Законовото основание за доказване на доход се съдържа в чл. 6 от КСО:

          (7) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Осигурителните вноски за лицата по чл. 4, ал. 3, т. 1, 2 и 4 са за сметка на осигурените лица и се дължат авансово: върху месечен осигурителен доход между минималния и максималния месечен размер на дохода, определен със закона за бюджета на държавното обществено осигуряване за съответната година.
          (8) (Доп. - ДВ, бр. 119 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 109 от 2008 г., в сила от 01.01.2009 г., изм. - ДВ, бр. 99 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Окончателният размер на месечния осигурителен доход за лицата по ал. 7 се определя за периода, през който е упражнявана трудова дейност през предходната година въз основа на данните, декларирани в справка към годишната данъчна декларация по Закона за данъците върху доходите на физическите лица, и не може да бъде по-малък от минималния месечен осигурителен доход и по-голям от максималния месечен осигурителен доход. Окончателните осигурителни вноски се дължат от осигурените лица върху годишния осигурителен доход в размерите за фонд "Пенсии" и за допълнително задължително пенсионно осигуряване в срока за подаване на данъчната декларация. Годишният осигурителен доход се определя като разлика между декларирания или определения с влязъл в сила ревизионен акт по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс облагаем доход от упражняване на съответната трудова дейност и сбора от доходите, върху които са внасяни авансово осигурителни вноски. Когато с данъчната декларация за предходната година са декларирани доходи, получени за извършена дейност през минали години, или е определен с влязъл в сила ревизионен акт по Данъчно-осигурителния процесуален кодекс по-висок или по-нисък облагаем доход, лицето подава и коригираща справка за осигурителния доход за съответната година.
Трансформирането на ДМА в дялове се определя в СС-16.
Разликата не се третира като приход/разход, който подлежи на регулация по ЗКПО, а като печалба/загуба.
Скрит текст :
Няма законово изискване договорите за наем да се заверяват нотариално. Това е по желание на страните, дава по-голяма сигурност.
Полученото от Вас дарение нито е облагаем доход по ЗДДФЛ, нито се облага с данък по ЗМДТ.
Това, което Ви е казала адвокатката може да е бил отговор на поставен от Вас въпрос за продажба на жилището.
     
Скрит текст :
Да, в ЗДДФЛ са обединени в едно наемите или от друго възмездно предоставяне за ползване на движимо или недвижимо имущество. (чл. 31 и нататък) :smile1:
За мен, според определенията в СС-16, това си е отделен актив, но ....  да се произнесат и други колеги.
Моят аргумент - дори да предположим, че може да се говори за разграничима част от един общ актив, то поради различните срокове на амортизация се налага тя да се третира като отделен ДМА.
Какви са тези авансови вноски по 25 лева?
Явно според прогнозна печалба от 1000 лв. :smile1:
Доколкото си спомням, няма такава възможност за приспадане от Ваша страна и ще трябва да искате прихващане по реда на чл. 129 от ДОПК, което да се извърши от органа по приходите.
А ако лицето е самоосигуряващо се и е със 76% инвалидност тогава намалят ли се данъците??
Ако лицето е СОЛ и има над 70% инвалидност, има право да се пенсионира и да се осигурява по избор само по ЗЗО.
Като СОЛ, ако не получава възнаграждение, няма от какво да му се намалят данъците, освен ако не е ЕТ. Тогава ползва облекчението по чл. 18 от ЗДДФЛ.
Здравейте,
Тук не се занимаваме с проблемите на социалното и здравното законоданелство, освен с ограничената тематика на осигуряването, но тя е по-скоро от интерес за икономическите специалности, отколкото за медицинските.
Потърсете помощ в друг форум, а най-добре в pomagalo.com

Успех!
Фирма, която няма за предмет на дейност извършването на транспортни услуги може ли да издаде фактура за транспорт, при условие , че има бус , който използва за собствени нужди?
Няма законови пречки.
1. Обикновено в регистрациите на фирмите по ТЗ е записана, освен основната им дейност, и фразата "и всяка дейност, която не е забранена от закона". Транспортната дейност не е забранена.
2. След като ще извършите услугата с Вашия бус, значи притежавате съответните документи за буса и имате правоспособен шофьор - друго не е необходимо.
В двумесечен срок от придобиване на имота го декларирате в  данъчната служба и започвате да плащате за него данък върху недвижим имот и такса сметосъбиране.
Не дължите друг данък. Даренията между роднини по права линия и между съпрузи не се облагат.
Това какво означава на практика?
Да разбираме, че издадената през 2013 фактура за аванса се анулира и доставчикът ЗП издава нова фактура още на 01.01.2014 с текста за обратно начисляване, което означава, че данъкът е изискуем от платеца на аванса?
А данъкът вече е преведен от доставчика... Протоколът по чл. 116, ал. 4 не се ли прилага за грешно съставени документи? На какво основание приемаме, че фактурата за авансово плащане, издадена по правилата на действащия към момента на издаването й текст, е погрешно съставена?
Нещо не разбирам - моля за разяснение. :(
Как ще изглежда това на практика - фактура, протокол, нова фактура, дневници... с примерни дати и данъчен ефект.

