Здравейте,
Ще направя опит популярно да осветля интересуващите Ви въпроси, но горещо Ви препоръчвам да работите от тук насетне със счетоводител.

1. Задължен ли съм, извършвайки услуга в България, но за фирма от ЕС, да се регистрирам по ДДС?
Да.  "Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получателят е данъчно задължено лице, е мястото, където получателят е установил независимата си икономическа дейност. "(чл. 21 , ал. 2 от ЗДДС). За Вас, като данъчно задължено по ЗДДС лице, което извършва независима икономическа дейност, ще възникне задължение за подаване на заявление за регистрация по 97а, ал. 2 от ЗДДС, не по-късно от 7 дни преди датата, на която данъкът за услугата е станал изискуем.

2. Ако и когато се регистрирам по ДДС, какви допълнителни документи ще трябва да попълвам? (в сравнение с досега известните ми - Декларация 1; Авансов данък; Изравнителни вноски и ГДД)
Ще трябва да отразявате издадените документи за доставка на услуги към регистрирани по ДДС лица в държава членка, както  и да попълвате VIES декларация за тези доставки, а и да отразявате протоколите за самоначислен данък при ВОП и получени услуги в дневни продажби.
Понеже нямате право на данъчен кредит, може да не попълвате дневник за покупките, тъй като той трябва да съдържа един-единствен запис със стойности "нула" за числовите полета и "интервал" за символните полета.


3. Трябва ли да начислявам ДДС във фактурите, след като работя тук, а виртуалният ми продукт заминава зад граница?
В първа точка вече изяснихме, че при оказването на услуга, освен в изрично упоменати в чл. 21 , ал. 4 случаи, от значение е не къде работите, а дали предоставяте услугата на данъчно задължено или данъчно незадължено лице.
Като регистрирано по ЗДДС лице Вие няма да начислявате данък, а ще подаавте информация за стойността и адресата на извършената от Вас услуга, когато той е данъчно задължено лице. Той ще си самоначисли данъка в държавата, в която ползва услугата.


4. Има ли разлика по отношение на въпрос 3, ако извършвам услугите си не в България, а в държавата на клиента ми?
Няма разлика къде се намирате Вие като биологичен обект при извършването на услугата, а къде сте установили своята независима икономическа дейност и къде е възникнало за Вас като доставчик задължение да се регистрирате по ЗДДС на едно или друго основание.

Здраве и късмет през новата година!
Здравейте,
За отписване на ДМА трябва да прочетете други текстове:
Скрит текст :
^^^ Защо да е нереално наем на част от помещение, на някаква площ? Теоретично, без да броим евентуалните неудобства при ползване, разделяне на разходи и т.н.?
особено на площ  :smile1:
представям си управителят, общ за трите фирми, седнал на бюро, разпределено в трите части за ползване едновременно
Здравейте,
Излишно е да гадаем. Случаите са различни във времето и не могат да се сравняват. Зависи от конкретната ТД на НАП и практиката по въпроса. Това, че сте внесли сумата е добре, но само, ако по същия параграф нямате други задължения и парите не са отишли за тяхното покриване.
Здравейте,
Представяте извлечение от хронологичния регистър на получените суми от ДФЗ за проверявания период. По принцип при възстановяване на ДДС всички справки касаят само проверявания период.
Заемът към свързано лице няма връзка с въпроса.
Здравейте,
За физическото лице е от значение да има сключен поне един договор за наем с една от фирмите. На другите фирмата наемател може да префактурира разходи за наема, а може и да не го прави. При проверка от НАП се описва, че фирмата е на едно и също лице с наемателя и няма проблем. Не е реално да се сключат три договора, защото тогава би трябвало да има и график на ползване на офиса от всяка една от фирмите.
Здравейте,
За тази кредит нота не е необходимо да издавате протокол, защото няма основание за издаването му.
Здравейте,
Весела Коледа! :smile1:

Тази кредит нота, която сте получили е ясно обозначена като сума с обезщетителен характер. Това не е КИ към фактура, по която сте получили доставка и после сте я върнали обратно на доставчика. Сумите с обезщетителен характер не формират данъчно събитие и върху тях не се начислява ДДС. Т.е. ЗДДС няма приложение в тази част на казуса.

Как стои въпроса по ЗКПО?
За Вас това се явява приход, по-скоро - извънреден.
Имате и разход за брак.
И двете не се признават за данъчни цели.
Съгласно чл. 28 от ЗКПО:
Скрит текст :

Съгласно чл. 29 от ЗКПО:
Скрит текст :

Здравейте,
За аванс по ВОД не се изисква издаване на фактура. Това е обяснено в чл. 25, ал. 7.
В чл. 113 , ал. 5 е казано, че фактура по ВОД се издава  "не по-късно от 15-о число на месеца, следващ месеца, през който е възникнало данъчното събитие по чл. 51, ал. 1.", а данъчното събитие възниква на датата на прехвърляне на собствеността на стоката.
При Вас това ще се случи през януари.
Но тъй като вече има издадена фактура, то съгласно чл. 124, ал. 3, ще трябва да я включите в отчетните регистри по ЗДДС през м. януари на датата на данъчното събитие.
Скрит текст :
Здравейте,
Имате право да продавате на такава цена, на каквато Ви изкупят продукцията.
Смятайте си себестойността съгласно стандарта и отразявайте вярно резултата.
Да, трябва да начислите данък. Изключение е само отдаването на НИ под наем на ФЛ:
Скрит текст :
Здравейте,
Зависи кога е платен наемът.
Ако е в 4-то тримесечие, може да се декларира от ФЛ с ГДД и да се плати от него.
Конкретизирайте ситуацията:
1. Кога е платен наемът?
2. ФЛ наемодател явява ли се СОЛ и и здава ли фактура на наетеля?
Трябва да направя корекция на вече подадена коригираща декл.по чл.88. Новоподадената анулира ли старата?
Не я анулира, но се взема под внимание последната подадена в срока:
ДОПК
"Чл. 104. (1) След подаването на декларацията, но преди изтичането на законоустановения срок за подаването и, подателят има право да прави промени, свързани с декларираните данни и обстоятелства, основата и определените задължения.
(2) Промени в подадена декларация се извършват с нова декларация."
И какво става, ако това вписване се забави ? Фирмата ще спре да работи ли ?
А доколко ще е легитимно разпоредително действие от страна на невписан управител?
Здравейте,
Направете инвентаризация и протокол за липсващите документи.
Имате ли документ от пожарната или пожарът е потушен със собствени сили?
Ако приемем, че сградата е купена за 2000 лв. преди 5 години и към момента набраната амортизация е 400 лв., а остатъчната стойност на имота 1600 лв. може да вземете следните записвания.
Д-т 609                       1600
Д-т 241                         400
       К-т 203                 2000
Да, но кагато правя месечното приключване , как е правилно, приключвам ги в гр 61 а след това в гр 70. и в ГДД преобразувам финансовият резултат, така ли е редно? Благодаря.
Да. Така е редно. Единствено в края на годината преобразувате счетоводния финансов резултат в увеличение с размера на документално необоснованите разходи за данъчни цели.
Здравейте,
Третирате фактурата като покупка без право на данъчен кредит.
При последваща продажба трябва да начислите данък върху продажната цена, като за всяка друга доставка.

 "Периодът на паричното обезщетение за безработица на лицата, чието осигуряване е прекратено след 31 декември 2017 г., се определя както следва:".

Очевидно попадате в този период.
Ще получавате обезщетение 10 месеца.

Няма нищо по-особено.
Може да се осигурява като СОЛ, ако е само съдружник или по Договор за управление, ако е вписан като управител.