За съжаление - не.
Не тръгвайте в командировка без да Ви е предоставен аванс, защото това Вашето вече не може да се нарече и аванс, а задължение по отчетена командировка... :hmmm:
ДДС-то го дължите, защото ВИЕ сте регистрирани и сделката е облагаема, т.к. е на територията на страната. Няма значение какъв е купувача....

Вижте, управителите са големи сладури :smile1: - първо сътворяват договор както им харесва, а после не им харесва как този договор следва да се осчетоводи по закон. :agree:
В такива случаи ги съветвам да си преработят договора. :thumbup:
Може да имаш колкото завършени етапи, толкова фактури, позволяващи да се признае приход.
Води се от реалните неща и признавай приход, когато си завършила даден етап. :thumbup:
Така ще можеш да вириш нос, че спазваш принципа за съпоставимост на приходи и разходи :smile1:
Значи с  датата на договора,трябва да имам фактура с цялата стойност по него, имам и приемо-предавателен протокол със същата дата ??????????????????
Ами, от това, което сте написали, попадате под чл. 6, ал. 2, т. 2 във връзка с чл. 25.
Мога да се включа само колкото да потвърдя, че работя по схемата, описана от колегата parushev

Първоначално при получаване на аванс в срок до 5 дни:
411/412
503/411

И последователно при завършване на даден етап, признавам приход на база протокол или друг документ
411/703 и със същата сума (-412)

В края на годината може да има салдо по 412, което означава, че още не сме довършили услугите по договора и това е наше задължение към клиента.

А може на последния етап да се яви необходимост от доплащане от страна на клиента, ако с последната фактура се надвишава стойността на аванса. Тогава ще има салдо по 411, което означава, че имаме вземане от клиента.
1. Фактура следва да пуснете с датата на предаване на оборудването на клиента.
чл. 25. (1) Данъчно събитие по смисъла на този закон е доставката на стоки или услуги, извършена от данъчно задължени по този закон лица, вътреобщностното придобиване, както и вносът на стоки по чл. 16.
          (2) Данъчното събитие възниква на датата, на която собствеността върху стоката е прехвърлена или услугата е извършена.
          (3) Освен в случаите по ал. 2, данъчното събитие възниква на:
               1. (доп. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г.) датата на фактическото предоставяне на стоката по чл. 6, ал. 2 с изключение на случаите по ал. 8;

     чл. 6. (1) Доставка на стока по смисъла на този закон е прехвърлянето на правото на собственост или друго вещно право върху стоката.
          (2) За доставка на стока за целите на този закон се смята и:
               1. прехвърлянето на право на собственост или друго вещно право върху стоката в резултат на искане или акт на държавен или местен орган или на основание на закон срещу обезщетение;
               2. фактическото предоставяне на стока по договор, в който е предвидено прехвърляне на правото на собственост върху нея под отлагателно условие или срок;
               3. фактическото предоставяне на стока по договор за лизинг, в който изрично е предвидено прехвърляне на правото на собственост върху стоката; тази разпоредба не се прилага, когато в договора за лизинг е уговорена само опция за прехвърляне на собствеността върху стоката;
               4. фактическото предоставяне на стока на лице, което действа от свое име и за чужда сметка.

2. Отписвате активите от 1-во число на месеца, следващ месеца на предаването им на клиента.
Срочният трудов договор се прекратява на основание чл. 325, ал. 1, т. 3 от КТ без да дължите предизвестие.
Задължително подавате уведомление по чл. 62, ал. 5 от КТ за прекратяването на договора.
Ако лицето отговаря на другите условия за получаване на обезщетение за безработица, този вид прекратяване му дава право на борса.
Чудя се защо не оспорваме такива "изисквания"?!  :( Чиновниците си имат и началници, и министър....
Аз пиша 0.00 доход на СОЛ и почти съжалявам, че още не са ми върнали така попълнена бележка  :laugh:
След като няма доставка, от чисто счетоводна гледна точка най-лесното е да се приложи чл. 115 и да се издаде кредитно известие.
Колкото до предисторията на счетоводния проблем, аз бих пуснала жалба до прокуратурата и там да се разправят с напусналия съдружник и счетоводителката, защото си е налице класически случай на документ с невярно съдържание.
Ако рампата е разграничим актив, мисля, че следва да си я заведете отделно.
Ако не се дерегистрирате по ЗДДС, имате съответните задължения и това означава подаване на нулева декларация.
За свободната професия мисля, че не е необходимо да заличавате регистрацията, защото тя не поражда сама по себе си задължения за осигуряване. Вие декларирали ли сте осигуряване като СОЛ? Ако сте подавали ОКд5, трябва да подадете нов образец за прекъсване на дейността.
Само че вземате среднодневното брутно трудово възнаграждение за 18 месеца назад, като, ако имате месеци без осигуряване, се взема предвид среднодневната минимална работна заплата за страната. :smile1:
Да, промяната на стойностния праг подлежи на оповестяване:
Скрит текст :
zdraveite moga li da popitam za bolnichnite poneje za parvi pat polzvam bolnichen ta taka bolnichniq mi e za 45 dena normalno li e da mi izplatqt 280lv za tezi dni

Обезщетението зависи от много неща - стаж, осигурителен доход и т.н.