От ППЗДДС:
Скрит текст :
Най-вероятно ще има допълнителни разяснения за преходен режим при такива сделки.

Въпреки, че чисто счетоводно не виждам проблем.

1. издавате ф-ра за аванса:
    411                   36 000
          412                         30 000
          4532                         6 000

2. плащат Ви по фактурата:
   503                    36 000
           411                        36 000

Задълженията Ви към клиента са по сметка 412 - клиенти по аванси - и са 30 000.

През 2014-та закривате аванса и признавате приход от продажба на ССП:

   411                       0.00
          701                       30 000.00
         -412                      -30 000.00
         
По коя сметка водите сградата? ДМА ли е, продукция или друго?
И аз отразявам същите стойности като create.
Само да допълня, че в описа на активите трябва също да отразите стойностите по фактурата, т.е. 74 300 данъчна основа и 15 280 данък.
Airini, моля да ме извинете за объркването, правилното е че се формира пасив по отсрочени данъци.
Казано простичко, възниква бъдещо данъчно задължение, защото в текущата година имаме непризнат данъчно приход, с който ни се намалява печалбата (и данъка), но който е временен.
И защото ми е по-сложно да го обяснявам, отколкото да го напиша, Ви изпращам едно мини файлче с Вашите числа и при Вашата хипотетична ситуация. :smile1:
От него се вижда, че не излизате на загуба, но няма да дължите корпоративен данък, защото сте формирали пасив по отсрочен данък.
Здравейте,
В същност не можах да разбера пропускате ли нещо и какво е то, но ще се включа с едно банално припомняне по темата :smile1:

Когато увеличавате стойността на инвестиционния имот, образувате активи по отсрочени данъци.
АОД са сумите на данъците от печалбата, възстановими в бъдещи периоди, по отношение на намаляеми временни разлики, а те са „временните разлики, от които ще произтекат суми, с които ще се намали данъчната печалба или ще се увеличи данъчната загуба през бъдещи периоди, когато балансовата стойност на актива или пасива бъде възстановена или погасена” (СС-12, т. 2)
Ето и отговор на въпроса къде се прилага ставката на корпоративния данък – точно при отчитането на АОД по сметка 497. Активите и пасивите по отсрочени данъци се признават по данъчните ставки, които се очакват да бъдат в сила през следващата година когато активът ще се реализира (СС-12, т. 5.1). При нас от години ставката е 10% и сякаш не се очаква скорошно изменение.

По отношение на конкретните записвания някои застъпват тезата, че е по-прегледно да се ползват отделни аналитичности за активите и пасивите.
Например:
4971 – активи по отсрочени данъци
4972 –пасиви по отсрочени данъци

Във Вашия пример:
4971 / 123 = 100 (1000*10%)
В ОПР ще имате Разход за данъци (100), защото според СС-12, т.2 „Разход за данъци от печалбата - сумата на текущия данък от печалбата, измененията на активите и пасивите по отсрочени данъци от печалбата и преизчисленията, признати през текущия период на текущи данъци от печалбата за предходни отчетни периоди.”

Корекциите на отсрочените данъчни активи и пасиви се отчитат директно по с/ка 123 (а не по с/ка 609 и 709!). Така е и съгласно т. 7.5 от СС-12.
               
Скрит текст :
При обратно проявление, когато възникнат условия за отписване на съответния АОД, вземате операцията
123 / 4971

Не че можем да избегнем корупцията на 100 процента,но пък чак да се опасяваме от такава в един регистър съставен на база документи,доказващи правоспособност е прекалено
Просто се опитвам да обърна внимание, че в мненията ни липсва последователност. Изпити и лицензи предполагат корупция, а представяне на документи - не. Защо? Няма ли масово купени дипломи? ... Не се заяждам, а търся логика в аргументите и различните предложения.
И това за усилване на контрола, например, не е ли свързано с пари за контролиращи?
Явно, нещата не са толкова елементарни, предложението е спорно, но също така е очевидно, че не всичко в гилдията е цветя и рози, ако съдим по дадените примери за не съвсем съответстващи на законовите изисквания съставители на отчети.
А може би точно такива случаи подкопават и обществената оценка за професията, и от там - нейната финансова недооцененост?! :hmmm:

Идеята на Хари Василев за регистър много ми допада. Не се бях сетила.
То защото при регистъра хич не може да има корупционни моменти, които са основното опасение :smile1: