Здравей пасат, :wave:

След като сте изплатили сумата наведнъж, издавате една СИС за цялата сума. :thumbup:
Единствено, ако лицето не е осигурено на друго основание и доходът за месец е по-малък от МРЗ след приспадане на НПР, може да издадете две бележки, за да спестите осигуровките.

И да не забравите до 31-ви октомври да подадете декларация по чл.55 :smile1:
За времето от 11-ти до 30-ти септември трябва да му изплатите възнаграждението в срока за изплащане на заплатите в предприятието за м. септември, а за остатъка до 11-ти октомври му изплащате когато изплащате заплатите за октомври.
Не виждам законово ограничение да се сключи със същото лице договор по заместване, след като е приключил срочният договор.
а VIES декларация трябва ли да има?
Не, не трябва. Тя се подава за вътреобщностните доставки на стоки, по които сте доставчик; доставките на услуги по чл. 22 - 24 от закона с място на изпълнение  друга държава-членка, както и за доставките по тристранна операция.
Дневник продажби - колона 24
Справка-декларация по ЗДДС - клетка 19
Въпрос лице на гражд.договор с намалена работоспособност следва ли да му се удържа данък за гр.дог. за месец септември или не
Ако до изплащането на сумата по граждансия договор лицето декларира, че е получило доходи извън този по сметката на сума надхвърляща 7920 лв. и сумата се изплаща пред м. септември, се удържа данък.
Ако се изплаща след септември, дори да се дължи данък - не се удържа.
Ако лицето няма достигнат приход от 7920 лв., независимо кога се изплаща сумата по ГД - не се удържа данък.
Въпрос - гражданските договори за м.10.11.12.2013 не се облагат с ДОД и за 4 трим не се подава декл.по чл.55 правилни ли съм разбрала
Не се удържа авансов данък и не се подава декл. по чл. 55 от възложителя. Но - издавате СИС (ползвайте калкулатора на форума и там има възможност за отбелязване, че сумите са платени в ІV-то тримесечие). Изпълнителят си включва сумите по СИС в ГДД по чл. 50 и внася данъка до 30-ти април.
Повредата не може да е в твоя телевизор. :no:
Щом имаш отразени задължения - подала си декларациите.
Щом имаш надвнесени суми - превела си пари по сметка от името на задълженото лице.
Да объркаш кода - нЕма начин!!!

Нарамвай платежните и бягай при баш шефа на данъчните да си стяга персонала :laugh:
Доставката на стоки от една страна в ЕС към друга държава-членка се нарича не износ, а вътреобщностна доставка (ВОД). ВОД е налице когато както доставчикът, така и получателят са регистрирани за ДДС цели в съответните държави членки и стоката задължително се транспортира от една държава членка на ЕС до другата.
Стоките напускат територията на България и че не се начислява ДДС (тъй като е облагаем с нулева ставка), а данъкът е изискуем от получателя. От друга страна, тъй като България е част от митническата територия на ЕС, при ВОД стоките не минават митническо деклариране и проверка.
Съществува обаче специална система, целяща проследяването на транзакциите между държавите – членки на ЕС, наречена VIES (система за обмяна на информация за ДДС). Информация за извършените ВОД се подава в системата VIES чрез подаване на VIES декларация от доставчика.
Предприятието трябва да набави определен набор от документи (транспортни и др.), доказващи извършения ВОД и съответно основанието за неначисляване на ДДС. В противен случай, ако при данъчна проверка липсват необходимите документи, доказващи ВОД, ще се начисли 20% ДДС и съответните санкции.
Според мен, следва да приложите именно чл. 11, ал. 2:
           (2) В случаите на продажба, замяна или друго възмездно прехвърляне на права или имущество по чл. 33, ал. 3 доходът се смята за придобит към датата на прехвърлянето.
Когато се бракуват ДМА и имат остатъчна стойност, по 699 се дебитира частта на остатъчната стойност, а по 241 натрупаната амортизация.
Напълно изхабени ДМА не се бракуват задължително, а се отпидват от АП. Ако продължават да се ползват, могат да бъдат прехвърлени в задблансови активи. Зависи от прилаганата счетоводна политика.
Здравейте rradkova,
Формуляр А1 се издава за работници, които осъществяват дейност в друга държава членка на ЕС с оглед определяне на приложимото законодателство по отношение на осигуряването.
За международните шофьори не мисля, че се отнася - те нямат определено място на дейност в конкретна друга държава.
Единствено следва да обърнете внимание на два момента:
1. Съгласието на работника:
     чл. 121. (2) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 1992 г.) Командироване за срок, по-дълъг от 30 календарни дни, се извършва с писмено съгласие на работника или служителя. (КТ)
2. Размерът на дневните:
     чл. 22. (Изм. - ДВ, бр. 86 от 2004 г., в сила от 01.10.2004 г.) Пълният размер на дневните пари при командировки се изплаща до 30 последователни календарни дни. За дните над тях дневните пари се намаляват с 25 на сто от размерите, определени в приложение № 2. (Наредба за служебните командировки и специализации в чужбина)
Сега вече сте придали малко по-конкретен облик на въпросчето си :smile1:

