Здравейте,
Фактическата обстановка не е съвсем точно изложена и колегата bobo е дал съвсем правилни насоки за разсъждение.

От това, което сте описали можем да заключим, че лице е придобило всички дружествени дялове на фирма  "Динкови" ООД и в последствие същата фирма е преименувана на "Ваня" ЕООД.  Не е възникнал нов правен субект и от това следва, че по първия въпрос „Трябва ли да подавам годишна данъчна декларация за 2013 г. за "Динкови" ООД (дублира се булстата)?” отговорът е НЕ, защото отчетите се подават с актуалното наименование на търговеца, а не по историческите му предходни наименования.

Можем да предположим, че същото лице е било собственик на ЕТ "Ваня", което е придобито от създадената вече "Ваня" ЕООД, при което придобиването е станало по чл. 15 от ТЗ чрез заличаване на едноличния търговец.
По втория въпрос „Трябва ли да подавам годишна данъчна декларация за 2013 г. за ЕТ "Ваня" (тя е заличена)?”[/i]:
В ЗДДФЛ не е регламентирано задължение за подаване на данъчна декларация в случаите на прекратяване на стопанска дейност от физическите лица, в т.ч. и от едноличните търговци, към датата на прехвърлянето и прекратяването на дейността. Декларацията се подава в срок до 30-ти април на следващата година.
Но същото лице е придобило доход от прехвърлянето на ЕТ, което представлява доход от прехвърляне на права и имущество. Съгласно чл. 33, ал. 11 от ЗДДФЛ облагаемият доход при прехвърляне на предприятието на ЕТ със заличаване е положителната разлика между определената с договора продажна цена и собствения капитал на предприятието. По смисъла на ЗДДФЛ „собствен капитал на предприятието" е „разликата между балансовата стойност на активите и балансовата стойност на пасивите на предприятието" (§ 1, т. 32 от ДР). На основание чл.11, ал. 4 от ЗДДФЛ доходът от прехвърлянето на предприятието се смята за придобит на датата на съдебното решение за прехвърлянето със заличаване на едноличния търговец.
Това означава, че ще подадете една обща декларация по чл. 50 с приложение 2 за заличеното ЕТ и приложение 5 за доходите от прехвърляне на права и имущество.
Трябва да обърнете внимание и на чл.77 от ЗДДФЛ, че при определяне на задълженията в случаите на сделки между свързани лица се прилагат съответно разпоредбите за предотвратяване на отклонението от данъчно облаганe предвидени в ЗКПО. Данъчното третиране на сделки между свързани лица е регламентирано с разпоредбата на чл. 15 от ЗКПО. Същата постановява, че когато свързани лица осъществяват търговските и финансовите си взаимоотношения при условия, които оказват влияние върху размера на данъчния финансов резултат, отличаващи се от условията между несвързани лица, данъчният финансов резултат се определя и се облага с данък при условията, които биха възникнали за несвързани лица. Следователно за данъчни цели сделките между свързани лица се третират по пазарни цени. За целите на определяне на пазарните цени могат да се ползват оценки на лицензирани оценители.

По третият въпрос «Трябва ли след като е направено пълно прехвърляне на търговското предприятие да взема оборотната ведомост на ЕТ "Ваня" към датата на заличаването й и стойностите да ги задам, като начални салда за "Ваня" ЕООД?»[/i]  - би било прекалено лесно, но няма да е правилно. В общия случай прехвърлянето на предприятие на ЕТ по чл. 15 от ТЗ представлява бизнескомбинация. Съгласно изискванията на Счетоводен стандарт (СС) 22 „Отчитане на бизнескомбинации", когато едно предприятие придобива контрол върху нетните активи и дейности на друго предприятие е налице бизнескомбинация „придобиване". Съветвам Ви да се запознаете подробно с посочения стандарт, в който подробно е обяснено как се определяя първоначалната стойност на придобиването, как се осъществява първоначалното признаване и отчитане на разграничимите активи и пасиви, формирането и отчитането на репутация.
Моля за помощ.Взета кола под наем която служи за представителни цели.Разходите съгласно договора се заплащат от нас.Регистрирани сме по ДДс.Следва ли да си искаме ддс -то от нап.
За автомобилите под наем може да се ползва данъчен кредит, ако доставките отговарят на общите условия на чл. 68, 69, 70, 71.
В конкретния случай не можете да ползвате ДК за разходите по наетия автомобил, защото:
     чл. 70. (1) Правото на приспадане на данъчен кредит не е налице, независимо че са изпълнени условията на чл. 69 или 74, когато:
               1. стоките или услугите са предназначени за извършване на освободени доставки по глава четвърта;
               2. стоките или услугите са предназначени за безвъзмездни доставки или за дейности, различни от икономическата дейност на лицето;
               3. стоките или услугите са предназначени за представителни или развлекателни цели;

изключение се прави, ако дейността Ви е повече от 50% по първите 4 точки на ал. 2

2) Алинея 1, т. 4 и 5 не се прилагат, когато:
               1. превозните средства по ал. 1, т. 4 се използват единствено за транспортни и охранителни услуги, таксиметрови превози, отдаване под наем, куриерски услуги или подготовка на водачи на моторни превозни средства, включително при последващата им продажба;
               2. превозните средства по ал. 1, т. 4 са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности);
               3. стоките или услугите са предназначени единствено за препродажба (търговски наличности), включително след преработка;
               4. стоките или услугите са свързани с поддръжката, ремонта, подобрението или експлоатацията на превозните средства по т. 1;
               5. (нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) превозните средства по ал. 1, т. 4 и стоките или услугите по ал. 1, т. 5 се използват и за дейности, различни от посочените в т. 1 - 4, в случаите, когато една или повече от изброените в т. 1 - 4 дейности са основна дейност за лицето; в тези случаи правото на приспадане на данъчен кредит е налице от началото на месеца, следващ месеца, за който е изпълнено изискването за основна дейност
Срок за уточняване на задълженията и плащанията по единната сметка няма, защото непрекъснато възникват ситуации, изискващи уточняване (недължимо внесени суми, суми внесени по ЕИК вместо по ЕГН, внесени суми без подадени декларации и т.н.)
Мисля, че срокът за подаване на заявления за отписване на задължения по давност беше удължен до 31.12.2014г., но за задълженията с падеж до 31.12.2007 г.
Здравейте nina_62,
След като не Ви излизат задължения, няма какво да отписвате :smile1:
Да, така е :thumbup:
Гласувах с ДА.

Съгласна съм, че ефект от прилагането на подобна мярка би имало, ако и когато в държавата се минимизират нивата на корупция. (в подкрепа на pepi22)

Лекарите полагат изпити за специалност, доколкото ми е известно. Тези, които нямат специалност са общо практикуващи. Може и да греша. (реплика към delphine)

Споделям опасенията на MariyaPavlova. А те са за нелоялна конкуренция от страна на одиторите спрямо счетоводителите.

Иначе, в "чист вид", намерението е добро. Ако правилно съм разбрала, идеята е да има изпити за лицензиране на съставителите на финансови отчети. Те носят по-голяма отговорност от оперативните счетоводители и периодични изпити биха били нещо като тренировка за поддържане на формата :smile1:

Вие в същност какво търсите като текст?
 23, ал. 2, т. З от ЗКПО с молба да ми кажете какво гласи този член?
няма такъв
Не става ясно какви приходи формира въпросния парцел, които водят до финансов резултат - печалба? :hmmm:
Сложете отметка, че сумата по сметката е платена в четвърто тримесечие. :smile1:
Може. Те просто Ви канят, а на място ще е самото връчване. :smile1:
Аз откликвам на такива покани, за да не си сплитаме рогата още преди началото на ревизията :laugh:
Чл. 16. (1) (Изм. - ДВ, бр. 1 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 31 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г., доп. - ДВ, бр. 102 от 2012 г.) Лицата по чл. 3, ал. 2 и 3 в 4-месечен срок от регистрацията им приемат вътрешни правила за контрол и предотвратяване изпирането на пари, които се утвърждават от председателя на Държавна агенция "Национална сигурност" или оправомощено от него длъжностно лице.
........................ .
(3) (Нова - ДВ, бр. 1 от 2001 г., изм. - ДВ, бр. 31 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 109 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) Вътрешните правила по ал. 1 се изпращат на председателя на Държавна агенция "Национална сигурност" за утвърждаване в 14-дневен срок от тяхното приемане.
Не само може, но и трябва да подадете декларация за промяна на авансовите вноски до 15.12.2013 за да се обвържат внесените суми с декларирано задължение.
Само че за трето тримесечие декларирайте дължимите вноски за І-во, ІІ-ро и ІІІ-то тримесечие, а не за цялата година, защото за ІV-то тричесечие не се дължат авансови вноски.
   
Скрит текст :
Препоръчвам Ви да ползвате калкулатора.
http://www.kik-info.com/calculators/avansovi_vnoski_promiana.php
мима 56,
Мисля, че е най-добре да се подаде заявление и да се платят онези здравни осигуровки, които ще позволят да се възстановят здравно осигурителните права.
Остатъка от лихви, подлежащи на погасяване по давност, би трябвало да може да се отпишат.
Извинявам се,но имам и още един въпрос ако действително има такъв 14 дневен срок, а сумата е голяма и не можеш да я внесеш  наведнъж, какво биха могли да предприемат? Отказват да признаят отпадането по давност, налагат запор или....?
Никъде не съм срещала такова условие - отписването по давност да е обвързано с плащане на остатъка от задължението и то в 14 дневен срок. :(
А за да Ви наложат запор, трябва да Ви осъдят и да има решение за принудително събиране  на дължимото, след като преди това Ви е била отправена покана за доброволно изпълнение.
Ваше задължение е да водите счетоводството, а не да възпитавате възложителя. Аз бих отнасяла всички суми директно в сметката за разчет със собственика.
Декември е вторият месец от началото на процедурата или първият, в който извършвате приспадане. При приспадането попълвате кл. 70 от СД и не попълвате друг документ.
Ако през януари не изчерпите кредита и отново остане част за възстановяване, то през януари процедурата приключва. Маже да е с резултат за внасяне, след придпадането, или за възстановяване. Във втория случай по пълвате и приложението (Приложение № 6 към чл. 68, ал. 4). Правят Ви проверка и след прихващане с други задължения Ви възстановяват ефективно остатъка.

За какви задължения става дума и защо приспадане, а не отписване?! :hmmm:
Правилното е да се прехвърлят партидите на фирмата наемател и фактурите да са на нейно име.
Свободата да определяме сами счетоводната политика и сметкоплана си  дава възможност фирмата да използва по-широко и свободно счетоводни сметки . В тази характеристика на 611 не е определено, че сметката е само за производство. Тя е за дейност.

Някъде да съм казала, че "е определено, че сметката е само за производство"?
Позволила съм си да споделя лично мнение, като това е подчертано в първите думи от публикацията ми :smile1:
Не ангажирам с мнението си никого и за това не разбрах смисъла на забележката, която би била уместна при спор....