прочетете НСС-13 и Ви изпращам един материал за основните счетоводни записвания при ликвидация.
  Колко е най-ниския лихвен процент?
Важно е да е най-приемливия :smile1: От практиката - 6% годишна лихва.
По тези въпроси в ЗДДФЛ се казва следното:

Първо следва да направим уговорката, че може да се приложи нормата за окончателен данък по чл. 37 от ЗДДФЛ в случай, че сключеният граждански договор попада под определението за "възнаграждения за технически услуги":
Скрит текст :

Ставката на данъка е 10%. Задължение да удържи и внесе данъка има платецът на дохода. Срокът за внасяне на данъка е до края на месеца, следващ тримесечието на изплащане на възнаграждението. В същия срок се подава и декларация по чл. 55 по място на регистрация на платеца:
Скрит текст :


Съответно, чуждестранното физическо лице е освободено от подаване на годишна данъчна декларация и може да получи справка от НАП за удържания и платен данък като отправи писмено искане до ТД на НАП, където е подадена декларацията по чл. 55:
Скрит текст :
Начислявате ДДС върху договорената цена.
Нямате задължение да правите корекция на ползвания ДК.
Скрит текст :
Пак повдигам темата, защото имам нова информация и намирам за важно да я споделя.
Зададох въпроса от моята тема http://www.kik-info.com/forum/index.php/topic,8344.0.html в Клуб Счетоводство.
Същността на отговора е, че при безспорни доказателства за полагане на труда през всичкото време и получаващ се след разпределение във времето доход под МРЗ, осигуровки не се дължат.
Е, аз се доверих на калкулатора, последвах съветите на колегите, изказали се в показаната тема и внесох едни осигуровки без да ги дължа.  :smile1:
На всичкото отгоре се постарах всячески да се убедя, че "добре обмисленото лошо решение" е правилното.

Ето отговора:
Скрит текст :