Иван е работник в българското ЕООД. За да го пратите да работи повече от 30 дни в Швеция или трябва да има разрешително за работа там и тогава ще се осигурява по законите на кралството, или да го командировате.

Ако го командировате, трябва да получите формуляр А1 от НАП. Този формуляр означава, че работникът ще се осигурява по българското законодателство и на практика от това следва, че колкото и да е голяма минималната заплата в Швеция, осигуровките в България ще са най-много върху максималния праг от 2200 лв. Данъкът върху дохода също ще се плати в България.
За да се сдобиете с формуляра трябва да подадете искане в НАП за издаване на удостоверение за действащите трудови договори на фирмата. Подразбира се, че Иван трябва да фигурира в удостоверението. Към него ще Ви искат още попълнена анкета, извлечение от оборотна ведомост, счетоводна политика.

Ако командировате Иван за по 30 дни и го връщате за по ден-два и изпращате обратно, не е необходимо да се снабдявате с А1, ще дължите осигуровките, които обичайно дължите за българската заплата и ще плащате на работника, освен пътните и хотела, и дневните по наредбата до двойния им размер.

Отговорчето удовлетворява ли Ви? :smile1:
Здравейте,
Доколкото разбирам Вие сте купувача, въпреки, че за зададения въпрос това е без значение.
При покупко-продажба на недвижим имот, когато сделката е облагаема, в данъчната основа по чл. 26, ал. 3 се включва и стойността на нотариалната такса без ДДС. И това касае стойността на сделката без значение кой е заплатил таксата на нотариуса.
Фактурата за недвижимия имот се включва в дневника за продажби на продавача и в дневника за покупки на купувача.

Онзи, който е заплатил реално нотариалната такса е получател на тази услуга и е вписан в сметката-фактура издадена от нотариуса като такъв. Той осчетоводява тази сметка-фактура като разход за външни услуги и я отразява в дневника за покупки.
1. След като Вие сте удържали и внесли данъка, значи договорът с Вас е като с ЕТ, а не като с физическо лице и в ПН ще посочите ЕИК.
2. Сумата е изплатена наведнъж - посочвате ІІІ-то тримесечие.
Предлагам на вниманието Ви едно разяснение на НАП
Обезщетението по чл. 222 се дължи, когато освобождаването е на основание някоя от причините по чл. 328, поради болест или пенсиониране. В текста на самата норма от КТ се намира отговорът на въпроса Ви. Когато работникът е освободен срещу обезщетение по чл. 331, работодателят не дължи обезщетение по чл. 222.
Обжалвайте. :thumbup:
Приложете форма 76. От нея ще е видно, че работникът не се е явил на работа и не е постъпил на работа.
Може по реда на чл. 27 от ЗДДФЛ физическо лице - собственик на предприятието на едноличния търговец да включи в имуществото на едноличния търговец придобити от него движими и недвижими вещи. За целта не се прави нотариално прехвърлянена собствеността. Но обратното връщане кам собственика се приема за продажба за данъчни цели.

Но, за целите на наемоотдаването едва ли си  струва.
Данъчната ставка на ЕТ е 15% и доказва разходи.
Данъчната ставка на физическото лице е 10% след приспадане на 10% НПР.
Може и с по-ранна дата  :smile1: