Ще Ви отговоря направо с цитат от ЗДДС:

Доставка на стоки или услуги, за която не е ползван данъчен кредит
     чл. 50. (1) (Предишен текст на чл. 50 - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Освободена е доставката на стоки или услуги:
               1. които са използвани изцяло за извършването на освободени доставки и на това основание не е било упражнено правото на приспадане на данъчен кредит по отношение на начисления данък при тяхното производство, придобиване или внос;
               2. при производството, придобиването или вноса на които не е било налице право на приспадане на данъчен кредит на основание чл. 70.
          (2) (Нова - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) Алинея 1 не се прилага, когато по реда на чл. 79, ал. 8 е упражнено право на данъчен кредит или е извършена корекция.

Ако при покупката не сте ползвали данъчен кредит, фактурирате без ДДС и записвате като основание съответно чл. 50 т. 2.
Здравейте,

Най-добре би било да се договорите да не издавате фактура за аванс, защото ще се сблъскате с големи проблеми при отразяването му в дневниците, след като експедирането на стоката ще става на части. Излиза, че трябва да издадете няколко фактури за аванс, пропорционално на частите на изпращаната стока, за да могат да се отразят в съответния период на данъчното събитие когато данъкът става изискуем.

Издаването на фактура за получено авансово плащане по ВОД не води до задължение за отразяване на тази фактура в дневник продажби и не бива да се включва в дневника в периода на издаване. Ако се включи фактура за аванс по ВОД в дневника за продажби, той автоматично би създал некоректна VIES декларация за извършен ВОД към контрагента, от който е получено плащането. 

Цялата стойност на ВОД се декларира в дневниците на доставчика и получателя и във VIES декларацията в периода на извършване на реалната доставка/превоза на стоката/.
В падащото меню "Операции" можете да изберете "Указания за 2013 г." Там е описано как да съставите Д1.
Трябва да начислите обезщетението в м. август.
В личния картон има бутонче със синьо кръстче и надпис "Нов" за задаване на нова променлива. Преди това възстановете картона през август от меню "Редакция на лични картони" като маркирате квадратчето пред "Изтрити", изберете съответния картон и кликнете върху зеленото цветенце.
Ако не се справите с тези малко безумни указания  :smile1:, обадете се на Микроинвест - ще Ви консултират.
Успех!
Здравейте,
По точки:
1. Когато се касае за краткотрайни активи от един вид (инструменти) може да се включат в описа на един ред.
2. Вложените в ремонта на обекта материали не са наличен актив (изобщо не са актив), а разход. Не можете да ги включите в описа.
3. Разходите за наем и ел. енергия са разходи за услуги, които не попадат в кръга на услугите, чието включване е законово регламентирано в чл. 74 от ЗДДС.
За да не отварям нова тема. Ако имаш задължения по съдебни дела. Напр. си осъден и не си платил. При тези задължения важи ли давностния срок.  Става въпрос за 2003г. дело и 2006г.
Тези задължения се виждат в справката на НАП.
Можете просто да опитате да подадете искане за отписването им. По отговора ще разберете дали важи давностния срок. Абсолютната давност е 10 годишна, но за Вашия случай още не е настъпила. За 5 годишната не е ясно дали е приложима...
Да внасян е корпоративен данък, авансовите вноски през годината на тримесечие на база на предходната година не са! Нито са установени.
Те и не могат да бъдат установени, защото вече е внесен самият данък. Задължения по авансови вноски не се пренасят в следващи години.
Zdraveite,iskam da popitam platenata otpuska koqto se e natrupala po vreme na maichinstvoto,ako ne se izpolzva,a se zapochne rabota moje li da se izgubi ili produljava da se natrupva s vremeto t.e. az imam 67 dni otpuska platena,sega izpolzvam 20 ot tqh i me karat da zapochna rabota tezi 47 dni,koito ostavat ima li veroqtnost da gi izgubq ili mogat da se prenesat v sledvashtata godina?Blagodarq!

Здравейте,
Преди всичко ще Ви обърна внимание, че правилата на този форум регламентират изискването да пишете на кирилица. Моля, за напред да се съобразите с това. :smile1:

"Отлагането на ползването на платения годишен отпуск, предвидено в чл. 176, ал. 4 КТ, е свързано с ползването на друг законоустановен отпуск от работника или служителя.
При завръщане на работниците и служителите от ползване на други отпуски, работодателят е длъжен, според чл. 37в, ал. 1 НРВПО, да допълни графика с техния платен годишен отпуск, а отложеният платен годишен отпуск, съгласно чл. 37б, ал. 4 НРВПО, може да се включи в графика за следващата календарна година.
Правото на ползване на така отложения платен годишен отпуск се погасява по давност съгласно чл. 176а КТ, ако не е ползван до изтичане на две години от края на годината, за която се полага. Това правило влиза в сила и се прилага за отпуска от 2010 г. и следващите години, и не засяга натрупания до края на 2009 г. платен годишен отпуск, който може да се ползва до прекратяване на трудовото правоотношение, а при прекратяването му за натрупания неизползван размер се дължи обезщетение по чл. 224 КТ.
Правото на ползване на платения годишен отпуск, отложен по реда на чл. 176, ал. 4 КТ поради ползването на друг законоустановен отпуск, се погасява с изтичането на 2 години от края на календарната година, в която работникът или служителят се е завърнал на работа. Така, ако майка е била в отпуск за бременност, раждане и отглеждане на дете и се завърне на работа през 2013 г., тя ще трябва да ползва до края на 2015 г. полагащия й се в пълен размер платен годишен отпуск за 2011, 2012, 2013, 2014 и 2015 г."

Цвета ПОПОВА, главен асистент в Юридическия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“
Може. В случая на ЕООД-то юридическото и физическото лице могата да се разграничат за тази цел.
Ако обичате, пояснете какво имате предвид под става дума за невнесени ав.вноски за корп.данък през годината, които искате отпишете по давност?!
Нали сте внасяли корпоративен данък за минали години или съответно сте отчитали загуба?
Няма значение. :smile1:
Това е! :thumbup:
На практика е напълно достатъчно.
Чух, че вече се появявали нови форми на набиране на информация за кандидатите за работа - не по документи, а през профилите в социалните мрежи.
Настават модерни времена и трябва да им съответстваме. :smile1:
Тези неща не са по темата за документите за сключване на ТД.
За целта са достатъчни молба, диплома за завършено образование, трудова книжка, медицинско и, ако длъжността го изисква, свидетелство за съдимост. Авобиографиите отпаднаха, а CV-то си е в трудовата книжка и се прилага само по прищявка на работодателя. :smile1:
Здравейте! Моля Ви, помогнете ми като ми кажете болничните по време на бременност как се изчислчват ?
Като всеки друг болничен, по-горе create е написала как.
Бременността сама по себе си не е болестно състояние и болничен се издава за конкретно общо заболяване.
Честно казано, не ми изглежда логично да се изисква такава декларация от всеки новопостъпил, а само от болните и то да декларират състоянието си. Тя декларацията, че не е болен, може да си отлежава в досието и в последствие човекът (да не дава Господ) да се разболее.  :( Чак тогава би следвало да уведоми работодателя, че попада под закрилата на Наредба № 5 и т.н.
Конкретен отговор не може да се даде, защото не посочвате вида не имота (амортизируем или не), а нямате и подробности по операциите, които ще вземе банката (колко е главницата и колко лихвите, които ще се покрият от иззетия имот).

Но принципно бих разглеждала случая като по-особена продажба. Получавате някакъв приход във вид на закрито задължение:
Дт 152
Дт 621
    Кт 709

Съответно отписвате "продадения" имот по правилата:
Дт 241
Дт 609 (евентуално)
    Кт 203

Ако имотът е земя и изцяло отива за покриване на задължението (като най-вероятно е с по-висока балансова стойност), записите могат да се сведат до
Дт 152
Дт 621
Дт 609 
    Кт 201

И накрая отразявате резултата от сделката във финансовия резултат.     
Такава командировка също е свързана с дейността и се признава.
Да, това е двойният размер на дневните пари за командировка в страната, които са необлагаем доход и върху които не се дължат осигурителни вноски.
".......всяко друго възнаграждение на длъжника, получено срещу същата или друга работа при същия работодател или същото учреждение"
Имала съм такъв случай и документът е "Договор за заместване в дълг".
Съгласна съм с Ваня Чалъкова, че най-добрият вариант е да бъде изготвен от адвокат.
Не е трудово, но е възнаграждение.
А по-добре ли е ЧСИ за запорира банковите сметки на фирмата като солидарен длъжник и да не получи никой заплата?!