Ето линк към сайта на НОИ, където доста добре е обяснено как се изчислява обезщетението
http://www.noi.bg/benefits/benefits/100-nerabotosposobnost/1861-povn13
След като преценявате, че регистрацията повече няма да Ви е необходима и същевременно нямате обороти за последните 12 месеца над 50 хил.лв., можете да се дерегистрирате по Ваше желание:
чл. 108. (1) Основание за дерегистрация по избор възниква:
........................ ................
4. (нова - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2010 г., в сила от 01.01.2011 г.) за лице, регистрирано на основание чл. 97а, когато към датата на подаване на заявлението за дерегистрация не е налице основание за задължителна регистрация.

Процедура за дерегистрация по инициатива на лицето
     чл. 109. (1) В случаите по чл. 107, т. 3 и 4 лицето подава заявление за дерегистрация в компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите в 14-дневен срок от настъпване на съответното обстоятелство по чл. 107.
          (2) В случаите по чл. 108, ал. 1 регистрираното лице само избира кога да подаде заявление за дерегистрация до компетентната териториална дирекция на Националната агенция за приходите.
          (3) Заявлението по ал. 1 и 2 трябва да съдържа основанието за дерегистрация. Към заявлението се прилагат документи, определени с правилника за прилагане на закона.
          (4) В срок 7 дни от постъпване на заявлението органът по приходите извършва проверка на основанието за дерегистрация.
          (5) В срок 7 дни от приключване на проверката органът по приходите издава акт, с който извършва или мотивирано отказва да извърши дерегистрацията.
          (6) (Изм. - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) В случаите по ал. 1 за дата на дерегистрацията се смята датата на възникване на съответното обстоятелство по чл. 107.
          (7) (Нова - ДВ, бр. 113 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) В случаите по ал. 2 за дата на дерегистрацията се смята датата на връчването на акта по ал. 5 за дерегистрация.
Здравейте :wave:

Да видим какво казва НСС - 16 "Дълготрайни Активи":
"Последващи разходи
6.1. С последващите разходи, свързани с отделен материален дълготраен актив, се коригира балансовата стойност на актива, когато е вероятно предприятието да има икономическа изгода над тази от първоначално оценената стандартна ефективност на съществуващия актив. Всички други последвали разходи трябва да се признават за разход в периода, през който са направени."

Няма основание да увеличавате балансовата стойност на автомобила.

Ако това, което сте платили е застраховка, която няма да подлежи на връщане или няма да е свързано с безплатни ремонти, както ако това беше гаранция, то следва да отчетете плащането като текущ разход. :smile1:
Колеги, моля ви кажете ми дали съм права или не съм-според мен българската фирма трябва да издаде фактура с ДДС, ако холанската не е регистрирана по ДДС, нал итака?
Да, така е и основанието е във връзка с чл. 21, ал.1:
     чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) (1) Мястото на изпълнение при доставка на услуга, когато получател е данъчно незадължено лице, е мястото, където доставчикът е установил своята независима икономическа дейност.

Доставката е с място на изпълнение на територията на България и в този случай тя е облагаема на основание чл. 12, ал. 1:
     чл. 12. (1) Облагаема доставка е всяка доставка на стока или услуга по смисъла на чл. 6 и 9, когато е извършена от данъчно задължено лице по този закон и е с място на изпълнение на територията на страната, както и доставката, облагаема с нулева ставка, извършена от данъчно задължено лице, освен в случаите, в които този закон предвижда друго
Мерси,
Ама нали трябва да се разпределят на 4 месеца за по 400 лв?
Или бъркам?
Здравейте,
Ако машината не е амортизирана напълно, заведете я като стока
- за амортизацията гр.24/ гр.20
- за останалата част 304/ гр.20
Ако е напълно амортизирана, водете я задбалансово и като я продадете каквото и да вземете, все Ви е чист приход. :smile1:
Здравейте,

Моля за помощ!
Имам граждански договор, който обхваща 4 месеца, но е изплатен през октомври.
Сумата е 1600 лв.
Знам, че Д1 трябва да се подадат за всички месеци.

Въпросът е какво попълвам в следните точки:
- т.21
- т.22
- т.22.1
- т.26
- т.31
- т.31 А

ако може - с числа :smile1:

Свалих програмката на НАП, прочетох им указанията, листовки с какво е важно да се знае и ... се отчаях!

До сега винаги всичко ми правят ТРЗ продуктите и изобщо не съм вниквала в тази материя с клетки, позиции и т.н.

Разчитам на вас :give_rose: